Pijany czy śpiący? Ten kierowca taksówki Hyundaia nie pozwoli Ci prowadzić

Pijany czy śpiący? Ten kierowca taksówki Hyundaia nie pozwoli Ci prowadzić

Senność lub jazda pod wpływem alkoholu jest jedną z głównych przyczyn poważnych wypadków drogowych. Aby temu zapobiec, producenci samochodów stosują technologie monitorowania zaniedbań kierowców.

Hyundai Mobis, jednostka produkcyjna Hyundai Motors, opracowała inteligentny kontroler w kokpicie, który może monitorować i analizować w czasie rzeczywistym różne sygnały biometryczne, takie jak postawa kierowcy, tętno i fale mózgowe, aby zapewnić bezpieczną jazdę.

Ta technologia bezpieczeństwa koncentruje się na pasażerach, a nie na osiągach pojazdu, działa autonomicznie z całego samochodu i zapewnia kierowcom narzędzia potrzebne do możliwie najefektywniejszej jazdy.

Firma stwierdziła, że ​​po raz pierwszy opracowała dedykowany monitor medyczny, który może przeprowadzać zintegrowaną analizę wielu parametrów życiowych.

Cheon Jae-seung, dyrektor działu badań i rozwoju Hyundai Mobis, powiedział: „W oparciu o stworzoną przez nas unikalną bazę danych parametrów życiowych będziemy nadal aktualizować tę technologię, aby zapewnić więcej funkcji, w tym zapobieganie chorobie lokomocyjnej, radzenie sobie ze stresem i picie. bloking. -napędowy."

Technologia nowego sterownika kabinowego Hyundai Mobis

Hyundai Mobis ogłosił nowy inteligentny sterownik kabiny.

(Zdjęcie: Hyundai Mobis)

Mobis, który nazwał nową technologię Smart Cabin Controller, twierdzi, że jest wyposażony w cztery czujniki: kamerę 3D rejestrującą postawę pasażerów, czujnik EKG montowany na kierownicy, który będzie monitorował serce kierowcy, słuchawkę mierzącą fale mózgowe podróżując wokół uszu, a czujnik HVAC (ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji) będzie mierzyć temperaturę/wilgotność w kabinie oraz poziom dwutlenku węgla.

Sterownik analizuje w czasie rzeczywistym różne parametry życiowe zebrane z tych czujników, aby pomóc w bezpiecznej jeździe.

Na podstawie tych informacji może włączyć się lub wyświetlić alarm na jednym z cyfrowych wyświetlaczy pojazdu.

Jeżeli czujnik EKG wykryje wysoki poziom stresu u kierowcy, może zalecić przejście w tryb autonomicznego przełączania lub nawet zatrzymanie pojazdu, jeśli zajdzie taka potrzeba.

Możesz otworzyć okna lub przejść do trybu cyrkulacji zewnętrznej, jeśli poziom CO2 jest zbyt wysoki. „Oczekuje się, że technologia ta będzie dalej ewoluować, aby móc poprowadzić pojazd na pogotowie w przypadku nagłego zatrzymania krążenia” – dodał Cheon Jae-seung.

Hyundai Mobis ogłosił nowy inteligentny sterownik kabiny.

(Zdjęcie: Hyundai Mobis)

W zeszłym roku Hyundai Mobis wprowadził „M.Brain” – system monitorowania kierowcy oparty na falach mózgowych oraz „M.VICS” – autonomiczny system kokpitu kierowcy wyposażony w kilka nowych technologii związanych z opieką zdrowotną, w tym czujnik EKG, sterownik i czujnik ruchu. kamera monitorująca. choroba. technologia redukcji

Uwaga kierowcy jest oceniana na podstawie danych dotyczących jazdy, takich jak zmiana pasa ruchu, sterowanie kierownicą, przyspieszanie i zwalnianie, oraz innych danych o stanie kierowcy, takich jak wykrywanie mrugnięć.