Porsche może wkrótce wprowadzić na rynek nową linię superlekkich rowerów elektrycznych do jazdy po drogach i szlakach, w odpowiednich cenach premium.

Porsche bardzo poważnie traktuje rowery elektryczne; W grudniu kupił większościowy udział w wysokiej klasy producencie rowerów elektrycznych Greyp (wymawiane „winogrona”), a teraz nabył także duży udział w producencie napędów do rowerów elektrycznych Fauza.

Jak donosi AutoFutures, Fauza jest najbardziej znana z tworzenia nowej kategorii lekkich rowerów elektrycznych, a jej układy napędowe są już używane przez Bottecchia, Corratec i Carirn, a także znane marki, takie jak Canyon i Fuji.

Dzięki wiedzy projektowej Porsche, Twój następny dwukołowiec może być jednym z najlżejszych na rynku, a dzięki sprytnemu wykorzystaniu włókna węglowego może ważyć mniej niż 10 kg.

Zacznij oszczędzać...

Chociaż Porsche jest najbardziej znane ze swoich supersamochodów, świat rowerów elektrycznych nie jest obcy. W zeszłym roku wprowadziła na rynek parę rowerów elektrycznych, która zbiegła się z premierą Porsche Taycan Cross Turismo. eBike Sport i eBike Cross czerpią inspiracje z designu samochodu, z podobnymi liniami aerodynamicznymi i opcjami lakierowania.

Być może nic dziwnego, że mieli też poważne metki. Sport sprzedawano w sprzedaży detalicznej za 9,600 euro (około 13,000 17,000 euro / 7,650 10,000 AU), podczas gdy terenowy Cross wyceniono na 14,000 euro (około 4.0 2022 euro / 4000 3900 AU). Aby umieścić to w kontekście, nasz nowy e-rower numer jeden, 5000 Specialized Turbo Vado XNUMX, zaczyna się od XNUMX EUR/XNUMX EUR/XNUMX AU$.

Chociaż układy napędowe Fauza dobrze pasują do niektórych stosunkowo skromnych motocykli, takich jak Fuji E Jari, spodziewalibyśmy się, że superlekki rower szosowy Porsche będzie kosztował nawet więcej niż Sport i Cross ze względu na inżynierię zaangażowaną w zmniejszenie jego masy.

Prawdopodobnie minie trochę czasu, zanim te motocykle trafią na ulice we Włoszech, ale może to być również dobra rzecz: najpierw będziesz potrzebować trochę czasu, aby zaoszczędzić.

Analiza: dlaczego luksusowe rowery elektryczne mają znaczenie

Większość z nas nigdy nie jeździ e-rowerem z logo Porsche lub Lamborghini, ale fakt, że marki supersamochodów zanurzają w wodzie wypielęgnowany palec u nogi, jest świetną wiadomością dla tych z nas, którzy mają skromniejszy budżet. .

Rowery elektryczne miały kiedyś poważne problemy z wizerunkiem, postrzegane jako nieatrakcyjne i sposób na ominięcie forsownych wysiłków rowerowych. Wczesne projekty nie pomogły, z nieporęcznymi bateriami przymocowanymi do dolnej rury lub siedzącymi w rurze czołowej jak jakiś brzydki elektryczny koszyk.

Dziś jednak rowery elektryczne nie są już akceptowane tylko jako wygoda, ale mogą być nawet symbolem statusu. Motocykle takie jak Cowboy 4 nie ukrywają silników w piastach, ale używają ich w futurystycznym stylu, a fakt, że teraz pojawiają się obok luksusowych samochodów, nadaje im blasku ekskluzywności.

Rowery elektryczne są teraz nie tylko popularne, ale oficjalnie są fajne.

Udostępnij to