Chociaż Czarny piątek będzie dopiero za kilka dni, cyberprzestępcy nie cofną się przed próbami wykorzystania nadchodzącego szaleństwa zakupów.

Analitycy Bitdefender ds. cyberbezpieczeństwa przeprowadzili szeroki zakres ostatnich analiz i znaleźli liczne oszustwa, które próbują wykorzystać niczego niepodejrzewających kupujących.

Najpopularniejszą metodą wydaje się być kampania phishingowa, która wabi ludzi dużymi zniżkami na markowe torebki i okulary, a następnie kradnie (otwiera się w nowej karcie) informacje o ich kartach kredytowych, gdy ofiary przesyłają te informacje na specjalnie zaprojektowanych stronach docelowych.

Fałszywe ankiety, fałszywe okulary przeciwsłoneczne

Oprócz fałszywych torebek Louis Vuitton ofiary są również kuszone fałszywymi kartami podarunkowymi Amazon i Home Depot o wartości do 1,000 euro, a także fałszywymi ankietami, które obiecują ludziom duże nagrody, takie jak telefony Pixel i telefony Samsung Galaxy S21. W niektórych przypadkach badacze wykryli również fałszywe kupony PayPal.

Dzięki kuponom i ankietom ofiary są proszone o wykonanie zadania, a następnie, jeśli wygrają nagrodę (a zawsze tak jest, niezależnie od odpowiedzi), wszystko, co muszą zrobić, to uiścić opłatę transportową, która zdaniem oszustów jest bliska. 5 €.

Aby dokonać tej płatności, muszą również podać wszystkie informacje o karcie kredytowej, w tym datę ważności i numer CVV. Ofiary nie tylko przekażą niewielką darowiznę niczego niepodejrzewającym oszustom, ale także dadzą im dostęp do swoich kont, które mogą następnie opróżnić.

Jak każde inne święto, Czarny piątek jest ważnym wydarzeniem dla oszustów, a badacze Bitdefender apelują do klientów, aby byli bardzo ostrożni, szukając świetnych okazji.

„Nie daj się zwieść niesamowitym zniżkom, które brzmią zbyt dobrze, aby były prawdziwe” – mówią. Nawet jeśli otrzymasz ofertę, która wydaje się całkowicie uzasadniona, nie klikaj podanego łącza, ale odwiedź stronę bezpośrednio, aby upewnić się, że nie zostaniesz przekierowany na złośliwą stronę docelową.

Udostępnij to