Aparaty natychmiastowe ostatnio ponownie eksplodowały, a nowe modele, takie jak Polaroid Go i Fujifilm Instax Mini XNUMX, pojawiły się ostatnio, aby uzyskać nowe analogowe wrażenia. Ale ponieważ obie marki mają ogromne dziedzictwo w tej dziedzinie, Który z nich zasługuje na wygraną w wielkiej debacie „Polaroid vs Instax”?

To dość trudne pytanie, ale jesteśmy w stanie odpowiedzieć na nie po dorastaniu z oryginalnymi aparatami (choć ujawniającymi nasz wiek). Dzisiejsze linie Polaroid, a także Instax nigdy nie były zdrowszeAle aby naprawdę zrozumieć marki, musimy wrócić do ich oryginalnych historii.

Natychmiastowy film dawał fotografom praktycznie natychmiastowe rezultaty od momentu powstania tego medium w latach 1940. Używając reakcji chemicznych do samodzielnego odkrywania każdego obrazu, błyskawiczne zdjęcia rozwijają się w kilka minut, omijając długi czas oczekiwania związany z drukowaniem i obróbką negatywów 35 mm. Wielu fotografów zakochało się również w prawie eterycznym balansie kolorów i rozpiętości tonalnej filmów natychmiastowych.

W miarę gwałtownego wzrostu popularności aparatów cyfrowych na początku XXI wieku zainteresowanie filmem analogowym osłabło, ale od tego czasu natychmiast nastąpiło istne odrodzenie. Ale już, Nowe pokolenie fotografów rozumie wartość fizycznego zdjęcia, a nie tylko cyfrowego obrazu na ekranie komputera lub smartfona.

Tam, Dwie duże firmy noszące flagę dla filmów błyskawicznych to submarka Polaroid, a także Instax firmy Fujifilm. Obaj mają swoje aparaty, wiele różnych formatów filmowych i różne interpretacje tego, co oznacza „natychmiastowy”. Który z nich jest dla Ciebie najlepszy? Dowiedzmy Się.

Polaroid vs Instax: Jak się tu dostaliśmy?

Większość fotografów zna Fujifilm i Polaroid, obie marki rozpoczęły produkcję aparatów fotograficznych pod koniec lat 1930. XX wieku i były powszechnie znane, gdy film analogowy był u szczytu popularności.

Polaroid nadal sprzedaje odnowione wersje niektórych swoich tradycyjnych modeli, takich jak Polaroid XNUMX OneStep. (Źródło zdjęcia: Polaroid)

Polaroid kontra Instax: która jest najlepsza marka aparatów błyskawicznych? 1

To właśnie Polaroid jako pierwszy wypromował film natychmiastowy za pomocą Land Camera Model 95 w 1908 roku.. Wydrukował odbitki w sepii w około minutę; Kolorowy film zajęłoby kolejne 2 dekady, aby dotrzeć. Ostatecznie Polaroid zaoferował najszerszą gamę aparatów do zdjęć natychmiastowych i formatów klisz do tego stopnia, że ​​marka stała się jej imiennikiem. Fakt, że jest właścicielem natychmiastowych patentów na klisze, pomógł zapewnić, że tacy jak Kodak nie mogli konkurować na arenie.

Pierwsza wyprawa Fuji w tę chwilę nastąpiła później w latach 1980. z aparatami takimi jak Instax 100., ale dopiero po udanym uniknięciu ewentualnego pozwu o naruszenie patentów na folię Polaroid. Te patenty wygasły w 1998 roku, kiedy Fuji wprowadziła swój pierwszy aparat Instax.

Zbiegło się to w czasie z pojawieniem się pierwszych aparatów cyfrowych, co było zmianą w branży, na którą japońska firma była znacznie lepiej przygotowana niż Polaroid. Tylko Fuji przetrwałoby uczciwie i od tego czasu stało się nowym liderem na rynku dzięki swojej linii aparatów i formatów filmów natychmiastowych.

Fujifilm Instax Mini 10

Instax Mini XNUMX był jednym z pierwszych aparatów natychmiastowych Fujifilm. (Źródło zdjęcia: Instax)

Polaroid, jaki znamy dzisiaj, rozpoczął się jako The Impossible Project. Ta grupa pasjonatów fotografii natychmiastowej przejęła ostatnią fabrykę Polaroidów i jej sprzęt produkcyjny od holdingu powstałego po bankructwie marki w dwa tysiące jeden.

Zaczął sprzedawać filmy do istniejących aparatów Polaroid, a następnie zaczął tworzyć własne, ostatecznie zdobywając nazwę Polaroid. Stąd pojawienie się Polaroid Now i Polaroid Go, ich pierwszych nowości pod oryginalną marką.

Polaroid kontra Instax: Aparaty

Obecna linia Polaroida składa się z 3 kamer: podstawowy Polaroid Now, bardziej zaawansowany OneStep+ i kieszonkowy Polaroid Go. Polaroid sprzedaje również oficjalnie odnowione wersje oryginalnego modelu z lat 1980-tych o nazwie Polaroid 600, który wykorzystuje zrobioną na zamówienie folię XNUMX.

Polaroid teraz vs Fujifilm Instax SQ1

Polaroid teraz przed Fujifilm Instax SQ1 (Źródło zdjęcia: Polaroid / Instax)

Now i OneStep+ używają filmu typu I oraz obiektywu z autofokusem tego pierwszego. przekształca go w bardziej kompaktowy aparat przeznaczony dla nowicjuszy w branży. OneStep + kosztuje nieco więcej, ale zyskuje na łączności Bluetooth i towarzyszącej aplikacji na smartfona, która odblokowuje bardziej kreatywne tryby fotografowania.

Z kolei Polaroid Go jest najmniejszym modelem w ofercie. Tworzy odbitki o połowę mniejsze od tradycyjnego filmu I-Type, zachowując przy tym zaawansowane funkcje, takie jak samowyzwalacz i doskonały tryb podwójnej ekspozycji.

Polaroid Go vs Fujifilm Instax Mini 11

Polaroid Go (po lewej) przed naszym obecnym numerem jeden aparatem natychmiastowym, Fujifilm Instax Mini eleven (po prawej). (Źródło zdjęcia: Polaroid / Instax)

Fuji oferuje znacznie szerszą gamę aparatów, podzieloną na formaty Instax Mini, Instax Square oraz Instax Wide. Linia Instax Mini obejmuje najbardziej przystępne cenowo i wydajne modele dla początkującychw tym Fujifilm Instax Mini eleven, który obecnie znajduje się na szczycie naszego przewodnika po najlepszych aparatach natychmiastowych.

Posiada system automatycznej ekspozycji, który pomaga zwalczać nadmierną wrażliwość filmu błyskawicznego podczas fotografowania na zewnątrz. Fujifilm Instax Mini 40 to w zasadzie dokładnie ten sam aparat, ale z ładniejszym korpusem za nieco więcej pieniędzy.

Polaroid OneStep 2 vs Fujifilm Instax Wide 300

Polaroid OneStep dwa (po lewej) przed Fujifilm Instax Wide trzysta (po prawej). (Źródło zdjęcia: Polaroid / Instax)

Fujifilm Instax SQ1 i Fujifilm Instax SQ6 kręcą filmy w formacie kwadratowym i są bardziej zaawansowane niż linia Mini, z wieloma trybami fotografowania i bardziej ekskluzywną konstrukcją. Są też fizycznie większe i droższe. Jest też hybrydowy aparat natychmiastowy SQ20, który robi zarówno zdjęcia cyfrowe, jak i migawki, ale jego cyfrowe ujęcia są na równi ze smartfonami z początku 2010 roku.

Wreszcie, Instax Wide 300 (powyżej) jest tak wysoki, jak modele Instax. Ma regulowaną ostrość, zatrzaskową nasadkę do zbliżeń i robi zdjęcia z niesamowitą wyrazistością, ale pakiety filmów są z pewnością droższe i brakuje im bardziej zaawansowanych funkcji, których mogą oczekiwać zaawansowani fotografowie.

Polaroid kontra Instax Film: jak to się różni?

Do niedawna Polaroid sprzedawał tylko jeden podstawowy typ filmu: I-Type, który produkuje zdjęcia w formacie kwadratowym. Pakiet zawiera 8 migawek, każda o wymiarach 10 x 7,8 cm (4,2 x 3,4 cala). Rzeczywisty obszar zdjęcia jest mniejszy i wynosi 7,9 x 7,7 cala (3,1 x 3,0 cm), więcej wciąż znacznie większy niż większość formatów Fuji Instax (w tym Square).

Polaroid I-Type przed Instax Square

Film Polaroid I-Type vs Instax Square (Zdjęcie: Polaroid)

Wersje folii kolorowej i czarno-białej są bezpłatne, z możliwością wyboru różnych kolorów obramowania. Generuje również fizycznie identyczny film 600, który został opracowany do użytku w oryginalnych aparatach Polaroid, ale jest również kompatybilny z nowoczesną linią.

Nowy film „Go” jest dostępny wyłącznie w Polaroid Go i jest fizycznie znacznie mniejszy. Przy wymiarach 6,6 x 5,4 cm (2,6 x 2,1 cala) i powierzchni zdjęcia 4,7 x 4,6 cm (1,9 x 1,8 cala) każde zdjęcie jest jeszcze bardziej kompaktowe niż konkurent Fuji Instax Mini. Obecnie dostępny jest tylko kolorowy film i sprzedawany jest w zestawach po 2 zestawy po 8 ujęć.

Film Polaroid vs Instax

Nowy format Polaroid Go to Twoja odpowiedź na Instax Mini. (Źródło zdjęcia: Polaroid / Instax)

Filmów Fuji Instax Mini, Square i Wide nie można mieszać ani mieszać: Każdy został opracowany dla określonej serii kamer Instax. Instax Mini wielkości karty kredytowej jest najpopularniejszym i najbardziej przystępnym cenowo, z bezpłatnymi pakietami w większości sprzedawców. Każde opakowanie zawiera 10 zdjęć o wymiarach 5,4 x 8,6 cm (2,1 x 3,4 cala), które mają obszar obrazu 4,6 x 6,2 cm (1,8 x 2,4 cala). Film dla początkujących świetnie nadaje się do zabawy, a także do zuchwałych ujęć i selfie z przyjaciółmi.

Instax Square to, jak sama nazwa wskazuje, film w formacie kwadratu o wymiarach 8,6 x 7,2 cm (3,4 x 2,8 cala), jest o około jedną trzecią większy niż zdjęcie Instax Mini. Każde ujęcie ma obszar obrazu 7,2 x 7,2 cm (2.4 x 2.4 cala) i można je kupić w różnych kolorach i wzorach obramowania, ale nie tak wielu, jak Instax Mini. Filmy kolorowe i monochromatyczne są bezpłatne, a większy rozmiar obrazu jest bardziej odpowiedni do portretów i bardziej szczegółowych scen.

Fujifilm Instax Wide Film

Film Instax Wide jest kilka razy szerszy niż format Instax Mini. (Źródło zdjęcia: Fujifilm)

Wreszcie pakiety filmów Instax Wide Film zawierają zdjęcia o wymiarach 8,6 x 10,8 cala (3,4 x 4,2 cm) z obszarem obrazu 6,2 x 9,9 cale (2,4 x 3,9 cm).XNUMX cali), co czyni je dokładnie kilka razy szerszymi niż nadruk Instax Mini. Klasy filmów monochromatycznych i kolorowych są bezpłatne, ale jedyną opcją koloru obramowania jest kolor biały. Mając na uwadze jego ograniczone wsparcie, Instax Wide jest bardzo atrakcyjny dla entuzjastów fotografii natychmiastowej, którzy mają wiele aparatów.

Polaroid kontra Instax: co jest lepsze?

Cóż, nadszedł czas, aby odpowiedzieć na wielkie pytanie: Jaka jest najlepsza marka aparatu błyskawicznego, Polaroida czy Instaxa?

Ze względu na swój rozmiar, Polaroid I-Type ma przewagę nad 2 z 3 gatunków filmów Fuji i pomimo różnych proporcji, jest również bardzo zbliżony do Instax Wide. Aparaty, które to akceptują, mają zazwyczaj dobrą optykę, co zapewnia wyraźny, szczegółowy obraz. Z drugiej strony nie ma zbyt wielu opcji, a pakiety są nadal drogie do nabycia. Za cenę jednego pakietu 8 kolorowych ujęć I-Type można otrzymać 2 pakiety po 10 filmów Instax Mini.

Polaroid Now vs Fujifilm Instax Mini 40

(Zdjęcie: Polaroid / Instax)

Dzięki wielu rozmiarom do wyboru, w tym szerokiej gamie kompatybilnych kamer, zarówno od samej Fuji, jak i od małych producentów zewnętrznych, Instax jest po prostu najbardziej elastyczną opcją.

Fotografowie, którzy znają specyfikę danej chwili, docenią Instax Square, który jest zwykle używany przez bardziej zaawansowane aparaty, ale początkujący powinni wybrać Instax Mini. Pakiety filmów są szczególnie dostępne, a kamery, które je przyjmują, są zazwyczaj łatwe i obrotowe.

To może zmienić moment, w którym pojawi się kompatybilny z portfelem Polaroid Go, ale na razie Instax jest wielkim zwycięzcą w naszej książce.

Udostępnij to