Meta cuidado, los auriculares AR/VR de Apple deberían tener una pantalla increíble

Meta cuidado, los auriculares AR/VR de Apple deberían tener una pantalla increíble

Chociaż Apple jeszcze nie przedstawiło światu swojego pierwszego zestawu słuchawkowego AR/VR, pojawiły się już pogłoski o jego zestawie słuchawkowym drugiej generacji. Jeśli to prawda, kolejne urządzenie do rzeczywistości mieszanej firmy Apple może mieć niesamowity wyświetlacz, który zawstydzi Quest 2 i PSVR 2.

Od dawna mówi się, że Apple rozważa ekrany microOLED do swoich zestawów słuchawkowych AR/VR. W lutym pisaliśmy, że Apple miał nadzieję wykorzystać te panele z chipem M1 do stworzenia cieńszego, bardziej energooszczędnego zestawu słuchawkowego niż jego rywale.

Teraz doniesienia Patently Apple (otwiera się w nowej zakładce) wskazują, że zamierza trzymać się tego typu ekranów w swoich drugich słuchawkach, chociaż dokona pewnych aktualizacji. Na marginesie, Apple najwyraźniej przejdzie z paneli wyprodukowanych przez Sony na panele wyprodukowane przez LG, gdy uruchomi się drugi telefon. LG produkuje teraz nasze ulubione telewizory, LG C2 i LG G2, więc jesteśmy pewni, że przy tworzeniu ekranów do słuchawek Apple wniosą swoją wiedzę na temat tworzenia tych ekranów.

Ale LG nie tylko wniesie swoją wiedzę, ale również wykorzysta nową technologię wyświetlania opracowaną przez AP Systems. Apple poprosił o próbkę cienkiej metalowej maski o rozdzielczości 3000 dpi od AP Systems w 2021 roku (za pośrednictwem The Elec (otwiera się w nowej karcie)) i najwyraźniej był pod wrażeniem wyników. Ponadto AP Systems pracuje obecnie nad projektem z południowokoreańskim Ministerstwem Handlu, Przemysłu i Energii, którego celem jest stworzenie do 4000 roku wyświetlaczy o rozdzielczości 2024 dpi dla urządzeń VR/AR.

Jeśli uda mu się osiągnąć ten cel, nie zdziwilibyśmy się, gdyby zestaw słuchawkowy AR/VR drugiej generacji firmy Apple zawierał tę nową technologię w swoim projekcie. Jeśli tak, Apple wyrzuciłby rywala Meta z wody, Quest 2 ma tylko 773ppi, a Project Cambria mówi się, że ma 1230ppi.

Możliwy projekt zestawu słuchawkowego Apple AR/VR

Ten projekt został stworzony przez The Information (otwiera się w nowej karcie) na podstawie opowieści o tym, jak wyglądają zestawy słuchawkowe AR/VR firmy Apple. (Źródło zdjęcia: Informacje)

To powiedziawszy, na pewno zechcesz potraktować te plotki z przymrużeniem oka.

Po pierwsze, pierwsze słuchawki Apple nie zostały jeszcze ogłoszone, więc do urządzenia drugiej generacji jest jeszcze kilka lat. Chociaż nie zdziwilibyśmy się, gdyby proces projektowania późniejszych słuchawek był już w toku, bylibyśmy zaskoczeni, gdyby coś zostało sfinalizowane z tak dużym wyprzedzeniem.

Z tego samego powodu Apple może nigdy nie wprowadzić zestawu słuchawkowego Gen 1, decydując się na całkowite złomowanie urządzenia i porzucenie przestrzeni AR / VR.

Co więcej, pierwszy zestaw słuchawkowy Apple napotkał podobno wiele przeszkód rozwojowych, znacznie zmieniając jego projekt w stosunku do pierwotnej wizji Apple. Podobnie zespół programistów Apple może po raz drugi napotkać podobne problemy. Dostawcy Apple (AP Systems i LG) również mają do odegrania rolę w rozwoju nowych ekranów; jeśli Twoja praca natrafi na czkawkę, nie będzie żadnych paneli 4,000 ppi, których Apple mógłby użyć, nawet gdyby chciał.

Recenzja: Czy ekran słuchawek Apple będzie wyglądał zbyt dobrze?

Bardzo dobrze jest powiedzieć, że podobno słuchawki Apple będą miały większą gęstość pikseli, ale dlaczego miałoby nas to obchodzić?

Jak już pisaliśmy, omawiając gęstość pikseli w Quest 2, wszystkie wyświetlacze gogli VR mogą cierpieć z powodu czegoś, co nazywa się efektem drzwi ekranu. Ponieważ ekrany są tylko powtarzającym się szeregiem diod LED, gdy jesteś blisko nich, możliwe jest dostrzeżenie ciemnych linii na ekranie spowodowanych odstępami między pikselami.

Z założenia VR umieszcza ekran tuż przed Twoją twarzą, dzięki czemu efekt drzwi ekranowych jest znacznie bardziej zauważalny. Jednocześnie może być bardzo wciągający, działając jako ciągłe przypomnienie, że wszystko w porządku w wirtualnym świecie.

Tutaj w grę wchodzą wyższe gęstości pikseli. Jeśli zmieścisz więcej diod LED w obszarze wyświetlania, odstępy między pikselami będą się zmniejszać, aż stanie się niezauważalne.

Biały labrador stojący na zewnątrz za parawanowymi drzwiami

Efekt drzwi ekranowych, spowodowany powtarzającym się układem pikseli na nowoczesnych ekranach, może sprawiać wrażenie, że patrzysz przez drzwi ekranowe. (Źródło zdjęcia: Shutterstock/GnimStudios)

Ponadto wyświetlacze o większej gęstości pikseli pozwolą Apple na tworzenie wyższych rozdzielczości i bardziej imponujących efektów wizualnych na mniejszych ekranach, pomagając zmniejszyć wagę słuchawek bez poświęcania wydajności obrazu.

Jednak Apple może już posuwać się nieco za daleko.

Większa liczba pikseli na cal pomoże Apple osiągnąć inny cel, piksele na stopień, czyli liczbę pikseli na stopień widzenia. Nasze oczy nie potrafią rozróżnić niczego powyżej 60ppd, więc to jest cel, który Meta i Apple starają się trafić swoimi słuchawkami.

Quest 2 ma obecnie 21 ppi, a nasze bardzo przybliżone szacunki dla Project Cambria sugerują, że osiągnie 33. Używając tych samych założeń, których użyliśmy do obliczenia pikseli Cambria na gęstość (gdzie ogniskowa i rozmiar ekranu słuchawek są takie same jak Quest 2), więc Apple rozważy około 80 ppd dla słuchawek 3000 ppi i ponad 100 ppd dla słuchawek 4000 ppi.

Zestaw słuchawkowy Project Cambria Virtual Reality

Czy słuchawki Project Cambria firmy Meta pokonają konkurencyjne słuchawki Apple i ich imponującą specyfikację? (Źródło zdjęcia: Meta)

To niewiarygodnie przybliżone oszacowanie, biorąc pod uwagę, że urządzenie Apple ma być znacznie cieńsze niż Quest 2, możemy już założyć, że będzie miało inną ogniskową, ale daje to wskazówkę, o ile bardziej imponujące wizualnie mogą być urządzenia Apple ... . .

Będziemy musieli poczekać, aż Apple wyda oficjalne ogłoszenie, zanim dowiemy się, jak układają się plotki i nasze szacunki. Ale kiedy Apple w końcu wprowadzi swoje słuchawki, być może czeka nas nie lada gratka.