Delegowanie zadań w miejscu pracy nie jest niczym nowym, ale ankieta przeprowadzona przez The Harris Poll zidentyfikowała kluczową różnicę, gdy patrzymy w przyszłość: pracownicy wkrótce będą delegować powtarzalne zadania do sztucznej inteligencji.
Według badania prawie trzy czwarte (72%) pracowników w USA rozważyłoby delegowanie zadań, takich jak rozliczenia, audyty i raportowanie, do sztucznej inteligencji, co pozwoliłoby im skoncentrować się na trudniejszych zadaniach i zadaniach wymagających większego wkładu ręcznego, takich jak zarządzanie projektami. . .
Wyniki wskazują również, że pokolenie Z jest bardziej zainteresowane sztuczną inteligencją niż poprzednie pokolenia, ponieważ grupa wiekowa nadal poszukuje zdrowej równowagi między życiem zawodowym a prywatnym. Generacja Z stanie się największą grupą próbującą wyprzedzić milenialsów, więc oczekuje się, że przejście na sztuczną inteligencję będzie miało znaczenie dla wielu branż.
Obciążenie AI
Jednak wciąż jest wielu starszych pracowników, którzy chętnie przyjmują nowe technologie. W rzeczywistości badanie wykazało, że 81% osób w wieku od 35 do 44 lat i 76% osób w wieku od 45 do 54 lat było skłonnych delegować zadania w celu osiągnięcia lepszej równowagi między życiem zawodowym a prywatnym.
Mając to na uwadze, w piątej edycji raportu Deloitte State of AI in the Enterprise (otwiera się w nowej karcie) stwierdza się, że firmy po prostu nie wdrażają poprawnie sztucznej inteligencji. Spośród ich uczestników ankiety około jedna piąta (22%) została uznana za „słabą”, lub mówiąc prościej, nie przyjęli wystarczającej liczby praktyk, które pomogłyby im osiągnąć znaczące wyniki.
Deloitte sugeruje, że firmy zarabiają na entuzjazmie pracowników do sztucznej inteligencji, a ponieważ pokolenie Z wciąż się rozwija, wydaje się, że nigdy nie było lepszego czasu na wypróbowanie sztucznej inteligencji.
Via VentureBeat (Otwiera się w nowej karcie)