Meta zamyka kolejną usługę. Tym razem zakupy na żywo na Facebooku zostaną wyłączone 1 października 2022 r.

Od tej daty (otwiera się w nowej karcie) nikt nie będzie mógł prowadzić transmisji na żywo nowych lub zaplanowanych zakupów. Facebook Live pozostanie, ale nie będzie można oznaczać produktów w tych filmach ani tworzyć list odtwarzania produktów, zgodnie z zapowiedzią. Platforma mediów społecznościowych zachęca ludzi do zapisywania swoich poprzednich transmisji na żywo i zawiera linki do zestawu instrukcji, jak to zrobić (Otwiera się w nowej karcie).

Zakupy na żywo są zamykane, ponieważ Meta chce skupić się na Reels jako głównej platformie wideo. Facebook twierdzi, że ludzie częściej oglądają krótkie filmy i odpowiednio się dostosowują. Sprzedawcy, którzy nadal chcą korzystać z usługi na żywo, firma prosi o korzystanie z opcji Zakupy na żywo na Instagramie (otwiera się w nowej karcie). Zaleca też użytkownikom wypróbowanie Reels i Reels Ads – otwiera się w nowej karcie, aby oznaczyć swoje produkty w swoich filmach.

Chociaż e-commerce na żywo nie jest martwy na platformach Meta, z pewnością odniósł sukces.

krótkie życie

Facebook Live Shopping to kolejny krótkotrwały produkt, który według niektórych został przedwcześnie wycofany. Live Shopping pojawił się po raz pierwszy w 2018 roku, kiedy został przetestowany na kilku stronach w Tajlandii, zanim został oficjalnie wprowadzony w 2020 roku. I to nie tak, że Live Shopping również nie został zignorowany, ponieważ był dość często aktualizowany.

Listopad 2021 a vu l'ajout de Live Shopping for Creators (s'ouvre dans un nouvel onglet) qui permet aux créateurs de contenu et aux marques de produits de diffuser sur leurs odpowiednie strony sans forcecer leur public à choisir un flux en direct plutôt qu 'inny. Platforma eksperymentowała również z cotygodniowymi wydarzeniami zeszłego lata w ramach Live Shopping Friday (otwiera się w nowej karcie). Główne marki kosmetyczne i modowe przybyły na platformę, aby promować swoje nowe linie produktowe w interaktywnej transmisji na żywo.

To, co sprawia, że ​​nagłe zamknięcie Live Shopping jest jeszcze dziwniejsze, to fakt, że miał tak duży potencjał, by odnieść sukces. Patrząc na własną stronę biznesową Live Shopping w witrynie Meta, oczekuje się, że platforma wygeneruje 500 miliardów euro przychodów do 2023 roku.

Wygląda na to, że Meta naprawdę wierzyła w platformę, więc o co chodzi?

Analiza: wzmocnij kołowrotki

Zakupy na żywo w handlu elektronicznym mają ogromny potencjał wzrostu, ponieważ branża nadal się rozwija. Badanie przeprowadzone przez Statista (otwiera się w nowej karcie) wykazało, że sprzedaż e-commerce na żywo osiągnęła 6 miliardów euro w 2020 roku i oczekuje się, że osiągnie 11 miliardów euro w 2021 roku. Przewiduje się, że sprzedaż osiągnie 35 miliardów dolarów do 2024 roku. liczby wydają się wiarygodne, jeśli spojrzy się na sukces, jaki handel elektroniczny na żywo odniósł w Chinach. Grupa konsultingowa McKinsey Digital podała w raporcie z 2021 r. (otwiera się w nowej karcie), że sprzedaż e-commerce na żywo w Chinach może osiągnąć w tym roku 423 mld euro.

Poza aspektem wzrostu, zamknięcie z pewnością będzie miało negatywny wpływ na firmy, które polegają na Live Shopping. W raporcie Business Insider (otwiera się w nowej karcie) Mimi Striplin, właścicielka The Tiny Tassel, ujawniła, że ​​sprzedaż w jej sklepie wzrosła o prawie 50% po jej pierwszej transmisji Live Shopping.

Liczby te podają w wątpliwość naleganie Meta na uczynienie Reels większą częścią ich platform. Tak, Facebook Marketplace i Live będą nadal istnieć i tak, nadal możesz organizować transmisje eCommerce na żywo na Instagramie. Rzeczywiście, istnieją opcje, ale czy warto zwiększać Reels, zamykając platformę, na której polegają ludzie i która ma potencjał wzrostu?

Może Meta uważa, że ​​zakupy na żywo w eCommerce nie są tego warte, w przeciwieństwie do Reels. Jednak wielu użytkowników sprzeciwia się przejęciu platform przez krótkie filmy.

Daryl Baxter z TechRadar ma ochotę usunąć swoje konto na Instagramie po dość niedawnej aktualizacji Reels. Polecamy zapoznać się z tym, co miał do powiedzenia.

Udostępnij to