Starfield w końcu zostało ujawnione i wygląda na to, że długo oczekiwany RPG science-fiction Bethesdy przywróci mechanikę z serii Elder Scrolls, która nie pojawiła się od czasu Daggerfall z 1996 roku.

Jak zauważono podczas ujawnienia rozgrywki Starfielda na Xbox i Bethesda Showcase, a także zauważony przez uważnego fana na Reddicie (otwiera się w nowej karcie), kosmiczna gra RPG wydaje się zawierać jakiś system hipoteczny. Funkcja została krótko wspomniana, gdy reżyser Todd Howard przyjrzał się funkcjom dostosowywania postaci w grze i omówił różne cechy osobiste, które można wybrać ze względu na „unikalne zalety i wady”.

Jeden z nich nosi tytuł Starter Home. „Jesteś właścicielem malutkiego domu na spokojnym księżycu, ale jest on objęty 50,000-tysięczną pożyczką hipoteczną z GalBanku” – mówi opis cechy.

Wzmianka o kredytach hipotecznych zwykle nie wzbudza wielkiego entuzjazmu, ale system finansowy ma bogatą historię w całej serii Elder Scrolls. Daggerfall zawierał zaskakująco silny system bankowy, który pozwalał wpłacać złoto na konto, kupować przedmioty za pomocą akredytywy, kupować i sprzedawać domy, a nawet zaciągać pożyczki ze obniżonym oprocentowaniem 10%. Jeśli zbankrutuje, jego reputacja w regionie pogorszy się, dopóki jego sytuacja finansowa się nie poprawi.

System kredytów hipotecznych został usunięty w przyszłych grach Elder Scrolls, chociaż The Elder Scrolls Online zawiera ławki, na których można przechowywać złoto i przedmioty. Stworzono również kilka modów do Skyrim, które dodają pełne systemy bankowe, obejmujące pożyczki, spłatę zadłużenia i konta oszczędnościowe. Sprawdź Bordeciel Bank Mod (BBM) Google lub Imperial Bank, jeśli to twoja sprawa.

To, że Starfield obejmuje jakiś system kredytowy i dłużny, nie powinno być zbyt zaskakujące. Bethesda przedstawia grę jako ugruntowaną, realistyczną wizję międzygwiezdnej przyszłości człowieka, opisując nawet estetykę gry jako NASA-punk (otwiera się w nowej karcie). A co jest lepsze niż stworzenie „wiarygodnej przyszłości i, jeśli nie zawsze najbardziej przyjaznej, to przynajmniej znajomej”, jeśli nie dodanie odrobiny kapitalizmu rentierskiego do jego wszechświata.

(Zdjęcie: Bethesda)

kuszące cechy

Starter Home to nie jedyna osobista cecha, która przykuła naszą uwagę. Lista 16 cech została pokazana podczas pierwszego zwiastuna rozgrywki dla Starfield, a gracz mógł wybrać w sumie trzy. Wśród nich były bardziej typowe, introwertyczne i ekstrawertyczne standardowe cechy osobowości, a także wybory bardziej specyficzne dla wszechświata.

Masz możliwość nasycenia się obcym DNA i zaaklimatyzowania się w nieważkości kosmosu, aby zwiększyć swoje statystyki. Możesz także zmienić sposób i miejsce dorastania twojej postaci, co może zapewnić dodatkowe opcje dialogowe i nagrody podczas interakcji z określonymi frakcjami.

W innym miejscu po stronie tworzenia postaci możesz dostosować wygląd swojej postaci, zmieniając jej ciało i kształt twarzy za pomocą różnych suwaków i ustawień wstępnych. Z drugiej strony tła postaci wyślą cię do wszechświata z trzema początkowymi umiejętnościami. Pozwalają dostosować umiejętności postaci, takie jak zwiększenie obrażeń określonych rodzajów broni, zmuszanie słabszych wrogów do zaprzestania ostrzału czy zwiększanie szans na przekonanie NPC podczas bitwy.

Chociaż ekscytacja wokół gry rośnie, wydawca TRG uważa, że ​​Starfield już przegrywa wyścig kosmiczny i musi zrobić więcej, aby naprawdę zabłysnąć wśród istniejących kosmicznych gier RPG. Może nie minąć dużo czasu, zanim dostaniesz w swoje ręce grę, ponieważ Xbox Game Pass sugeruje, że Starfield ukaże się na początku przyszłego roku.

Udostępnij to