Nissan, Renault i Mitsubishi ogłaszają wprowadzenie na rynek 35 nowych samochodów elektrycznych do 2030 roku

Nissan, Renault i Mitsubishi ogłaszają wprowadzenie na rynek 35 nowych samochodów elektrycznych do 2030 roku

Jeśli nie wiesz, Nissan jest częścią grupy globalnych producentów samochodów, do której należą Renault i Mitsubishi. Trio tworzy to, co nazywają Sojuszem i razem grupa zmierza w stronę zelektryfikowanej przyszłości, jak każdy inny duży producent samochodów.

Ogłoszenie to stanowi wyraz dążenia do stworzenia linii produktów w pełni elektrycznych do roku 2030, a w ramach tego celu Alians przygotowuje się do poważnych inwestycji. Docelowo Sojusz zainwestuje 23.000 miliardy euro. Inwestycja wygeneruje 35 nowych pojazdów elektrycznych do 2030 r., co zdaniem grupy zapewni jej największą na świecie podaż pojazdów elektrycznych.

Aby osiągnąć ten cel, trzech producentów samochodów będzie musiało wykorzystać wspólne części i wspólne elementy konstrukcyjne, ale zrobi to ostrożnie.

Wykorzystując to, co nazywa „inteligentnym różnicowaniem”, Sojusz będzie zarządzał podobieństwami między pojazdami i badał możliwości łączenia platform, zakładów produkcyjnych i układów napędowych.

Do 2026 r. trzej producenci samochodów zwiększą wykorzystanie wspólnych platform z obecnych 60% do ponad 80%. W ramach tych wysiłków Mitsubishi wzmocni swoją obecność w Europie dzięki dwóm nowym modelom.

Podejście „inteligentnego różnicowania” już wdrożyło się w praktyce, a zapowiadany w pełni elektryczny następca Nissana Micra wygląda bardzo podobnie do wcześniej zaprezentowanego Renault 5 EV.

Laser skupia się na technologii akumulatorów

Przejście na pojazdy elektryczne kładzie nacisk na technologię akumulatorów i w tym celu Sojusz pracuje nad obniżeniem kosztów akumulatorów o 50% w 2026 r. i 65% w 2028 r.

Sojusz twierdzi, że do 2030 r. będzie miał łączną zdolność produkcyjną baterii na poziomie 220 GWh na całym świecie. Rozważane są także akumulatory półprzewodnikowe, a Nissan przejmie wiodącą rolę w opracowywaniu technologii akumulatorów, z której skorzystają wszyscy trzej producenci samochodów.

Chociaż akumulatory półprzewodnikowe nie są obecnie stosowane w konsumenckich pojazdach elektrycznych, Alliance planuje masową produkcję sprzętu do połowy 2028 r.

W przeciwieństwie do wielu producentów samochodów, Alliance chce mieć 100% kontroli nad swoim sprzętem i oprogramowaniem. Podejście to eliminuje zewnętrznych dostawców technologii i baterii i powinno (przynajmniej w teorii) zapewniać kupującym lepsze doświadczenia użytkownika.

Grupa będzie również współpracować z europejskimi dostawcami ładunków, aby oferować klientom preferencyjne stawki.

Oprócz pojazdów elektrycznych Sojusz przygotowuje się do zintegrowania w swoich pojazdach większej liczby usług połączonych. Do 2026 r. ponad pięć milionów pojazdów zostanie dostarczonych przy użyciu systemów chmurowych Alliance.

Grupa twierdzi, że będzie także pierwszym światowym producentem samochodów, który wprowadzi ekosystem Google w swoich pojazdach. Pierwszy w pełni definiowany programowo pojazd zostanie wprowadzony na rynek w 2025 roku.