Pierwsze spojrzenie na Genesis GV60: ten samochód elektryczny ma ciekawą kryształową kulę

Pierwsze spojrzenie na Genesis GV60: ten samochód elektryczny ma ciekawą kryształową kulę

Genesis to luksusowe ramię Hyundaia, które dobrze buduje swoją pozycję w Europie, będąc już dość dobrze znaną marką w USA od premiery w 2016 roku.

Jednak do tej pory nie było dedykowanego pojazdu elektrycznego, o którym można by krzyczeć, ale wszystko się wkrótce zmieni wraz z pojawieniem się jaskrawego Genesis GV60.

Firma LaComparacion miała niedawno okazję przyjrzeć się z bliska pierwszemu samochodowi elektrycznemu firmy w zdecydowanie ekstrawaganckim wykończeniu Sao Paulo Lime, który widać na zdjęciu, i naprawdę przyciąga wzrok.

Pierwszą rzeczą, która wyróżnia Genesis GV60, jest to, że wygląda na większego, niż oczekiwano, w rzeczywistości bardzo przypomina Hyundaia Ioniq 5. Nie jest to zbyt zaskakujące, biorąc pod uwagę, że GV60 jest zbudowany na dedykowanej platformie e-GMP Hyundaia, po prostu jak Ioniq i Kia EV6.

Ma również tożsamość Genesis, z kilkoma charakterystycznymi znakami wskazującymi jego część w ofercie, która obejmuje GV70, GV80, G70, G80 i G90. Co ciekawe, GV60 jest wymieniony obok modeli SUV-ów GV70 i GV80 na stronie internetowej Genesis, chociaż z daleka wygląda bardziej jak sedan.

To prawdopodobnie dlatego, że Genesis GV60 jest dość mylący. Chociaż z zewnątrz metalowy pojazd wygląda na większy, szczególnie w przypadku 21-calowych felg aluminiowych, dopiero gdy zajrzysz do środka, pojazd elektryczny okazuje się zaskakująco przestronnym i luksusowym pojazdem.

I, jak można się spodziewać po południowokoreańskim producencie, jest on również wyposażony w wiele inteligentnych i innowacyjnych funkcji.

Trzy opcje

Po raz pierwszy zobaczyliśmy Genesis GV60 w studiu na przedmieściach Londynu, więc pojazd elektryczny miał specyfikację europejską. Genesis GV60 będzie tam dostępny z trzema różnymi silnikami do wyboru, w tym z opcją pojedynczego silnika z napędem tylnym o mocy 168 kW i momentem obrotowym 350 Nm, przeznaczoną dla użytkowników oczekujących możliwości dalekiego zasięgu.

Istnieją również dwa modele z dwoma silnikami i napędem na wszystkie koła: Standard AWD i Performance AWD. Ten pierwszy oferuje łączną moc 234 kW, 74 kW z silnika przedniego i 160 kW z tyłu, co zapewnia moment obrotowy 605 Nm.

Ta najnowsza edycja Performance oferuje moc 360 kW przy 180 kW z przodu i z tyłu oraz maksymalny dostępny moment obrotowy 700 Nm.

Genesis GV60 ma czworo drzwi, tylną klapę i może pomieścić pięciu pasażerów, dwóch z przodu i trzech z tyłu. Całkowite wymiary wynoszą 451,5 cm (długość), 189 cm (szerokość) i 158 cm (wysokość) przy rozstawie osi 290 cm i prześwicie 160 cm.

Bagażnik ma pojemność 432 litrów, natomiast z przodu znajduje się dodatkowa przestrzeń bagażowa w postaci 53 litrów dla modelu z napędem na tylne koła i 20 litrów dla wersji z napędem na wszystkie koła ze względu na dodatkowe komponenty, które są pakowane. .

Zbliżenie tyłu Genesis GV60

(Źródło zdjęcia: TechRadar/Rob Clymo)

Wygląd zewnętrzny „Elegancja”

Zanim przejdziemy do wnętrza, przyjrzyjmy się bliżej nadwoziu, które opiera się na filozofii projektowania Genesis Athletic Elegance.

Po zobaczeniu odcienia Sao Paulo Lime na zdjęciach promocyjnych, kolor wygląda jeszcze lepiej na żywo. To naprawdę pomaga uzupełnić krzywizny GV60, który jest natychmiast rozpoznawalny jako Genesis, przede wszystkim z przodu.

Dotyczy to szczególnie osłony chłodnicy, która nawiązuje do motywu przyjętego w innych modelach z portfolio Genesis.

Podobnie istnieje wspólny motyw świateł, przednich i tylnych, przy czym światła przednie i tylne wtapiają się w krzywizny nadwozia, uzyskując wspaniały efekt. Wbudowany styl oświetlenia działa świetnie, a także sprawia, że ​​wszystko jest dość minimalne.

Klamki drzwi są zagłębione, gdy samochód jest zamknięty i otwarte, gdy chcesz wsiąść i wysiąść. Zgodnie z oczekiwaniami wydają się pochodzić z tego samego działu, co te, które można znaleźć w Hyundaiu Ioniq 5.

Lusterka zewnętrzne, a właściwie kamery, składają się i rozkładają automatycznie i podobnie jak inne korzystające z tej konstrukcji, są dość dyskretne. Dodają jednak schludnego wyglądu podczas poruszania się po samochodzie.

Tył również jest minimalistyczny, z wbudowanymi światłami i prostymi oznaczeniami. Testowane przez nas auto miało opcję szklanego dachu, który jest lepiej widoczny po wejściu. Dostęp przez wszystkie cztery drzwi jest również lepszy dzięki wysokości GV60, co oznacza, że ​​wsiadanie i wysiadanie jest proste.

Obraz 1 z 6

Widok z boku Genesis GV60

(Zdjęcie: LaComparacion/Rob Clymo) Zdjęcie 2 z 6

Widok z tyłu Genesisa GV60

(Zdjęcie: LaComparacion/Rob Clymo) Zdjęcie 3 z 6

Zbliżenie przedniego koła

(Zdjęcie: LaComparacion/Rob Clymo) Zdjęcie 4 z 6

Zbliżenie tyłu Genesis GV60

(Źródło zdjęcia: TechRadar/Rob Clymo) Obraz 5 z 6

Tylne plakietki w Genesis GV60

(Źródło zdjęcia: TechRadar/Rob Clymo) Obraz 6 z 6

Widok z przodu Genesisa GV60

(Źródło zdjęcia: TechRadar/Rob Clymo)

wewnętrzna magia

Większość naprawdę dobrych rzeczy znajduje się w Genesis GV60. Chociaż wygląd zewnętrzny jest przyjemny dla oczu, gdy już usiądziesz za kierownicą, pojawi się kilka wspaniałych pomysłów projektowych.

Przykład, który sprawdziliśmy, został wykończony w kolorze New Navy, czyli właśnie w subtelnym odcieniu błękitu. Z przodu kabiny jest dużo miejsca dzięki konsoli środkowej, która pozostawia przestrzeń na podłodze w taki sam sposób, jak w Ioniq 5.

Jedną z pierwszych rzeczy, na którą rzuca się wzrok, jest wyświetlacz montowany na desce rozdzielczej, na którym znajduje się zarówno system informacyjno-rozrywkowy, jak i cyfrowy zestaw wskaźników. Co ciekawe, ekran pozwala cieszyć się szerszym widokiem mapy podczas korzystania z nawigacji satelitarnej.

Kolejną rzeczą przyciągającą wzrok jest jasnożółty przycisk Boost umieszczony pod kierownicą, będący kolejnym ukłonem w stronę potencjału wydajności GV60.

Obraz 1 z 4

Widok na Genesis GV60 z otwartych drzwi kierowcy

(Źródło zdjęcia: TechRadar/Rob Clymo) Obraz 2 z 4

Ekran centralny w pojeździe elektrycznym

(Źródło zdjęcia: TechRadar/Rob Clymo) Obraz 3 z 4

zbliżenie na kierownicy

(Zdjęcie: LaComparacion/Rob Clymo) Zdjęcie 4 z 4

Widok na kabinę Genesis GV60

(Źródło zdjęcia: TechRadar/Rob Clymo)

Możliwości jazdy obejmują trzy tryby, a Sport, podobnie jak w innych pojazdach Genesis, oferuje miłą niespodziankę. Wybierz go na pokrętle skrzyni biegów, a boki fotela kierowcy automatycznie przesuną się do wewnątrz, ściskając Cię mocno i sugerując, że poprawi się wydajność.

Jednak naprawdę fajnym zwrotem w tej procedurze jest samo pokrętło skrzyni biegów. Genesis nazywa to Kryształową Kulą, kontrolerem w kształcie kuli, który najwyraźniej powiadamia Cię o zbliżaniu się warunków jazdy.

Nie jeżdżąc samochodem nie jesteśmy w stanie zagwarantować jak sprawdzi się w praktyce, ale na postoju Kryształowa Kula jest rzucającą się w oczy nowością.

Początkowo wszystko, co widzisz, to dziwna kryształowa kula w środkowej kabinie. Jednak po naciśnięciu przycisku zasilania szklana tarcza obraca się z powrotem, odsłaniając pokrętło sterujące. Tutaj wybiera się tryby jazdy, cofania i parkowania. Bezpłatne oświetlenie otoczenia ma również na celu ustawienie atmosfery wnętrza na pożądanym poziomie.

Centralne sterowanie w Genesis GV60

(Źródło zdjęcia: TechRadar/Rob Clymo)

Genesis będzie oferował pakiety wyposażenia w postaci innowacji i komfortu, chociaż wspomina się także o pakiecie zewnętrznym, który obejmuje także fotele ze skóry Nappa.

Zgodnie z oczekiwaniami będzie to obejmować dodatkowe funkcje bezpieczeństwa i informacyjno-rozrywkowe. Samochód, który widzieliśmy, korzystał z całkowicie przeszklonego dachu (kolejna atrakcja pakietu Outdoor). Jednakże, jak wspomniano powyżej, oprócz charakterystycznych srebrnych elementów wykończenia wnętrza, takich jak nawiewy i klamki, GV60 jest również wyposażony w cyfrowe lusterka boczne.

Cyfrowe lusterka boczne trudno ocenić bez jazdy samochodem. Widzieliśmy, że sprawdzają się z dobrym skutkiem w Hondzie-e, a mniej w Audi e-Tron Sportback.

Ekrany na przednich drzwiach Genesis GV60 wyglądają na dość duże, a kamery umieszczone na zewnątrz dodają stylu liniom nadwozia. Mamy nadzieję, że będziemy mogli je wypróbować w niedalekiej przyszłości.

Cyfrowy wyświetlacz lusterka bocznego w Genesis GV60

(Źródło zdjęcia: TechRadar/Rob Clymo)

Załaduj, dwa sposoby

Będąc samochodem klasy premium, za którym stoi pomysł Hyundaia, Genesis GV60 jest pełen możliwości technicznych. Powiedziano nam, że ponieważ jest to model przedprodukcyjny, niektóre z nadchodzących funkcji, takich jak technologia rozpoznawania twarzy (która i tak nie będzie dostępna w Europie) oraz V2L, czyli pojazd do załadowania, nie będą dostępne.

V2L umożliwia wykorzystanie mocy pojazdu elektrycznego do ładowania innych rzeczy za pomocą adaptera, który jest również dostępny w Hyundai Ioniq 5.

Zbudowany na platformie E-GMP oznacza również, że Genesis EV60 będzie mógł zaoferować właścicielom naprawdę wygodne opcje ładowania.

Samochód jest wyposażony w system szybkiego ładowania 400/800 V, który właśnie to robi, zwiększając napięcie 400 V dostarczane przez ładowarkę do 800 V.

Pomyśl o 10–80% w około 18 minut, jeśli samochód ma dostęp do ładowarki o mocy 350 kW, jeśli masz szczęście i ją znajdziesz.

Bardziej realistycznie rzecz biorąc, w przypadku większości rynków ładowarka o mocy 50 kW zajmie około 73 minut, co wcale nie jest złe. Jeśli poradzisz sobie z ładowaniem w domu ze standardowego gniazdka 230 V, spodziewaj się, że podobny czas ładowania zajmie około 7 godzin i 20 minut.

Zawsze miło jest, jeśli zaparkowałeś na noc i nie musisz ponownie korzystać z samochodu aż do rana.

Port ładowania z ładowarką podłączoną do Genesis GV60

(Źródło zdjęcia: TechRadar/Rob Clymo)

Wydajność i autonomia

Genesis GV60 wygląda równie dobrze w prowadzeniu, jak wygląda, dzięki dużej dostępnej mocy. Dane techniczne dostarczone przez Genesis wskazują, że maksymalna prędkość wynosi 235 km/h (około 146 mph).

Tymczasem przyspieszenie powinno być szybkie, zgodnie z tradycją pojazdów elektrycznych, a raportowany czas od 0 do 100 km/h (0 do 62 mil/h) wynosi 4 sekundy. Powinien dać sobie radę z rywalami takimi jak Volkswagen ID.4 czy niezwykle popularna Tesla Model 3.

Genesis GV60 powinien wystarczyć na około 300 km na ładowaniu akumulatora samochodowego o pojemności 77 kWh, co jest całkiem niezłym wynikiem.

Jeśli chodzi o ceny, Genesis nie ogłosiło jeszcze kosztów. Biorąc pod uwagę atrakcyjność GV60 w klasie premium, plotki sugerują, że może on kosztować ponad 45,000 60,000 euro (nieco ponad 80,000 XNUMX euro), ale może nawet wzrosnąć do XNUMX XNUMX euro, jeśli wybierzesz najwyższą specyfikację, zwłaszcza jeśli zależy Ci na tych wszystkich fajnych dodatkach.