Awaria Cloudflare we wtorek spowodowała wyłączenie setek stron internetowych i usług, w tym Discord, Shopify, Fitbit, Peleton, różnych usług kryptowalutowych i Cloudflare na kilka godzin.

Założona w 2010 roku, Cloudflare to amerykańska sieć dostarczania treści (CDN), która zapewnia również rozproszoną ochronę przed odmową usługi domenom online, optymalizację prędkości i różne usługi cyberbezpieczeństwa.

Społeczeństwo boryka się z podobnymi problemami w zeszłym tygodniu od ostatniego tygodnia w regionie Indii spowodowanymi przez wiele usług, nie Discord, Shopify, Canva i GitLab, problemy z występami reseau en Inde, en Indonésie et en Eastern Europe.

Incydent we wtorek został po raz pierwszy potwierdzony na stronie statusu Cloudflare o 7:43 GMT, gdzie firma wydała oświadczenie, w którym stwierdzono: „Łączność sieciowa Cloudflare została zakłócona na dużych obszarach. Klienci próbujący dotrzeć do witryn Cloudflare w dotkniętych regionach doświadczą 500 incydentów we wszystkich usługach płaszczyzny danych w naszej sieci”.

O 7:57 Cloudflare powiedział, że problem został zidentyfikowany i „wdrażana jest poprawka”, a o 8:20 poprawka została wdrożona, a firma „monitorowała wyniki”. Strona aktualizacji Cloudflare pokazała wszystkie usługi działające o godzinie 9:13

Cloudflare potwierdził, że awaria nie była wynikiem ataku.

„Zmiana sieci w niektórych naszych centrach danych sprawiła, że ​​część naszej sieci jest niedostępna” – wynika z oświadczenia Cloudflare. „Ze względu na charakter incydentu klienci mogli mieć trudności z dostępem do stron internetowych i usług zależnych od Cloudflare między około 0628 a 0720 UTC. Cloudflare pracował nad poprawką w ciągu kilku minut, a sieć działa teraz normalnie.

Według Venkatesha Sundara, współzałożyciela Indusface, firmy zajmującej się bezpieczeństwem aplikacji internetowych, awaria Cloudflare może wymagać ponownego przemyślenia, w jaki sposób można je przezwyciężyć, co może tymczasowo sparaliżować operacje biznesowe.

„W większości przypadków przy wyborze lub tworzeniu usługi skupiamy się na tym, jakie funkcje i możliwości oferowałaby ta usługa. Jednak ważne jest, aby ocenić zdolność dostawcy/usługodawcy do udzielenia pomocy w przypadku przerwy w świadczeniu usług” – powiedział.

Prawa autorskie © 2022 IDG Communications, Inc.

Udostępnij to