Nowy CIO w VA koncentruje się na cyfrowej transformacji i zmianach EHR

Nowy CIO w VA koncentruje się na cyfrowej transformacji i zmianach EHR

Nowy CIO w Departamencie ds. Weteranów USA (VA) powiedział, że agencja planuje skoncentrować się na wysiłkach związanych z transformacją cyfrową, polegać na większej liczbie aplikacji opartych na chmurze, kontynuować dążenie do telezdrowia i wzmocnić wewnętrzny personel IT.

Podczas okrągłego stołu medialnego w czwartek, VA CIO Kurt DelBene powiedział, że jego celem jest przekształcenie krajobrazu technologicznego agencji, aby pomóc w zapewnieniu weteranom spójnego i ujednoliconego doświadczenia poprzez cyfrową transformację.

W 2018 r. firma VA rozpoczęła proces migracji swojego 40-letniego systemu Veterans Health Information and Technology Systems Architecture (VistA) do nowego systemu identyfikacji elektronicznej dokumentacji medycznej (EHR). (W grudniu Oracle ogłosił plany zakupu firmy Cerner za 28.300 mld USD).

VistA EHR firmy VA zapewnia funkcje kliniczne, administracyjne i finansowe dla ponad 1,700 szpitali i klinik Veterans Health Administration. Vista składa się ze 180 aplikacji klinicznych, finansowych i administracyjnych zintegrowanych w jednej transakcyjnej bazie danych.

Nowy system EHR Cerner Millennium firmy VA to ustandaryzowana platforma, która przechowuje informacje o stanie zdrowia i śledzi wszystkie aspekty opieki nad pacjentem. Powinien on zostać w pełni wprowadzony do 2028 r.

Nowy system EHR połączy placówki medyczne VA z Departamentem Obrony Stanów Zjednoczonych, Strażą Przybrzeżną i lokalnymi dostawcami opieki zdrowotnej, umożliwiając lekarzom łatwiejszy dostęp do pełnej historii medycznej weterana w jednym miejscu. Wdrożeniem nowego systemu zarządza Biuro Integracji Programu Modernizacji Elektronicznej Dokumentacji Medycznej (EHRM) VA.

W 2020 r. wdrożenie nowego EHR na Zachodnim Wybrzeżu rozpoczęło się od pilotażu w Mann-Grandstaff VA Medical Center w Spokane w stanie Waszyngton. Natychmiast wpadł w kłopoty; Obawy o bezpieczeństwo pacjentów i zakłócenia skłoniły agencję do wstrzymania na jakiś czas wdrożeń.

Problemy z nowym EHR podają również w wątpliwość żywotność pierwotnej dziesięcioletniej osi czasu.

„Systemy elektronicznej dokumentacji medycznej są trudne do wdrożenia. Myślę, że nikt w branży nie powiedziałby czegoś takiego” — powiedział DelBene, który w grudniu objął stanowisko dyrektora ds. informatyki. „Myślę, że moglibyśmy zrobić lepiej, upewniając się, że wszyscy są przeszkoleni, na pokładzie iw pełni świadomi, jak działa system.

„Myślę, że na początku mieliśmy problemy z infrastrukturą. Myślę więc, że nasz ogólny poziom gotowości mógł być wyższy” – powiedział DelBene. „Myślę też, że jasne kryteria tego, co powinniśmy spełnić przed startem, mogły być bardziej szczegółowe”.

Opierając się na lekcjach wyciągniętych z pilota Spokane, VA jest lepiej przygotowany do następnego rozmieszczenia, w centrum medycznym agencji w Walla Walla w stanie Waszyngton, powiedział. „Wykonaliśmy znacznie lepszą robotę, jeśli chodzi o ustalenie tych kryteriów”.

Jednak przedstawicielka Cathy McMorris Rodgers (R-WA) w tym miesiącu poprosiła VA o opóźnienie wdrożenia EHR Cernera w Walla Walla. „Ponad rok po uruchomieniu systemu Mann-Grandstaff większość wpływu na produktywność, bezpieczeństwo pacjentów i morale pozostaje nierozwiązana” – powiedział Rogers w oświadczeniu. „Chociaż awarie systemów nieco się poprawiły, podstawowe problemy nie zostały rozwiązane, szczególnie w farmacji. Weterani w moim okręgu nadal borykają się z późnymi i nieprawidłowymi receptami, a także z wąskimi gardłami w skierowaniach do specjalistów lub opieki środowiskowej.

„Najważniejsze jest to, że przejście na modernizację EHRM zawsze utrudnia życie weteranom i dostawcom VA, a nie ułatwia, i dopóki te problemy nie zostaną rozwiązane, ich dalsze wdrażanie powinno być opóźnione” – powiedział.

DelBene powiedziała, że ​​jej agencja będzie nadal wspierać Vista podczas przechodzenia na nowy EHR. Na przykład VA migruje dane Vista do dostawców chmury, takich jak AWS, aby zapewnić ciągłą wydajność.

W zeszłym tygodniu DelBene powiedział prawodawcom, że chce poprowadzić ogólnoagencyjną transformację cyfrową w celu modernizacji systemów IT i ulepszenia wewnętrznych ofert programistycznych, w tym niskokodowych i bezkodowych. DelBene powiedział, że VA musi skupić się na tym, jak rozwijać oprogramowanie i usługi w ramach intensywnego outsourcingu do zewnętrznych wykonawców.

W przeszłości VA mógł zbyt mocno polegać na zewnętrznych wykonawcach bez solidnego zestawu standardów do przeglądu tych dostawców i śledzenia ich, powiedział DelBene, były dyrektor wykonawczy i starszy doradca firmy Microsoft w Healthcare.gov. Jak Microsoft nauczył się robić, VA stworzy standardy zarządzania pracą wykonawców, aby wzmocnić swój wewnętrzny personel IT.

„Powinniśmy wiedzieć, kiedy powinniśmy zatrudnić zewnętrznego wykonawcę, a co można zrobić we własnym zakresie” – powiedział.

DelBene powiedział, że zawsze będzie polegać na wykonawcach, ponieważ może to być tańsze niż personel pełnoetatowy. Ale chce też wzmocnić personel IT VA, zatrudniając więcej programistów i techników.

DelBene kieruje obecnie około 16,000 XNUMX pracowników rządowych i kontraktowych, którzy zapewniają opiekę zdrowotną i świadczenia dla ponad dziewięciu milionów weteranów.

VA pracowała nad połączeniem z dwiema głównymi giełdami informacji zdrowotnych (HIE), w których lekarze, pielęgniarki, farmaceuci, inni pracownicy służby zdrowia i pacjenci mogą bezpiecznie uzyskiwać dostęp do informacji medycznych i udostępniać je. Wymiana informacji o zdrowiu weteranów (VHIE) uruchomiona w 2020 r .; łączy się z dwoma HIE sektora prywatnego: eHealth Exchange i CommonWell. Według Neila C. Evansa, MD, specjalnego doradcy VA CIO, za pośrednictwem tej sieci HIE od 60% do 65% prywatnych systemów opieki zdrowotnej może wymieniać dane z VA.

VA chce również nadal promować telemedycynę. „Zaobserwowaliśmy niesamowity wzrost. Przed pandemią mieliśmy 40 000 wizyt miesięcznie, a teraz mamy 40 000 wizyt telezdrowia dziennie” – powiedział DelBene. „Szansa telezdrowia na zmianę doświadczeń weteranów, zwłaszcza na obszarach wiejskich, jest ogromna”.

Według VA CTO Charles Worthington podczas pandemii ponad 230,000 XNUMX weteranów mogło zaplanować szczepienia przeciwko COVID za pomocą wiadomości tekstowych. W tym roku VA rozpoczął miękkie uruchomienie nowej flagowej aplikacji mobilnej, „która zyskuje dobrą przyczepność i recenzje od weteranów” – powiedział.

Według Todda Simpsona, zastępcy sekretarza VA ds. DevSecOps, VA czterokrotnie zwiększyła przepustowość sieci, aby wesprzeć inicjatywę telezdrowia podczas pandemii.

Od 2019 roku agencja również zmierza w kierunku chmury. Oczekuje się, że do 50 roku będzie około 2024% wszystkich aplikacji opartych na chmurze.

Ponieważ oprogramowanie EHR staje się standardem branżowym, nie wszystkie urzędy zdrowia w pełni przeszły na prowadzenie dokumentacji cyfrowej. Według Neila C. Evansa, lekarza medycyny, specjalnego radcy w biurze VA CIO, w rzeczywistości faks nadal jest ważną częścią wymiany informacji dotyczących opieki zdrowotnej.

Nowy system EHR jest "sposobem na wprowadzenie faksu do dziedzictwa technologii" - powiedział Evans.

Prawa autorskie © 2022 IDG Communications, Inc.