Phil Spencer mówi, że koszty utrzymania szkodzą Xboxowi: „Nie jesteśmy jedzeniem ani schronieniem”

Phil Spencer mówi, że koszty utrzymania szkodzą Xboxowi: „Nie jesteśmy jedzeniem ani schronieniem”

Kryzys kosztów życia odegrał kluczową rolę w życiu każdego z nas, wszyscy musimy ograniczać wydatki i podejmować trudne decyzje. Pozostaje jednak pytanie: w jaki sposób rozliczana jest nieistotna rozrywka, taka jak gry?

Niedawno w wywiadzie dla The Verge (otwiera się w nowej karcie) dyrektor generalny Microsoft Gaming, Phil Spencer, opowiedział o tym, jak kryzys kosztów utrzymania wpłynął na Xboksa i co próbuje zrobić jedna z firm AAA. tym razem.

Nikt nie twierdzi, że konsole do gier i gry są niezbędne. „Jesteśmy wyraźnie w przestrzeni rozrywkowej” - powiedział Spencer - „nie jesteśmy jedzeniem ani schronieniem”. Podczas gdy rodziny muszą znaleźć sposób na ograniczenie wydatków, mniej istotne sektory, takie jak rozrywka, nieuchronnie odnotują mniejsze wydatki.

Spencer wyjaśnił również, że rodziny nie tylko płacą za konsole i gry, ale także za energię, wydatek, o którym nie zawsze wszyscy myślą. Ale nie wszystko jest ponure dla gier.

„Gry były nieco bardziej odporne i przetrwały te czasy lepiej niż inne branże”, powiedział Spencer, „ponieważ mamy dobry stosunek jakości do dolara”. Dobry stosunek jakości do ceny; wydaje się, że taka jest strategia dla Xbox na przyszłość.

zmierzyć się z burzą

Jedną z najlepszych rzeczy, które Xbox robi teraz, aby zapewnić odpowiedni stosunek jakości do ceny, jest udostępnianie gier na starszych, tańszych konsolach, takich jak Xbox One i Xbox Series S. Chociaż nie było to popularne we wszystkich obszarach Chociaż niektórzy programiści uważają, że starsze modele będą powstrzymują konsole nowej generacji, inni deweloperzy wydają się uważać, że ich skargi nie są do końca uzasadnione.

Cały argument „Series S opóźnia gry nowej generacji” wydaje mi się naprawdę zepsuty. Większość z tych gier pojawi się również na PC i powinna już obejmować szeroką gamę konfiguracji. Na przykład zaglądanie od czasu do czasu do ankiety dotyczącej sprzętu Steam. Wiele starych rzeczy z dużymi procentami. 20 października 2022 r

Zobacz więcej

Przeciętni fani również dostrzegają wielką wartość, jaką mają do zaoferowania te starsze konsole. „Popyt nigdy nie był wyższy” – powiedział Spencer. „Jeśli wrócimy do oryginalnego Xboksa, Xboksa 360 i Xboksa One, sprzedamy więcej konsol niż kiedykolwiek wcześniej”. Okazuje się, że ludzie chcą mieć dostęp do tańszych konsol grając w najnowsze gry. nie każdy może zapłacić 499 USD / 449 GBP / Australijczyk 749 dla Xbox Series X lub 499.99 EUR / 479.99 EUR / 799.95 EUR AU na PS5.

Xbox idzie również do przodu z większą liczbą modeli subskrypcji gier. Subskrypcje oznaczają, że „nie musisz płacić 70 euro za każdą z moich gier”, powiedział Spencer, „możesz zbudować bibliotekę w inny sposób”.

mobilne kontrakty terminowe

Myślę, że wszyscy się zgodzą, że zapłacenie 70 euro za pojedynczą grę może być co najwyżej oszałamiające. Nic więc dziwnego, że firmy szukają różnych sposobów na zarabianie na sprzedaży gier.

„Gry mają model biznesowy sam w sobie”, według Spencer, i chociaż free-to-play to świetna koncepcja, musi być również „zrównoważona i opłacalna dla twórcy”. Dlatego otrzymujesz mikrotransakcje i przepustki bojowe.

Zarabianie pieniędzy to jedno, ale upewnienie się, że Twój produkt jest opłacalny, powinno zawsze znajdować się w centrum tej transakcji. Dlatego gry w modelu subskrypcji powinny mieć „korzyści i rzeczy, które sprawią, że poczujesz się, jakbyś był częścią tej społeczności darmowych gier”.

Niestety, darmowe gry wciąż mogą kosztować dużo pieniędzy dzięki mikroprzejściom i przepustkom bojowym. Ostatecznie na dłuższą metę mogą one kosztować więcej niż kosztowna jednorazowa płatność. Tak więc Xbox zaczyna skłaniać się ku innym obszarom gier, które wciąż odnoszą sukcesy w czasach, gdy wydawanie pieniędzy na rozrywkę staje się coraz trudniejsze. Jak się okazuje, oczywisty następca patrzył im prosto w oczy.

pixlr

(Źródło zdjęcia: Pixlr)

„Powiedzmy, że branża gier ma teraz 200 miliardów euro i rośnie może o 9 lub 10 procent” – powiedział Spencer. „Jeśli konsole jako firma są stabilne, a PC są zasadniczo stabilne, ale wciąż rosną o 9 lub 10%, oznacza to, że cały wzrost dzieje się na urządzeniach mobilnych”.

Jeśli chcesz zobaczyć, ile pieniędzy zarabiają gry mobilne, wystarczy spojrzeć na jedną z największych firm zajmujących się grami, Tencent. „Duża część ich przychodów pochodzi z urządzeń mobilnych” — powiedział Spencer. Czy ci się to podoba, czy nie, wydaje się, że urządzenia mobilne są kluczową częścią przyszłości gier.

Głównym sposobem, w jaki Xbox przygotowuje się na tę przyszłość, jest Game Pass Ultimate. Teraz możesz konkurować z mobilnymi gigantami i wprowadzać gry na iPhone'a i Androida. To także dobry czas; rzeczy nie stają się tańsze, a jeśli przyszłość jest mobilna, Xbox musi zacząć nadrabiać zaległości już teraz.