Recenzja Vonage Business Cloud | radar technologiczny

Recenzja Vonage Business Cloud | radar technologiczny

Nie tak dawno temu Vonage było praktycznie powszechnie znane. Ale ponieważ telefony stacjonarne są przestarzałe, a większość z nas korzysta z telefonów komórkowych w domu, firma zainwestowała w usługę Business Cloud Voice over Internet Protocol (VoIP (otwiera się w nowej karcie)). I chociaż będziesz musiał zapłacić więcej za podstawowe funkcje, takie jak wideokonferencje, czat i udostępnianie plików, istnieją skale cenowe dotyczące liczby używanych linii, co powinno spodobać się firmom ze starszymi systemami telefonicznymi.

W przeciwieństwie do niektórych innych graczy na rynku VoIP, Vonage Business Cloud (otwiera się w nowej karcie) nie wymaga rocznej umowy, a nawet najniższy poziom cenowy oferuje nieograniczone rozmowy i SMS-y. Ale jeśli jesteś małą firmą, która potrzebuje tylko od jednej do czterech linii, Twoja miesięczna cena za użytkownika będzie wyższa niż w przypadku firmy zatrudniającej od 20 do 99 pracowników. A młodsi, bardziej dynamiczni konkurenci mogą naprawdę zaoferować więcej za mniejsze pieniądze. Jeśli jednak chcesz pozostać przy sprawdzonej marce Vonage, Vonage Home Solution (otwiera się w nowej karcie) jest świetną opcją dla małych firm.

Firmy muszą podjąć decyzję: podczas gdy Vonage ma wiele funkcji (i integracji) i może wspaniale rozwijać się wraz z Twoją firmą, musisz rozważyć, czy uważasz, że jest to dobry stosunek jakości do ceny w oparciu o obecną wielkość Twojej firmy. .

Z pewnością Vonage Business Cloud nie jest złą opcją dla każdej firmy, która chce zainwestować w nowe rozwiązanie VoIP, ale przy tak silnej konkurencji na tym rynku istnieją bardziej przystępne cenowo alternatywy.

Cennik Vonage Business Cloud na październik 2022 r

(Źródło zdjęcia: Vonage)

Vonage Business Cloud: plany i ceny

Wcześniej narzekaliśmy na strukturę cenową Vonage, która była mocno wypaczona w zależności od liczby pracowników, którym chcesz przyznać dostęp VoIP. Chociaż nie jest to rzadkością, małe firmy często płacą więcej za tę samą usługę tylko dlatego, że mają mniej pracowników.

Na szczęście Vonage zmienił model subskrypcji, umożliwiając bardziej spójne ceny. Podstawowy plan Select zapewnia przekazywanie i przekazywanie połączeń oraz dostęp do aplikacji mobilnych i stacjonarnych, ale nie obejmuje połączeń. Kosztuje od 9 € za użytkownika miesięcznie i to jest tutaj słowo kluczowe. To, co nie jest tak jasne na stronie internetowej Vonage, to fakt, że wymaga to 36-miesięcznej umowy. Kiedy to kwestionowaliśmy, powiedziano nam, że można wygenerować dokładniejszą wycenę, co przyniosłoby potencjalne oszczędności dla większych organizacji. Szkoda, że ​​brak przejrzystości na stronie internetowej firmy w tym zakresie.

Monitorowanie połączeń, kolejkowanie połączeń, łączenie połączeń i wirtualna recepcjonistka są częścią pakietu biznesowego, który naszym zdaniem ma największy sens dla większości firm. Ma również nieograniczone połączenia krajowe i międzynarodowe za jedyne 12.50 € na użytkownika miesięcznie. Ogólna liczba jest co najmniej dość konkurencyjna, biorąc pod uwagę oferowane funkcje.

Plany Ultimate pozwalają również użytkownikom dzwonić na numery komórkowe za darmo. To i opcja kilku całkiem przydatnych integracji kosztuje od 16.50 € na użytkownika miesięcznie.

Ceny w dolarach są nieco droższe i wynoszą 19.99 €, 29.99 € i 39.99 € za każdy plan. To nie pierwszy raz, kiedy widzimy taką rozpiętość między walutami i jest ona również daleka od największej.

Chmura biznesowa Vonage — funkcje

Funkcje Vonage Business Cloud Październik 2022 r

(Źródło zdjęcia: Vonage)

W większości funkcjonalność, którą otrzymujesz po zarejestrowaniu się w Vonage Business Cloud, jest porównywalna z kursem. Różnica między tym a, powiedzmy, RingCentral MVP (Otwiera się w nowej karcie) polega na tym, że RingCentral daje o wiele więcej na podstawowym poziomie.

Zakładając, że potrzebujesz tylko jednej do czterech linii, plan Business Cloud Mobile firmy Vonage jest, według słów Vonage, idealny dla „każdego zespołu, który nie potrzebuje telefonów stacjonarnych”. Oferuje nieograniczone rozmowy i SMS-y, aplikację komputerową, aplikację mobilną - otwiera się w nowej karcie oraz VonageFlow lub usługę przesyłania wiadomości zespołu Vonage.

W sumie Vonage oferuje ponad 50 funkcji głosowych i zunifikowanej komunikacji (otwiera się w nowej karcie), w tym współpracę wideo z Vonage Meetings i szereg narzędzi zwiększających produktywność, wszystkie dostępne za pośrednictwem Centrum aplikacji Vonage. Te funkcje obejmują całą gamę wszystkiego, czego można oczekiwać od systemu VoIP: przekazywanie połączeń, pocztę głosową na e-mail, dzienniki połączeń i wiele więcej.

Aby poprawić wrażenia klientów i pracowników, Vonage jest również wyposażony w funkcję zapowiedzi połączenia, która dostarcza słyszalną wersję spersonalizowanej etykiety odbiorcy przed połączeniem. Tej funkcji można używać w połączeniu z obsługą połączeń i menu sterowania, dając możliwość odebrania połączenia, przesłania go do poczty głosowej lub przekazania w inne miejsce. Oznacza to przede wszystkim, że Twoi pracownicy mogą być w pełni przygotowani przed odebraniem telefonu. Funkcje nagrywania rozmów na żądanie lub w całej firmie oznaczają również, że firmy nigdy nie muszą się martwić, że zapomną ważne informacje o rozmowie. Archiwum chronione hasłem pozwala przechowywać te informacje tak długo, jak ich potrzebujesz.

Dobrą wiadomością jest to, że Vonage Business Cloud zawiera wszystkie funkcje, jakich można potrzebować od systemu VoIP. Zła wiadomość jest taka, że ​​jeśli chcesz uzyskać dostęp do większej liczby funkcji niż tylko te podstawowe, będziesz musiał zapłacić wyższą cenę za ten przywilej. Platforma jest dostarczana z dokumentacją i przykładowym kodem, które pomogą wdrożyć określone funkcje, które będą mile widziane przez firmy, które chcą zagłębić się w kodowanie leżące u podstaw niektórych funkcji VoIP.

integracje

Aplikacje mobilne i PC

Jedną z najbardziej reklamowanych funkcji Vonage jest możliwość bezproblemowej integracji z wieloma aplikacjami innych firm. Łącząc się z istniejącymi narzędziami CRM organizacji(Otwiera się w nowej karcie), Vonage Business Cloud może usprawnić współpracę, zwiększyć produktywność i poprawić jakość obsługi klienta, a wszystko to z ujednoliconej platformy.

Ta integracja oznacza, że ​​firmy mają łatwy dostęp z dowolnej przeglądarki (otwiera się w nowej karcie) lub urządzenia, mogą synchronizować wszystkie dane połączeń między natywnymi pulpitami nawigacyjnymi raportowania, aplikacją biznesową i mogą budować integracje na poziomie interfejsu użytkownika, aby usunąć przełącznik aplikacji.

Jedną z największych zmian w zakresie współpracy w miejscu pracy w żywej pamięci był rozwój narzędzi do wideokonferencji w odpowiedzi na pandemię COVID-19 i zasady pracy z domu, do przyjęcia których wiele firm zostało zmuszonych. Oznacza to, że rozwiązania takie jak Microsoft Teams, Google Meet, Zoom i inne odnotowały ogromny wzrost popularności.

Rozwiązania VoIP, które można zintegrować z niektórymi z tych narzędzi do wideokonferencji, są naturalnie atrakcyjne dla wielu firm i jest to kolejny obszar, w którym Vonage Business Cloud błyszczy. Platforma jest dostarczana z integracją Microsoft Teams, która umożliwia firmom dostęp do funkcji PBX z doskonałą i zoptymalizowaną jakością połączeń z poziomu interfejsu Microsoft Teams. Zamiast zmieniać platformy, firmy korzystające z usługi Teams mogą korzystać ze współpracy klasy korporacyjnej wbudowanej w jedną aplikację.

Inną godną uwagi integracją jest Vonage dla Salesforce. Dzięki temu pracownicy mogą jednocześnie przeglądać informacje o dzwoniących i nagrania Salesforce oraz tworzyć odpowiednie działania Salesforce z jednego interfejsu. Dostęp do Vonage for Salesforce można uzyskać za pośrednictwem zintegrowanego interfejsu Salesforce lub przeglądarki internetowej. Integracja Salesforce pozwala użytkownikom Vonage na przechwytywanie danych na wielu urządzeniach, usprawnienie przepływów pracy i uzyskiwanie wglądu w czasie rzeczywistym, bez konieczności konfiguracji po stronie klienta.

Chociaż jego korzenie sięgają ponad dwóch dekad, a jego popularność spada z powodu rosnącej konkurencji, Vonage pozostaje zdeterminowany, aby zapewnić aktualność swoich usług, co obejmuje również oferowane integracje. Poprawią się one z czasem, gdy firma będzie chciała współpracować z większą liczbą usługodawców.

Na przykład integracje Teams i Meet ewoluowały, aby być kompatybilne ze wszystkimi pakietami Office 365 i Google Workforce, a także dodano obsługę Slacka.

ostateczny werdykt

W porównaniu z innymi usługami VoIP opartymi na chmurze, Vonage Business Cloud jest niewystarczający na kilku frontach dla osób rozpoczynających nowy biznes lub prowadzących go z zaledwie garstką pracowników. W porównaniu z konkurencją trudno dostrzec, co tak naprawdę mogłoby tu przyciągnąć MŚP. Vonage kieruje swoje usługi do firm, które chcą korzystać z usług w chmurze, jednocześnie będąc zależnym od telefonów stacjonarnych. Pod tym względem firma Vonage może i będzie działać dla Twojej firmy, chociaż jej konkurenci mogą oferować więcej.

Pomimo wad, Vonage oferuje wiele funkcji i oczywiście może zaspokoić swój rynek docelowy. Ale jeśli jesteś start-upem lub małą firmą, która chce w pełni objąć transformację cyfrową, jeśli chodzi o systemy telefoniczne oparte na chmurze, prawdopodobnie lepiej będzie spojrzeć na bardziej innowacyjnych konkurentów, takich jak RingCentral, Dialpad lub GoToConnect. .

Plany Vonage Business Cloud