Ponieważ Apple zamierza wydać publiczne wersje beta systemu macOS 13 „Ventura” i iOS/iPadOS 16 w lipcu, nieuniknione jest, że niektórzy profesjonalni użytkownicy będą chcieli szybko zapoznać się z tym, co ma nadejść. Typową reakcją IT jest próba uniemożliwienia użytkownikom testowania oprogramowania w wersji beta, ale może to nie być najlepszy sposób radzenia sobie z tym, co ma nadejść.

W rzeczywistości możesz sprawić, że te wersje beta i entuzjastyczni wcześni użytkownicy będą działać na Twoją korzyść.

Deweloperskie wersje beta nowych systemów operacyjnych zostały wydane w poniedziałek po przemówieniu na konferencji Apple Worldwide Developers Conference. Następujące publiczne wersje beta mogą być pomocne producentowi, takiemu jak Apple, pod względem przyspieszenia informacji zwrotnych i wydawania poprawek błędów podczas procesu rozwoju. Mogą być również ekscytujące dla użytkowników, którzy chcą wypróbować nowe funkcje w nadchodzącym systemie operacyjnym, zanim wszyscy inni dostaną je w swoje ręce. (Ostateczna wersja wszystkich tych systemów operacyjnych będzie dostępna dopiero jesienią tego roku).

Stanowią jednak oczywiste wyzwania dla działu IT, zwłaszcza jeśli beta-testerzy instalują oprogramowanie w wersji zapoznawczej na swoich podstawowych urządzeniach, których używają do pracy. Błędy, problemy z istniejącymi aplikacjami i niejasności związane z nowymi lub zmienionymi funkcjami są często częścią testów beta. W związku z tym użytkownicy, którzy instalują nieobsługiwane oprogramowanie na urządzeniach komercyjnych, mogą być zmuszeni do wezwania pracowników i przestojów, jeśli nie będą mogli uzyskać dostępu do podstawowych narzędzi.

Przypomnij beta testerom, że instalują oprogramowanie w wersji zapoznawczej

Pamiętaj, że ponieważ mobilne systemy operacyjne przekazały użytkownikom znaczną część procesu aktualizacji, możesz nie być w stanie zatrzymać wszystkich, zwłaszcza jeśli nie zainstalują się na urządzeniu, które posiadasz.

Najlepszą radą jest poinformowanie użytkowników, którzy chcą zarejestrować się jako testerzy wersji beta, że ​​powinni to zrobić za pomocą drugiego urządzenia zamiast tego, którego używają do krytycznych zadań zawodowych i osobistych.

Niezbędne jest stworzenie zniuansowanej wiadomości, która naprawdę opisuje wyzwania, z którymi mogą się zmierzyć w przyjazny i doradczy sposób, ale nie zraża tych, którzy chcą być częścią programu beta. Wyjaśnij, że tak, będą mogli korzystać z nowych funkcji wcześniej niż ktokolwiek inny, ale mogą też pojawić się wyzwania, które mogą wpłynąć na ich zdolność do wykonywania pracy, jeśli zainstalują je na swoim podstawowym urządzeniu. I pamiętaj, aby wziąć pod uwagę potencjalny wpływ na osobiste zadania, w których polegasz na tym urządzeniu.

Konwertuj beta testerów na swoją korzyść

Podobnie jak większość wczesnych użytkowników, wielu z tych beta testerów jest prawdopodobnie nieco obeznanych z technologią, chociaż ich wiedza może się różnić. W rezultacie tego lata większość organizacji będzie w publicznej wersji beta. Najlepiej byłoby, gdyby znajdował się na drugim urządzeniu, chociaż niektórzy prawdopodobnie zainstalują go na swoim głównym urządzeniu.

W rzeczywistości możesz zrekrutować tych użytkowników jako pomocnych sojuszników.

Jednym z wyzwań w obecnej sytuacji jest to, że na ogół oczekuje się, że działy IT będą gotowe na pojawienie się nowych technologii w dniu ich oficjalnego udostępnienia. Oznacza to, że masz ograniczone okno na przeglądanie ich teraz, testowanie z nimi kluczowych aplikacji firmowych i innych firm oraz tworzenie bazy wiedzy o problemach, które mogą napotkać Twoje zespoły wsparcia.

Wszystko to jest trudne do zrealizowania w ciągu kilku miesięcy z istniejącym personelem, a wszystko to wymaga testów beta. Jeśli zrekrutujesz użytkowników wersji beta, mogą oni wykonać dla Ciebie większość z tych testów. Mogą zobaczyć, które aplikacje mają problemy, które przepływy pracy wymagają zmiany i zgłaszać ogólne problemy z pomocą techniczną. Daje to IT większą gotowość, zarówno w zakresie aktualizacji aplikacji, jak i tworzenia materiałów i zasobów dla użytkowników.

Podejście to wymaga niewielkiej zmiany kultury w wielu organizacjach. Personel IT powinien nawiązać bliską współpracę z tymi użytkownikami i powinien aktywnie szukać ich wkładu, porad i informacji zwrotnych.

Z drugiej strony ułatwia przygotowanie się na nowe technologie i pozwala lepiej przygotować dział IT, gdy te technologie zostaną oficjalnie wydane. Promuje również bliższe relacje między IT a pracownikami, którzy chcą korzystać z najnowszych technologii. W tym procesie może nawet pomóc w zarządzaniu wszelkimi operacjami w cieniu IT zachodzącymi w organizacji lub przynajmniej pomóc w ich identyfikacji, ponieważ osoby, które chcą wypróbować wersję beta, to prawdopodobnie te same osoby, które aktywnie instalowałyby narzędzia lub usługi bez zawracania sobie głowy raportowanie do działu IT.

Oczywiście nie oznacza to, że każdy powinien być w stanie testować oprogramowanie w wersji beta i nie należy po prostu ignorować zrekrutowanych testerów. Nie oznacza to również, że personel IT powinien ignorować wersje beta (najlepiej, aby zamiast publicznych wersji beta korzystali z wersji deweloperskich).

Ale przyjęcie nadchodzących publicznych wersji beta Apple może dać komputerom przewagę nad tym, co ma nadejść tej jesieni, jeśli może rozwinąć oparte na zaufaniu relacje robocze między wszystkimi zaangażowanymi.

Prawa autorskie © 2022 IDG Communications, Inc.

Udostępnij to