Technologia jest źródłem „wielkiej rezygnacji”
Czy słyszałeś o wrześniowym exodusie? W tym miesiącu ponad 4 miliony Amerykanów odeszło z pracy, bijąc rekord rezygnacji ustanowiony w poprzednim miesiącu. Z raportu Microsoftu wynika, że około XNUMX% zwolnionych pracowników również rozważa odejście.
Kryzys jest jeszcze gorszy w technologii. TalentLMS i Workable podały niedawno, że siedemdziesiąt dwa% pracowników technologicznych w USA planuje odejść z pracy w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy.
To nie tylko USA. Wielka Rezygnacja jest zjawiskiem globalnym.
Eksperci wskazują na wiele przyczyn tego trendu, od rządowych programów stymulacyjnych i rozwoju pracy zdalnej, po wzmocnienie pozycji milenialsów, a nawet pandemię.
Generalnie nie ulega wątpliwości, że narasta niezgodność między rzeczywistością a oczekiwaniami co do doświadczenia pracownika.
Co gorsza, im więcej osób rzuca palenie, tym trudniejsze staje się życie tych, którzy pozostają w pracy. Dotyczy to zwłaszcza pracowników technicznych. W działach IT zauważalnie brakuje personelu, a w miarę jak Wielka Rezygnacja coraz mocniej uderza w pracowników technologicznych, każdy pracownik doświadcza coraz większej liczby przestojów, cyberataków i spowolnień wdrażania.
To nagły przypadek. Musisz wiedzieć, dlaczego tak wiele osób rzuca palenie.
Wiele powodów, dla których ludzie rezygnują
Po szczegółowej analizie wywiadów, ankiet i raportów stworzyłem listę najważniejszych powodów, dla których ludzie rzucili palenie przez cały okres Wielkiej Rezygnacji. Są to:
- Frustracja z powodu nieprawidłowo działających laptopów, komputerów stacjonarnych, sieci i systemów. Tendencja ta nasiliła się podczas pandemii, gdy wielu zdalnych pracowników zostało dosłownie pozostawionych samym sobie. Panuje również powszechne zamieszanie co do tego, co zrobić, gdy technologia nie działa.
- Brak kontroli nad obszarami pracy i procesami. Wielu pracowników uważa, że mogą wiele dodać do sposobu wykonywania pracy, ale nie mogą mówić sami za siebie.
- „Toksyczna mieszanka” niskich wynagrodzeń, dużego obciążenia pracą i braku szerszego uznania. Ta obserwacja pochodzi z Kongresu Związków Zawodowych w sprawie pracowników sektora publicznego.
- Brak równowagi pomiędzy pracą a życiem prywatnym. Praca zdalna pod wpływem Covida sprawiła, że miliony pracowników chcą mniej podróżować i spędzać więcej czasu z rodziną, a także zdają sobie sprawę, że mogliby to zrobić u innego pracodawcy.
- Ogólna brak elastyczności co do tego, jak sprawy się toczą, jak praca jest wykonywana i kiedy.
- Brak możliwości szkolenia. W szczególności pracownicy techniczni chcą większych możliwości szkoleniowych – 91% stwierdziło tak w raporcie z ankiet TalentLMS i Workable.
- Wielu rezygnuje ze względu na zmęczenie fizyczne i emocjonalne. A odejście tak wielu sprawia, że sytuacja tych, którzy pozostają, staje się jeszcze gorsza.
Chociaż te powody nie są zaskakujące, ważne jest, aby zrozumieć, co każdy z nich ma wspólnego.
Chodzi o technologię... i kulturę.
Ponieważ firmy każdej wielkości łamią sobie głowę i próbują to naprawić, prawda jest taka, że nasze produkty technologiczne i sposób ich wykorzystania, a także nasza kultura zarządzania i interakcji z pracownikami są właśnie tym, co napędza ludzi.
Technologia frustruje pracowników, powoduje tarcia i inercję, blokuje postępy pracowników i ich upodmiotowienie, tworzy zbędną pracę i wywołuje poczucie izolacji i bezsilności.
Dobra wiadomość jest taka, że lepsza technologia stanowi dużą część rozwiązania. Oto, co musisz zrobić, aby zacząć zatrzymywać i przyciągać pracowników.
- Zmień trening. Technologia uczenia się adaptacyjnego oparta na sztucznej inteligencji (AI) może znacznie zwiększyć przydatność szkoleń pracowników, umożliwiając uczenie się skoncentrowane na pracownikach w oparciu o to, co dana osoba już wie, eliminując frustrację związaną z administracją systemami szkoleniowymi, szkoleniami w formie sali lub szkoleniami ogólnymi. Zwykle kładą nacisk na szkolenia i rozwój zawodowy. Promuj od wewnątrz, kiedy tylko jest to możliwe. Wspieraj pracowników na ścieżce kariery, gdziekolwiek ich zaprowadzi, w firmie. Ponieważ produkty wymagają planu działania, potrzebuje go każdy pracownik.
- Pozwól na naturalne połączenia pomiędzy pracownikami. Proste w użyciu narzędzia współpracy promują więzi i kulturę. Skoncentruj się nie tylko na wykonaniu pracy, ale także na szkoleniu zespołu i psychologii każdego pracownika w zespole.
- Korzystaj z najnowocześniejszych technologii HR, ale komunikuj się ludzkim dotykiem. Zautomatyzowane zasoby ludzkie przyczyniają się do problemu wypalenia zawodowego. Jeśli chodzi o zmiany w statusie pracownika, wynagrodzeniu, świadczeniach, przełożonych i innych wydarzeniach osobistych, które mają znaczący wpływ na pracownika, komunikacja w tym zakresie powinna zawsze odbywać się bezpośrednio, a nie za pośrednictwem e-maili lub automatycznych powiadomień.
- Unikaj nadzoru pracowników. Wiele firm odpowiedziało na pęd do pracy zdalnej za pomocą oprogramowania do monitorowania pracowników. Monitorowanie aktywności na ekranie, ruchów myszy, czasu online i innych wskaźników to najpewniejszy sposób na odstraszenie pracowników. Absolutnie nikt nie chce, aby Wielki Brat patrzył przez cały czas, zwłaszcza w swoim domu. Opracuj alternatywne sposoby pomiaru i oceny wydajności pracowników. Bądź zorientowany na wyniki i nie kategoryzuj pracowników według częstotliwości poruszania myszą. Dotyczy to pracowników zdalnych, pracowników biurowych i całej nowej siły roboczej hybrydowej.
- Postaw na przejrzystość, autentyczność i empatię. Większość zmian w kulturze korporacyjnej wynika z faktu, że z roku na rok na rynek pracy wchodzi nowa grupa młodych ludzi, a starsza grupa odchodzi na emeryturę. Młodsi pracownicy, którzy weszli na rynek pracy w ciągu ostatnich dziesięciu lat, mają bardzo, bardzo odmienne nadzieje co do zachowania pracodawcy. Chcą wiedzieć, co się dzieje i pracować z ludźmi, którym na nich zależy. Jeśli młodzi pracownicy czują się jak trybik w maszynie, chętniej spakują się i wyjdą.
- Postaw na zwinność i elastyczność. Technologia promująca elastyczność w pracy hybrydowej, pracy zdalnej, dyżurach i elastycznym harmonogramie w dużym stopniu przyczyni się do poprawy komfortu pracowników i ich dobrego samopoczucia.
- Opracuj całościowe podejście do satysfakcji pracowników. W przypadku pracowników zdalnych i hybrydowych organizacje muszą pomagać pracownikom psychologicznie i emocjonalnie stawić czoła realiom różnych i zmieniających się miejsc pracy i środowisk. Wcześniej wystarczało sporadyczne organizowanie zespołowych ćwiczeń szkoleniowych i imprez terenowych. Teraz menedżerowie, przełożeni i liderzy muszą pomóc pracownikom nie tylko poczuć się częścią zespołu, ale także zachować zdrowie fizyczne i psychiczne. Część tego procesu ma charakter technologiczny. Poczucie więzi, zaangażowania, poczucia misji i równowagi między życiem zawodowym a prywatnym mogą zostać wzmocnione lub osłabione przez wybory technologiczne, politykę pracy i podejście do zarządzania.
- Przy wyborze technologii umieść zapobieganie wypaleniu zawodowemu na pierwszym miejscu na liście. Z każdym miesiącem sztuczna inteligencja zyskuje na popularności na przykład w technologii. Może jednak mieć odwrotne skutki, przyczyniając się do wyczerpania lub łagodząc je. Sztuczna inteligencja zastępująca interakcję międzyludzką, np. nadmiernie zautomatyzowane zasoby ludzkie, może sprawić, że pracownicy poczują się sfrustrowani i opuszczeni. Sztuczna inteligencja, która zwiększa wydajność ludzi, może wzmocnić pozycję pracowników, sprawić, że poczują się wzmocnieni i wspierani. Prawdą jest również, że automatyzacja powtarzalnych zadań może uwolnić pracowników od robienia rzeczy, które potrafią robić tylko ludzie. Automatyzację należy stosować, aby pomagać i wzmacniać ludzi, a nie ich zastępować.
Powodów Wielkiej Rezygnacji jest wiele. Nadszedł jednak czas, aby uznać rolę, jaką technologia odegrała w masowym oddzielaniu pracowników oraz rolę, jaką może odegrać w przywracaniu pracowników poprzez stworzenie elastycznego, wspierającego i wzmacniającego miejsca pracy, które wzmocni pozycję pracowników. Szczęśliwy, produktywny i oddany firmie. misja.
Prawa autorskie © dwa tysiące dwadzieścia jeden IDG Communications, Inc.
Zostaw odpowiedź