Najnowsze kontrowersje Apple: rozszerzona reklama w App Store

Najnowsze kontrowersje Apple: rozszerzona reklama w App Store

W zależności od tego, jak na to spojrzysz, Apple może zwiększać sposoby, w jakie programiści mogą kontaktować się z klientami bezpośrednio za pośrednictwem App Store lub budować własną firmę kosztem innych.

Wskaźnik
  1. co robi jabłko?
  2. Co Apple mówi o reklamach
  3. Wydaje się, że Apple chce rozwijać tę działalność
  4. Apple krytykowane za rozszerzanie emisji reklam
    1. Jak depersonalizować reklamy Apple
  5. Gdzie można dowiedzieć się więcej o reklamach w wyszukiwarce Apple

co robi jabłko?

Apple ma własną firmę reklamową od czasu, gdy Steve Jobs, ówczesny dyrektor generalny Apple, wprowadził nas do iAds w 2010 roku. Zakres tej oferty zawsze ograniczał się do platformy Apple, ale usługa prawdopodobnie zawiodła, jej technologia żyje w formie reklamy sloty w Apple News i App Store.

W sklepie Apple App Store znajdują się obecnie tylko dwa boksy reklamowe, jeden na karcie wyszukiwania i jeden w wynikach wyszukiwania. Możesz rozpoznać, kiedy patrzysz na reklamę, po niebieskim odcieniu za grafiką i małej niebieskiej plakietce z napisem „reklama”. Reklamy te trudno pomylić z treścią.

Apple zamierza teraz dodać więcej przestrzeni reklamowej do App Store:

  • W drugim wierszu sekcji Dzisiaj Twojego sklepu pojawi się nowa lokalizacja.
  • Inna może pojawić się na dole listy aplikacji w App Store pod banerem „Może ci się też spodobać”.

Co Apple mówi o reklamach

Apple twierdzi, że reklamy w wyszukiwarce dają programistom każdej wielkości możliwości rozwoju działalności. „Podobnie jak inne nasze oferty reklamowe, te nowe miejsca docelowe reklam opierają się na tym samym fundamencie: będą zawierać wyłącznie treści ze stron produktów aplikacji zatwierdzonych w App Store i będą przestrzegać tych samych rygorystycznych standardów prywatności” – stwierdziła firma w oświadczeniu . oświadczenie dla 9to5Mac. .

Apple twierdzi, że programiści prawdopodobnie wykorzystają te nisze, aby dotrzeć do klientów wyszukujących w określonych kategoriach reklam, chociaż nie mogą kierować reklam na konkretne aplikacje konkurencji.

Jednocześnie wyświetlane reklamy będą uważane za odpowiednie dla przeglądanej aplikacji, co oznacza, że ​​aplikacje od konkurencyjnych programistów będą widoczne na niektórych stronach aplikacji.

Interesująca jest skuteczność tych reklam. Firma twierdzi, że 70% odwiedzających App Store korzysta z wyszukiwania, aby znaleźć kolejną aplikację; że 65% wszystkich pobrań następuje w wyniku wyszukiwania; i odnotowuje współczynnik konwersji w przypadku reklam w wyszukiwarce na poziomie ponad 50%.

„Apple Search Ads było najskuteczniejszym i skalowalnym kanałem płatnym przy naszym ponownym uruchomieniu. Udało nam się pozyskać większą publiczność z większymi zamiarami, zachowując przy tym efektywność” – powiedziała Brooke Tarabochia, dyrektor ds. marketingu wzrostu w Peloton Digital, w oświadczeniu opublikowanym na stronie internetowej Apple.

Wydaje się, że Apple chce rozwijać tę działalność

Firma Apple przedstawiła kilka krótkich odniesień do swojej działalności związanej z reklamą cyfrową podczas ostatniej rozmowy finansowej.

Ogólnie wydaje się, że ogólna opinia jest taka, że ​​działalność reklamowa Apple nie spełnia oczekiwań, co, zdaniem dyrektora generalnego Apple, Tima Cooka, odzwierciedla otoczenie makroekonomiczne. Cook zauważył również: „Chcemy wzmocnić pozycję naszych użytkowników i dbać o ich prywatność. Oferujemy reklamy w wyszukiwarce. »

CFO Apple Luca Maestri miał więcej do powiedzenia.

"[Tim Cook] mencionó que hay algunas áreas de debilidad, principalmente en la publicidad digital, en las que tendremos que trabajar. Pero al mismo tiempo, hace un año, nuestro negocio de servicios aumentó mucho…. »

Apple krytykowane za rozszerzanie emisji reklam

Apple musi zmierzyć się z krytyką decyzji o dodaniu większej powierzchni reklamowej do swoich usług. Niektórzy twierdzą, że te reklamy oznaczają, że Apple umieszcza reklamy we własnych wynikach użytkowników i dodaje je do strony z listą, gdy programista przeniesie użytkownika na stronę.

Niektórzy programiści są wściekli z powodu reklam wyświetlanych na dole listy ich aplikacji. Uważają, że po wykonaniu pracy niezbędnej do przyciągnięcia potencjalnego użytkownika na ich stronę istnienie konkurencyjnych reklam może zaszkodzić współczynnikom konwersji. (Lista Dzisiaj zawiera wyselekcjonowany wybór aplikacji, co oznacza, że ​​reklamy mogą nieco osłabić wartość tych stron).

Druga kwestia to spójność.

Pomimo swojego stanowiska w sprawie prywatności, strona internetowa firmy wyjaśnia, że ​​reklamodawcy mogą kierować reklamy do określonych segmentów klientów, o ile każdy segment zawiera co najmniej 5000 osób, aby uniknąć osobistego kierowania.

System reklamowy wykorzystuje również informacje o koncie, dane ze sklepu z aplikacjami, dane o transakcjach i różne sygnały kontekstowe, takie jak typ urządzenia, wersja iOS i inne. Najwyraźniej system może wykorzystywać dane osobowe, które poszczególni programiści zebrali w ramach relacji z klientami.

Istnieją jednak znaczne różnice między reklamami firm zewnętrznych a reklamami Apple, w tym to, że reklamy te nie mogą dotyczyć produktów lub usług dostępnych poza sklepem, a reklamy są, przynajmniej na razie, bardzo wyraźnie oznakowane marką.

Mimo to decyzja Apple o rozszerzeniu umieszczania reklam w App Store jest bardzo łatwym celem dla niektórych krytyków, którzy powiedzą, że ostatnie posunięcia firmy Apple mające na celu zapobieganie takim zjawiskom jak śledzenie aplikacji pokazują, że firma wykorzystuje prywatność jako broń przeciwko swojej konkurencji. Apple będzie argumentować, że jego system jest z natury prywatny, podczas gdy te, z których korzystają inni, zostały już nadużyte ze szkodą dla wszystkich.

Jak depersonalizować reklamy Apple

Istnieje możliwość całkowitej rezygnacji ze spersonalizowanych reklam na platformach Apple w ustawieniach konta w aplikacji App Store. Należy wyłączyć spersonalizowane rekomendacje, czyli część aplikacji, która wykorzystuje korzystanie z aplikacji, pobieranie, zakupy i inne działania w celu ulepszania rekomendacji otrzymywanych w App Store i innych usługach Apple.

Na początku tego roku Apple wyjaśnił, że około 78% użytkowników iOS rezygnuje z tych reklam, zauważając, że ma to niewielki wpływ na skuteczność współczynników konwersji.

Mówi, że reklamodawcy odnotowali 62,1% konwersji od klientów, którzy zdecydowali się na reklamy spersonalizowane, w porównaniu z 62,5% w przypadku tych, którzy zrezygnowali.

Gdzie można dowiedzieć się więcej o reklamach w wyszukiwarce Apple

Apple oferuje kompleksowy kurs certyfikacyjny dotyczący korzystania z Apple Search Ads, który zarejestrowani programiści mogą zapoznać się tutaj.

Jestem pewien, że w czasie, gdy istnieją już kontrowersje związane z próbami Apple, aby ukrócić konkurencyjne usługi reklamowe, powołując się na zasady prywatności, programiści i organy regulacyjne zwrócą szczególną uwagę na ten kurs.

Śledź mnie na Twitterze lub dołącz do mnie w AppleHolic's bar & grill i grupach dyskusyjnych Apple na MeWe.

Prawa autorskie © 2022 IDG Communications, Inc.

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

przesłać