Dzisiejsze firmy są dobrze zaznajomione ze standardowymi protokołami cyberbezpieczeństwa dotyczącymi haseł, znaczenia bezpiecznego udostępniania danych i nie tylko. Jednak kradzież tożsamości i oszustwa pozostają powszechnymi problemami dla firm we wszystkich branżach.

Kradzież tożsamości (otwiera się w nowej karcie) to przestępstwo, w którym tożsamość osoby lub firmy jest nielegalnie podszywana w celu dokonania oszustwa i uzyskania nielegalnych korzyści finansowych. Jeśli skradziona tożsamość zostanie przyjęta i wykorzystana, oznacza to kradzież tożsamości.

Co możesz zrobić, aby Twoja firma była bezpieczna?

Daleko od bycia problemem zarezerwowanym tylko dla jednostki, coraz więcej gigantycznych korporacji jest również narażonych na większe ryzyko stania się celem złodziei tożsamości. W rzeczywistości wiele dużych organizacji ma duże konta bankowe i wysokie limity kredytowe oraz regularnie przekazuje znaczne sumy pieniędzy, co ułatwia cyberprzestępcom ukrycie swoich nielegalnych działań.

Można by pomyśleć, że najnowsza wersja RODO odepchnie cyberprzestępców i ograniczy zakres danych online i tak jest. Mimo to złodziejom tożsamości z pewnością łatwiej było w ostatnich latach zdobywać informacje o firmie.

Informacje o organizacjach i ich pracownikach są dostępne w witrynach firmowych, firmach takich jak Companies House i platformach mediów społecznościowych, takich jak LinkedIn. Niestety są to pierwsze miejsca, w których cyberprzestępcy zaglądają. Na przykład za pośrednictwem Companies House oszuści mogą nielegalnie przedstawiać fałszywe dokumenty, aby działać pod obecną nazwą i reputacją Twojej firmy.

Dane firmowej karty kredytowej lub konta bankowego mogą również zostać skradzione i sprzedane na czarnym rynku online, znanym jako „Dark Web”. A gdy te informacje wpadną w niepowołane ręce, cyberprzestępcy mogą wyrządzić nieodwracalne szkody, zanim jeszcze zdasz sobie sprawę, że dane zostały skradzione.

Ponadto oszuści mogą próbować rozpowszechniać wśród pracowników pozornie uzasadnione wiadomości phishingowe, aby uzyskać dostęp do informacji firmy, takich jak dane bankowe lub poufne reklamy, które, jeśli zostaną opublikowane wcześniej, mogą wpłynąć na wartość akcji.

Nierzadko zdarza się również, że e-maile zainfekowane wirusami przypadkowo krążą w miejscu pracy. Za pomocą tego złośliwego oprogramowania hakerzy mogą uzyskać dostęp do wewnętrznych systemów Twojej firmy, a gdy już tam dotrą, wyrzucenie ich może być trudne.

Dlatego kradzież tożsamości korporacyjnej może mieć szkodliwe konsekwencje dla Twojej firmy. Jeśli padłeś ofiarą kradzieży tożsamości, finanse, poufne informacje i reputacja Twojej firmy mogą być zagrożone i, w zależności od wagi przestępstwa i strat finansowych, mogą zostać nieodwracalnie uszkodzone.

Zapobieganie jest lepsze niż leczenie

Kradzież tożsamości może często skutkować katastrofalnymi stratami finansowymi, paraliżując Twoją firmę. W związku z tym wszystkie firmy powinny mieć ubezpieczenie cybernetyczne, niezależnie od wielkości i branży. Żadna branża nie jest odporna na tego rodzaju cyberprzestępczość, ale ubezpieczenie cybernetyczne może je pokryć i pomóc chronić Twoją firmę.

Należy zauważyć, że straty finansowe wynikające bezpośrednio z oszukańczego działania często nie są objęte standardową polisą ubezpieczenia cybernetycznego, dlatego konieczne jest sprawdzenie, jak wszechstronny jest Twój plan. Jednak wiele firm ubezpieczeniowych oferuje ochronę przed oszustwami i przestępstwami finansowymi oprócz podstawowej polisy.

Jednak chociaż ubezpieczenie cybernetyczne jest opłacalną inwestycją, lepiej dmuchać na zimne. Szanse na wystąpienie naruszenia są znacznie mniejsze, jeśli w Twojej firmie istnieją odpowiednie procesy i oprogramowanie. Dlatego inwestowanie w nowoczesne rozwiązania z zakresu cyberbezpieczeństwa ma kluczowe znaczenie dla zapobiegania kradzieżom tożsamości i oszustwom. Niektóre krytyczne środki, które mogą pomóc w zapobieganiu kradzieży tożsamości, obejmują szyfrowanie danych pracowników, instalowanie zapór ogniowych, automatyczne aktualizacje systemu i korzystanie z silnych rozwiązań zapewniających całkowitą ochronę punktów końcowych (otwiera się w nowej karcie) (więcej niż tylko oprogramowanie antywirusowe (otwiera się w nowej karcie)).

Niezbędne jest również uświadomienie personelowi, jak ważne jest nieujawnianie danych wrażliwych nieupoważnionym osobom trzecim. Pamiętaj, raz po raz ludzie okazali się najsłabszym ogniwem w korporacyjnych łańcuchach bezpieczeństwa. Są to często nieostrożne błędy, a nie złośliwe działania. Dlatego ważne jest, aby nauczyć pracowników, na co zwracać uwagę i co robić, jeśli podejrzewają, że komunikacja może być podejrzana.

Warto również nawiązać współpracę z zaufanym informatykiem lub konsultantem przekonanym o cyberbezpieczeństwie. Ten specjalista powinien pomóc w zidentyfikowaniu wszelkich problemów lub zagrożeń związanych z cyberbezpieczeństwem, bez względu na to, czy jest to brak procesu, słaba zgodność, nieodpowiednie szkolenie personelu lub niemożność pełnego wykorzystania zaawansowanych technologii, a następnie współpracować z Tobą w celu rozwiązania wszelkich zidentyfikowanych problemów. . . Muszą również być w stanie oferować bieżące wskazówki i dostęp do szerokiej gamy rozwiązań technologicznych, aby zapewnić ochronę Twojej firmy pod każdym kątem.

Udostępnij to