Salesforce ogłosił w środę, że uruchomił zamknięty program pilotażowy nowej usługi o nazwie NFT Cloud, która pozwala użytkownikom tworzyć i zarządzać NFT w celach marketingowych i angażujących markę, nawet gdy rynek kryptograficzny nadal rośnie.

NFT lub tokeny niezamienne najlepiej rozumieć jako metodę odcisku palca określonego fragmentu cyfrowo przechowywanej sztuki, kodu lub czegokolwiek innego, przy użyciu tej samej fundamentalnej technologii blockchain, co kryptowaluta, w celu stworzenia pojedynczej kopii tego artykułu. Chodzi o to, że ponieważ ten artykuł można zidentyfikować jako wyjątkowy manier, stał się on „niezamienny” i może mieć szczególną wartość w marszu, od tego samego manieru, którego nie ma słynne dzieło sztuki do wartości, która reprodukuje mieć.

Salesforce zauważył w swoim ogłoszeniu, że platforma NFT Cloud nie obsługuje blockchainów typu proof-of-work: tworzenie wielu kryptowalut opiera się na wykorzystaniu ogromnych ilości mocy obliczeniowej, przy proporcjonalnie dużych kosztach energii i śladach węglowych, a Salesforce to prawdopodobnie chcąc uniknąć krytyki, którą wielu skierowało na branżę kryptowalut.

Firma twierdzi, że zamiast tego użyje technologii blockchain proof-of-stake, która prawie eliminuje zużycie energii związane z użyciem blockchain, oraz że NFT Cloud automatycznie obliczy emisje dwutlenku węgla dla opcji handlu blockchain, co pozwoli użytkownikom bezpośrednio śledzić ich ślad węglowy z platformy.

Salesforce ogłosił również plany naprawienia innego powszechnego błędu w świecie kryptowalut: bezpieczeństwa. Wykorzystując modele inteligentnych kontraktów w celu zapewnienia uczciwych transakcji i markowej technologii zakupów w celu ochrony przed oszustwami, firma ma nadzieję zapobiec fali włamań i oszustw, która nękała NFT i kryptowaluty w ostatnich latach.

Rynek kryptograficzny wywołał ostatnio duże zainteresowanie wśród firm, ale firmy, które chcą wejść w tę technologię, napotykają wiele przeszkód.

Większość organizacji prawdopodobnie nie zdaje sobie sprawy ze złożoności własności aktywów w sferze cyfrowej, co stwarza nowe zagrożenia bezpieczeństwa, z którymi firmy będą musiały się uporać. Platformy scentralizowanej wymiany towarów cyfrowych mogą być narażone na te same podatności, co inne witryny handlu elektronicznego, a ze względu na charakter łańcucha bloków transakcje nie są łatwo odwracalne w przypadku oszustwa. Ponadto istnieje wiele oszustw związanych z dostępem do NFT i portfeli kryptograficznych, a niektórzy użytkownicy mogą nie zdawać sobie sprawy z potrzeby szeroko zakrojonych testów produktów blockchain przeznaczonych do użytku biznesowego. Tymczasem cena bitcoina, jednej z wiodących kryptowalut, spadła o ponad 50% w ciągu ostatnich siedmiu miesięcy.

Salesforce nie ogłosiło daty publicznego uruchomienia programu pilotażowego ani żadnych szczegółów dotyczących dalszej dostępności.

Prawa autorskie © 2022 IDG Communications, Inc.

Udostępnij to