Nissan Renault y Mitsubishi anuncian el lanzamiento de 35 nuevos

Jeśli nie wiedziałeś, Nissan jest częścią grupy globalnych producentów samochodów, w skład której wchodzą Renault i Mitsubishi. Trio tworzy to, co nazywają Sojuszem, i razem grupa jest na dobrej drodze do zelektryfikowanej przyszłości, tak jak każdy inny duży producent samochodów.

To ogłoszenie pokazuje dążenie do osiągnięcia pełnych linii produktów EV do 2030 r., a w ramach tego celu Sojusz przygotowuje się do poważnej inwestycji. Krótko mówiąc, Sojusz zainwestuje 23.000 35 milionów euro. Inwestycja wygeneruje 2030 nowych pojazdów elektrycznych do XNUMX r., co według grupy daje jej największą na świecie podaż pojazdów elektrycznych.

Aby osiągnąć ten cel, trio producentów samochodów będzie musiało wykorzystać wspólne części i wspólne elementy projektu, ale robią to ostrożnie.

Wykorzystując to, co nazywa „inteligentnym zróżnicowaniem”, Sojusz będzie zarządzać cechami wspólnymi między pojazdami i badać możliwość łączenia platform, zakładów produkcyjnych i układów napędowych.

Do 2026 roku trzej producenci samochodów rozszerzą wykorzystanie wspólnych platform z obecnych 60% do ponad 80%. W ramach tych wysiłków Mitsubishi wzmocni swoją obecność w Europie dzięki dwóm nowym modelom.

Podejście „inteligentnego zróżnicowania” już działa, a zapowiedziany w pełni elektryczny następca Nissana Micra wygląda bardzo podobnie do zaprezentowanego wcześniej Renault 5 EV.

Laserowe skupienie się na technologii baterii

Przejście na pojazdy elektryczne kładzie nacisk na technologię akumulatorów. W tym celu Sojusz pracuje nad zmniejszeniem kosztów akumulatorów o 50% do 2026 r. i 65% do 2028 r.

Sojusz twierdzi, że do 2030 r. całkowita zdolność produkcyjna baterii wyniesie 220 GWh na całym świecie. W planach są również akumulatory półprzewodnikowe, a Nissan jest liderem w opracowywaniu technologii akumulatorów, która przyniesie korzyści wszystkim trzem producentom samochodów.

Chociaż baterie półprzewodnikowe nie są obecnie używane w konsumenckich pojazdach elektrycznych, Sojusz planuje masową produkcję sprzętu do połowy 2028 roku.

W przeciwieństwie do wielu producentów samochodów, Sojusz chce 100% kontroli nad swoim sprzętem i oprogramowaniem. Podejście to wyklucza dostawców technologii i baterii innych firm i powinno (przynajmniej teoretycznie) zapewniać kupującym lepsze wrażenia z użytkowania.

Grupa będzie również współpracować z europejskimi przewoźnikami towarowymi, aby oferować klientom preferencyjne stawki.

Poza pojazdami elektrycznymi, Sojusz przygotowuje się do integracji większej liczby usług połączonych ze swoimi pojazdami. Do 2026 r. ponad pięć milionów pojazdów zostanie dostarczonych za pomocą systemów chmurowych Alliance.

Grupa twierdzi, że będzie również pierwszym globalnym producentem samochodów, który wprowadzi ekosystem Google w swoich pojazdach. Pierwszy w pełni zdefiniowany programowo pojazd zostanie wprowadzony na rynek w 2025 roku.

Udostępnij to