Plan Microsoftu dotyczący komputerów z reklamami może nie

Podobno Microsoft rozważa przejście na wszechstronną „super aplikację”, która mogłaby rzucić wyzwanie dominacji Apple i Google w mobilnej przestrzeni wyszukiwania.

Według doniesień The Information (otwiera się w nowej karcie), aplikacja może łączyć zakupy, wiadomości, wyszukiwanie w Internecie i kanały informacyjne, wśród potencjalnie jeszcze większej liczby koncepcji, które będą działać jako pojedyncza platforma dla większości potrzeb.

Najwyraźniej kierownictwo Microsoftu szukało rozwiązania, które przyspieszyłoby działalność reklamową firmy i jej wyszukiwanie Bing. Wprowadzając platformę typu „wszystko w jednym”, firma będzie mogła również przyciągnąć klientów do innych produktów generujących przychody, takich jak Microsoft 365 (wcześniej Office 365).

„Świetna aplikacja” Microsoftu

Oprócz kosztującego 1.400 USD urządzenia Surface Duo z systemem Android, Microsoft od jakiegoś czasu jest wyraźnie nieobecny na rynku smartfonów, po szczerze mówiąc nieudanej dekadzie z własnym systemem operacyjnym Windows Phone.

Ponieważ uwaga ponownie odwraca się od rodzin laptopów i tabletów, wygląda na to, że Microsoft jest gotowy na drugą próbę zwabienia ludzi do własnego interfejsu mobilnego, choć z wieloma spekulacjami i plotkami nie jest jasne, czy ta aplikacja będzie na iOS i Urządzenia z Androidem (to znaczy, jeśli się uruchomi).

Informacje szczegółowo opisują inspirację dla potencjalnej „super aplikacji” pochodzącej z chińskiej platformy WeChat, która łączy wideo i rozmowy z zakupami i grami.

Firma Microsoft może nie zgadzać się z Twoimi ambicjami stworzenia doskonałej platformy podstawowej dla swoich klientów. Reuters donosi, że Tesla i właściciel Twittera, Elon Musk, również wyrazili zainteresowanie stworzeniem takiego produktu, który mógłby nosić nazwę „X”.

TechRadar Pro skontaktował się z Microsoftem, aby uzyskać więcej informacji na temat tworzenia „wspaniałej aplikacji”.

Udostępnij to