

Salesforce zrobił kolejny krok na rynku kryptowalut wprowadzając nową platformę NFT Cloud.
Nowa oferta, stanowiąca część platformy Web3, znajdująca się obecnie w fazie pilotażowej, ma pomóc firmom każdej wielkości w ustaleniu, czy tokeny niezamienne (NFT) będą dla nich właściwym posunięciem, oraz w zapewnieniu niezbędnych usług. w kosmosie. .
Sprzedaż NFT gwałtownie spadła w ostatnich tygodniach wraz z wyczerpaniem się apetytu kupujących, ale wiele firm najwyraźniej nadal postrzega platformę jako realną szansę.
Chmura Salesforce NFT
„Sterownik NFT Cloud firmy Salesforce umożliwia markom rozszerzenie doświadczeń klientów na środowiska Web3 w sposób zrównoważony i niezawodny” – napisała firma w komunikacie prasowym.
Platforma umożliwi użytkownikom tworzenie, zarządzanie i sprzedaż NFT bezpośrednio na platformie Salesforce Customer 360, a jednocześnie będzie w stanie „bezpiecznie łączyć dane klientów, aby uzyskać 360-stopniowy widok na fizyczny i cyfrowy świat klienta”.
Pogłoski o chmurze Salesforce NFT pojawiły się po raz pierwszy na początku 2022 roku, ale wkrótce spotkały się z protestami pracowników firmy.
Według doniesień około 400 pracowników Salesforce podpisało się pod listem otwartym, w którym sprzeciwia się planom firmy, twierdząc, że wejście do tej przestrzeni budzi obawy co do jej wpływu na etyczny i środowiskowy charakter.
W odpowiedzi firma obiecała przeprowadzić sesje odsłuchowe z pracownikami, aby wysłuchać ich obaw.
Wygląda na to, że firma uwzględniła skargi i na swojej oficjalnej stronie startowej (otwiera się w nowej karcie) stwierdza, że Salesforce NFT Cloud nie będzie obsługiwać łańcuchów bloków typu proof-of-work, które często generują znaczną ilość e-odpadów ze względu na częste aktualizacje sprzętu.
Firma dodała, że jej kontroler NFT Cloud automatycznie obliczy emisję dwutlenku węgla z opcji blockchain i umożliwi użytkownikowi zrównoważenie emisji za pomocą wysokiej jakości i niezawodnych kredytów węglowych.
Salesforce zobowiązało się również do zapewnienia bezpieczeństwa i rozliczalności swojej chmury NFT, obiecując włączyć „najlepsze w swojej klasie zabezpieczenia marki i konsumenta, identyfikujące – i zapobiegające – wykorzystaniu produktu do oszustw, siły lub miedo”.
Stwierdza również, że jego celem będzie „zapewnienie zrozumiałego zarządzania użytkownikowi końcowemu i angażowanie interesariuszy w ciągłą ocenę” oraz „zobowiązanie się do dzielenia się jasną, dokładną komunikacją dotyczącą produktu oraz tworzenia zaufanych doświadczeń i rynków, gdzie bezpieczeństwo jest priorytetem”.