Microsoft wprowadza kilka przyjaznych dla konsumentów zmian w swoich usługach subskrypcji Xbox Live Gold i Xbox Game Pass w Wielkiej Brytanii.

Zmiany zmienią praktyki automatycznego odnawiania usług i zostały uzgodnione po dochodzeniu w sprawie usług subskrypcji Microsoft, Sony i Nintendo przez brytyjski Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA).

CMA powiedział, że jest szczególnie zaniepokojony tym, że dla konsumentów nie jest jasne, że członkostwo w subskrypcji będzie automatycznie odnawiane pod koniec każdego miesiąca, że ​​konsumenci mieli trudności z wyłączeniem automatycznego odnawiania, a niektórzy nie zdawali sobie sprawy, że nadal są intratny. dla Usług po zakończeniu początkowego okresu subskrypcji.

W ramach ugody Microsoft wprowadzi zmiany w swojej polityce zwrotów, zmieniając sposób prezentowania informacji o automatycznych odnowieniach, komunikując się z subskrybentami, których konta są nieaktywne, oraz lepiej sygnalizując zmiany cen.

Zgadzasz się na wprowadzenie następujących zmian:

  • Lepsze informacje z wyprzedzeniemMicrosoft zapewni bardziej przejrzyste informacje początkowe, aby pomóc klientom zrozumieć ich subskrypcję Xbox, na przykład wskazując, że subskrypcja zostanie automatycznie odnowiona, chyba że klient wyłączy automatyczne odnawianie; kiedy subskrypcja zostanie automatycznie odnowiona; Ile to będzie kosztować; oraz w jaki sposób klient może otrzymać zwrot pieniędzy po przypadkowym odnowieniu.
  • ZwrotyUwaga: firma Microsoft skontaktuje się z istniejącymi klientami w ramach 12-miesięcznych umów cyklicznych i da im możliwość rozwiązania umowy i zażądania proporcjonalnego zwrotu pieniędzy.
  • Nieaktywne subskrypcjeUwaga: firma Microsoft skontaktuje się również z istniejącymi klientami, którzy od dawna nie korzystali z subskrypcji, ale nadal płacą. Klienci ci otrzymają przypomnienie, jak zatrzymać płatności, a jeśli nadal nie będą korzystać z subskrypcji, Microsoft ostatecznie przestanie akceptować dalsze płatności.
  • Lepsze informacje o podwyżkach cenUwaga: firma Microsoft przekaże jaśniejsze powiadomienia o wszelkich przyszłych podwyżkach cen i upewni się, że użytkownicy wiedzą, jak wyłączyć automatyczne odnawianie, jeśli nie chcą płacić wyższej ceny.

„Gracze muszą otrzymywać jasne i aktualne informacje, aby mogli podejmować świadome decyzje podczas rejestracji w celu automatycznego odnawiania członkostwa i subskrypcji” — powiedział Michael Grenfell, dyrektor wykonawczy aplikacji w CMA.

„Dlatego cieszymy się, że Microsoft dał CMA formalne zobowiązania do poprawy uczciwości swoich praktyk i ochrony konsumentów, a także zaoferuje zwroty pieniędzy niektórym klientom”.

Analiza: Mała zmiana robi dużą różnicę

Los mejores juegos de Xbox Game Pass

(Zdjęcie: Microsoft)

Automatyczne odnawianie subskrypcji to jeden z najbrzydszych aspektów nowoczesnych gier. Jeśli nie są dokładnie kontrolowane, mogą szybko zmienić to, co powinno być niedrogim sposobem na grę, w kosztowny ciężar. Nie ma nic gorszego niż uświadomienie sobie, że kilka miesięcy temu zapomniałeś anulować subskrypcję Xbox Game Pass, tylko po to, by Twój portfel był lżejszy o 50 USD.

Zmiany, które firma Microsoft zobowiązała się tutaj, powinny pomóc złagodzić te problemy, w szczególności możliwość żądania zwrotu pieniędzy za miesiące, w których błędnie subskrybowałeś.

Jednak zmiany są ograniczone. Proporcjonalny zwrot pieniędzy dotyczy tylko tych, którzy zapisali się na 12-miesięczną subskrypcję, więc nic nowego nie pomoże graczom, którzy zarejestrowali się za mniej, na przykład jeden miesiąc na wypróbowanie usługi. Podobnie, chociaż Microsoft może lepiej sygnalizować nowym rejestrującym się, że ich subskrypcja zostanie automatycznie odnowiona, nadal nie ma możliwości jej wyłączenia od samego początku. Musisz pamiętać o wyłączeniu automatycznego odnawiania po uruchomieniu usługi.

Mimo wszystkich ostrzeżeń jest to krok we właściwym kierunku i miejmy nadzieję, że Sony również to zrobi. Pierwotne dochodzenie CMA objęło wszystkie trzy główne platformy gier, więc prawdopodobnie Sony i Nintendo wprowadzą podobne zmiany w swoich usługach.

Nie tylko gry cierpią z powodu szkodliwych praktyk subskrypcji. Amazon od dawna jest krytykowany przez grupy zajmujące się prawami konsumenckimi za ukrywanie, w jaki sposób użytkownicy mogą anulować członkostwo Prime. Fakt, że dziennikarze muszą pisać przewodniki informujące konsumentów, jak anulować członkostwo w Amazon Prime, jest znakiem, że proces ten jest zbyt pochowany dla przeciętnego człowieka.

Dzisiejsze najlepsze oferty Xbox Game Pass

Udostępnij to