Firma Microsoft wprowadziła podejście skoncentrowane na miejscu pracy do postów na Instagramie i relacji na Facebooku, dodając nowy sposób udostępniania aktualizacji wideo i zdjęć w odnowionej aplikacji Yammer Communities.

„Słyszymy od klientów, którzy mówią nam, że chcą bardziej płynnych sposobów udostępniania w całej organizacji” — powiedział Dan Holme, menedżer produktu Viva Engage w firmie Microsoft. „Historie to sposób na dzielenie się doświadczeniami, które ludzie dobrze znają w swoim życiu jako konsumentów”.

W ramach wtorkowych zapowiedzi Microsoft Inspire aplikacja Yammer Communities, która jest zasadniczo uproszczoną wersją korporacyjnej sieci społecznościowej Microsoft zaprojektowanej dla platformy Teams, zostanie zmieniona na Viva Engage. Zmiana była widoczna już od jakiegoś czasu, dzięki czemu społeczności Yammer są zgodne z innymi aplikacjami do obsługi pracowników Viva ogłoszonymi w zeszłym roku. (Główna samodzielna aplikacja Yammer pozostanie niezmieniona, powiedział rzecznik Microsoftu).

Zmiana marki na Viva Engage, która pojawi się jeszcze tego lata, spowoduje również uruchomienie wiadomości Stories w widoku Storylines w aplikacji. Te posty podkreślają filmy i obrazy, aby opowiedzieć historię i są wyświetlane w karuzeli, która będzie znana użytkownikom głównych sieci społecznościowych. W przeciwieństwie do głównych odpowiedników w mediach społecznościowych, Viva Engage Stories nie znikają i nadal będą widoczne dla współpracowników po 24 godzinach.

Posty skoncentrowane na mediach mają na celu pomóc w budowaniu więzi między członkami personelu, powiedział Holme. Dla wielu firm było to szczególne wyzwanie po długim okresie pracy zdalnej. Może to oznaczać wiadomość o spotkaniu ze współpracownikami na imprezie integracyjnej, na przykład o świętowaniu kamienia milowego lub dzieleniu się pomysłami na przywództwo w zakresie bardziej efektywnego zarządzania czasem.

„Można myśleć o tym koncepcyjnie jako o LinkedIn w organizacji; pozwala łączyć się z osobami, z którymi możesz nie być połączony w głównych sieciach społecznościowych” – powiedział Holme. „Pozwala rozmawiać o rzeczach, o których nie powinno się mówić w głównych sieciach społecznościowych, które są wewnętrzne w organizacji, ale przynosi te same znane koncepcje konsumenckie i stosuje je w biznesie”.

Historie to jeden z dwóch typów postów w programie Viva Engage, które można udostępniać i wyświetlać w widoku Scenariusze, wraz ze zwykłymi postami zawierającymi tekst, łącza do plików, zdjęcia i filmy. Użytkownicy Viva Engage będą mogli zobaczyć oba typy postów w swoim kanale Storyline, który pokazuje aktualizacje od kolegów, których „śledzi” użytkownik, a także inne polecane posty z całej organizacji.

Widok Storylines znajduje się obok kart Dom i Społeczności, które zapewniają szerszy dostęp do informacji o firmie. Historie pojawią się również w innych aplikacjach firmy Microsoft, takich jak Teams, Yammer i Outlook.

„Microsoft intensyfikuje swoje wysiłki na szybko rozwijającym się rynku społeczności korporacyjnych, opierając się na sukcesie Yammera, który wprowadził na rynek Microsoft Viva Engage” — powiedział Wayne Kurtzman, dyrektor ds. badań w firmie analitycznej IDC.

Chociaż Viva Engage „opiera się na sukcesie Yammera, aby stworzyć początek czystej i łatwej w użyciu platformy społecznościowej”, zauważył, że obecnie nie pozwala na udostępnianie postów Stories członkom zewnętrznym, „coś, co mam nadzieję, sprostować w przyszłości.

Powiedział, że społeczności są jednymi z najszybciej rozwijających się rynków aplikacji do współpracy. Tendencja ta prawdopodobnie się utrzyma. „Słowo ostrzeżenia dla firm: biznes jest o wiele bardziej konwersacyjny niż trzy lata temu” – powiedział Kurtzman. „Społeczność biznesowa wymaga mentoringu, modelowania, a czasem moderacji treści. Społeczności kadrowe mają kluczowe znaczenie dla sukcesu.

Społeczności Yammer zostaną przemianowane na Viva Engage in Teams pod koniec sierpnia, w tym samym czasie zostanie udostępniona publiczna wersja zapoznawcza funkcji Storyline. Viva Engage będzie dostępna dla klientów biznesowych korzystających z platformy Microsoft 365 bez dodatkowych kosztów, powiedział Microsoft. Viva Engage stanie się również pierwszym modułem Viva dostępnym w Outlooku wkrótce po uruchomieniu.

Prawa autorskie © 2022 IDG Communications, Inc.

Udostępnij to