(*7*)Od początku 2022 roku Microsoft zablokował ponad 7 milionów kont Xbox za naruszenie wytycznych społeczności. (*6*)(*7*)Nie wszystko jest łatwe dla tych, którzy mają szczęście grać na Xbox Series X. Kiedy firma Microsoft opublikowała swój pierwszy cyfrowy raport przejrzystości (otwiera się w nowej karcie), okazuje się, że Microsoft mógł poczuć trochę wygodnie ze spustem. (*6*)(*7*)Od stycznia do czerwca 2022 r. Microsoft zablokował łącznie 7,21 miliona kont Xbox. 4,78 miliona z tych zakazów było proaktywnych, a 2,53 miliona reaktywnych. To więcej niż łączna liczba zbanowanych w całym 2021 roku, która wyniosła 6,72 miliona. (*6*)(*7*)Główna różnica między proaktywnym a reaktywnym polega na tym, że proaktywny ban następuje przed zgłoszeniem konta, a reaktywny po zgłoszeniu konta. Można by pomyśleć, że wraz ze wzrostem liczby użytkowników w usłudze Xbox Live liczba reaktywnych banów wzrośnie. Ale tak nie jest. (*6*)

Zła reputacja

(*7*) Okazuje się, że proaktywne bany wzrosły dziesięciokrotnie od początku roku. Na pierwszy rzut oka może się to wydawać przesadną reakcją, a nawet pomyłką ze strony Microsoftu, ale tak naprawdę to dobry ruch. Niestety, w ciągu ostatniej dekady Xbox Live zyskał dość niesprawiedliwą reputację jako niezwykle toksyczna platforma. (*6*)(*7*)W rzeczywistości wszędzie w Internecie jest dość toksyczny. Chociaż Xbox Live nie jest aniołem, nie różni się niczym od innych platform, które opierają się na interakcji użytkownika online. Nie powstrzymało to jednak rozprzestrzeniania się stereotypu. (*6*)(*7*)Niezależnie od tego, czy chodzi o masowe usuwanie kont, czy konfigurowanie filtrów czatu w celu zwalczania nękania (otwiera się w nowej karcie). Microsoft zawsze stara się, aby jego platforma była lepszym miejscem dla wszystkich, walcząc w ten sposób z tym niesprawiedliwym stereotypem. Dlatego ten niedawny obrót wydarzeń jest całkowicie zgodny z jego poprzednimi próbami aktualizacji platformy.(*6*)

Kontroler Xbox Series X trzymany dwiema rękami(*6*)(Źródło zdjęcia: Shutterstock/Chikena)

Notki Buenas

(*7*)Jak się okazuje, wiele proaktywnie blokowanych kont wyraźnie psuło platformę. Inny podział z raportu Microsoftu pokazuje 199 000 proaktywnych banów z powodu treści seksualnych, 54 000 za zastraszanie lub nękanie oraz 87 000 za oszustwa. Chociaż nikt nie zgłosił tych kont, nikt nie będzie za nimi tęsknił w najbliższym czasie. (*6*)(*7*)Każda próba uprzyjemnienia interakcji z platformą jest krokiem we właściwym kierunku. Chociaż proaktywne zakazy mogą się wydawać niesprawiedliwe ze względu na brak zgłoszeń na ich temat, Microsoft może potrzebować w przyszłości zwiększyć to nastawienie. (*6*)(*7*) Najwyraźniej konta zablokowane z powodu phishingu, hakowania i manipulacji kontem były w 100% wynikiem proaktywnej pracy firmy Microsoft, a nie reagowania na zgłaszanie problemów przez graczy.( *6*)(*7 *)Ponieważ mniej graczy zgłasza problemy z kontami, Microsoft musi zintensyfikować swoją grę, aby zachować czystość. W przeciwnym razie platforma powoli ulegałaby infekcji i stałaby się bardziej toksyczna. To, że gracze nie zgłaszają problemów, nie oznacza, że ​​ich nie ma. (*6*)

Udostępnij to