Według nowego raportu, który wskazuje, że wielka rezygnacja jest w toku, jeden na czterech pracowników nie czuje się bezpiecznie w swojej obecnej pracy, a prawie połowa planuje zbadać nowe możliwości zatrudnienia w 2023 roku.

Według US Bureau of Labor Statistics, w ciągu ostatniego roku ponad 4 miliony pracowników zrezygnowało z pracy każdego miesiąca.

Raport sporządzony przez dostawcę oprogramowania do zarządzania zasobami ludzkimi, firmę Isolved, mówi, że najlepszym sposobem poprawy kultury firmy i utrzymania pracowników przez pracodawców jest płacenie pracownikom wartości rynkowej.

„Nie jest to zaskakujące, biorąc pod uwagę, że przepisy dotyczące przejrzystości wynagrodzeń wyszły na pierwszy plan, a pracodawcy są pod presją, aby wyeliminować nierówności płacowe w swoich organizacjach”, powiedział Isolved w swoim raporcie.

„Dane pokazują, że pracownicy są bardziej niespokojni, wypaleni i martwią się o bezpieczeństwo finansowe niż kiedykolwiek wcześniej” – powiedział w oświadczeniu James Norwood, dyrektor ds. strategii Isolved. „Aby walczyć z tymi obawami, działy HR każdej wielkości muszą ocenić, co mogą zautomatyzować i zwiększyć wydajność, poprawić to, co mogą, aby poprawić wrażenia pracowników i zwiększyć wpływ swojego zespołu”.

Badania Isolved zgadzają się z drugim raportem z internetowej strony z ofertami pracy Hired. Ujawnił, że przyciąganie, zatrudnianie i zatrzymywanie najlepszych talentów okazało się wyzwaniem, szczególnie w ostatnich sześciu miesiącach 2022 r., ponieważ niestabilne warunki rynkowe doprowadziły do ​​​​znaczących zmian w krajobrazie zatrudnienia.

gráfico 1 resuelto rozwiązałem

Według Hired, nieefektywne procesy zatrudniania, pełne niepowiązanych etapów i zwolnień, nękają firmy od lat, zaostrzając problemy z zatrudnieniem, osłabiając potoki zatrudnienia i powodując dezercję kandydatów. A ponieważ coraz więcej firm zwalnia lub wstrzymuje zatrudnianie, wadliwe procesy mogą pozwolić na przeoczenie najlepszych talentów.

Hired wymienił również wypalenie pracowników jako główne wyzwanie, obwiniając szybko zmieniające się środowisko pracy i niepokój za zwolnienia i zamrożenie zatrudnienia.

W listopadzie prawie tuzin dużych firm ogłosił zwolnienia: Amazon, Meta, Cisco i HP ogłosiły zwolnienia, które dotknęły tysiące pracowników. Eksperci uważają, że zwolnienia, które trwają od trzech miesięcy, wynikają głównie ze złych strategii zatrudniania podczas pandemii COVID-19. Wielu z tych, którzy zostali teraz zwolnieni, zostało zatrudnionych przez spanikowanych menedżerów zaniepokojonych niedoborem talentów spowodowanym Wielką Rezygnacją i zwiększonymi wysiłkami na rzecz cyfryzacji.

Hired CEO Josh Brenner powiedział, że dane jego firmy pokazują, że rynek talentów technologicznych pozostaje niezwykle silny dla firm, które aktywnie rozwijają się i zatrudniają. „Najważniejsze jest to, że firmy te pozostają zaangażowane w uczciwe, wydajne i przejrzyste praktyki zatrudniania w tym ciągle zmieniającym się środowisku makroekonomicznym” – powiedział.

Bezrobocie w branży technologicznej jest bliskie rekordowo niskiego poziomu; w zeszłym miesiącu spadł z 2,2% w październiku do 2%, według CompTIA, organizacji non-profit zrzeszającej przemysł komputerowy i siłę roboczą.

„Raport dotyczący lepszych niż oczekiwano ofert pracy w branży technologicznej potwierdza, że ​​wciąż jest znacznie więcej pracodawców zatrudniających utalentowanych pracowników technicznych niż ich porzucających” — powiedział Tim Herbert, dyrektor ds. badań w CompTIA. „Z pewnością jest przedwczesne, aby odrzucić obawy dotyczące kondycji gospodarki, ale powinien to być uspokajający znak dla pracowników technicznych”.

W swoim raporcie firma Isolved przeprowadziła ankietę wśród prawie 1000 pełnoetatowych pracowników amerykańskich z różnych branż w czwartym kwartale, aby dowiedzieć się, w jaki sposób pracodawcy mogą poprawić doświadczenia pracowników w 2023 r. Isolved, który ma około 145 000 klientów-pracodawców na całym świecie ulepszyć. komunikację wewnętrzną, inwestować w lepsze możliwości szkoleniowe dla pracowników i oferować bardziej elastyczne warunki pracy.

grafica 3 resuelta rozwiązałem

Jest to trzecia coroczna ankieta Isolved dotycząca obaw i postaw pracowników. W ubiegłorocznym badaniu prawie połowa pracowników (47%) stwierdziła, że ​​kusi ich, aby ubiegać się o nową pracę w 2022 r., podobnie jak w 2021 r. (52%).

„Logicznym powodem utrzymywania się dużej rotacji pracowników jest to, że pracownicy nie czują się finansowo i emocjonalnie wspierani w pracy” – powiedział Isolved.

Z 37% respondentów, którzy faktycznie ubiegali się o nowe stanowisko w ciągu ostatniego roku, 60% później zmieniło pracę, powiedział Isolved. Powód numer jeden: 62% chciało wyższego wynagrodzenia; 32% szukało lepszych świadczeń (32%); a 25% chciało większej elastyczności pracy.

gráfico 2 resuelto rozwiązałem

Jedną z możliwych przyczyn utrzymującej się wysokiej rotacji jest to, że pracownicy nie czują się wspierani w awansowaniu w organizacji. Według Isolved 21% uważa, że ​​w ich firmie nie ma miejsca na rozwój, a 59% uważa, że ​​ich pracodawcy mogliby zrobić więcej, aby rozwijać ich karierę.

„Pracodawcy uznają, że najlepszym sposobem na maksymalne wykorzystanie pracowników jest inwestowanie w rozwój ich umiejętności” – powiedział Isolved. miejsce na udoskonalenie."

Urok pracy zdalnej

Około siedmiu na dziesięciu pracowników (10%), którzy mogą pracować zdalnie, twierdzi, że spodziewa się pracy z domu częściej niż przed pandemią, zgodnie z badaniem przyszłości pracy przeprowadzonym przez Forrester Research na początku tego roku.

Mimo to niektóre firmy, w tym duże korporacje, takie jak Goldman Sachs, domagają się powrotu do biura. Tego rodzaju posunięcia mogą prowadzić do konfliktów.

„W 2023 roku przewidujemy ostre konfrontacje w firmach, które nie słuchają i nie angażują pracowników w opracowywanie hybrydowych polityk w miejscu pracy” – powiedział Forrester. „Zgodność z wewnętrznymi politykami biurowymi jest już w najlepszym razie pobieżna, a zagrożenie wyniszczeniem pojawia się”.

Ponieważ ekonomiczna niepewność co do możliwej przyszłej recesji wchodzi w grę „gdziekolwiek”, Forrester spodziewa się, że 40% hybrydowych firm pracy spróbuje wycofać swoje zasady dotyczące pracy zdalnej, zasadniczo mówiąc pracownikom, aby częściej chodzili do pracy.

„Nie bądź jedną z 50% firm, które będą walczyć ze swoimi pracownikami i poniosą utratę produktywności z powodu niepokojów społecznych” – ostrzegł Forrester w swoim raporcie.

Raport Hired, „Lista najlepszych pracodawców wygrywających talenty technologiczne 2022”, zwrócił uwagę na firmy ze Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, które uzyskały prawo do zatrudniania i zatrzymywania pracowników.

Oto najlepsze małe, średnie i duże firmy w Ameryce Północnej i Wielkiej Brytanii według Hired.

W Północnej Ameryce:

  • Najlepsza mała firma: Camino
  • Najlepsza firma średniej wielkości: Devoted Health
  • Najlepsza firma: Google

W Zjednoczonym Królestwie:

  • Najlepsza mała firma: Thriva
  • Najlepszy średni biznes: Zopa Bank
  • Najlepsza firma: EF Education First

„Oceniamy wszystkie firmy działające na naszej platformie w oparciu o trzy podstawowe wartości, które są niezbędne dla pracodawców, aby przyciągać, zatrudniać i zatrzymywać największe talenty: uczciwość, wydajność i przejrzystość” – powiedział Hired.

Przedsiębiorstwa z Ameryki Północnej, od startupów po duże korporacje, były w tym roku bardziej sprawiedliwe i wydajne niż w 2021 r., a wiele z nich skróciło czas potrzebny na zatrudnienie i wdrożenie pracownika.

Zatrudnianie zdalne, w tym znajdowanie pracowników poza tradycyjnymi centrami technologicznymi, poszerzyło ścieżkę talentów dla firm i poprawiło ich zdolność do szybkiego znajdowania i poszerzania grona osób poszukujących pracy przed konkurencją; było to szczególnie prawdziwe na wcześniej nasyconych rynkach.

Północnoamerykańskie małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) z pierwszej dziesiątki wyróżniały się stosowaniem celów w zakresie różnorodności, przy czym firmy wysyłały o 10% więcej próśb o rozmowę kwalifikacyjną do niedostatecznie reprezentowanych kandydatów niż w 15 r.

Firma Hired zwróciła uwagę na następujące problemy i zaleciła, aby firmy rozwiązały je w ciągu następnego roku:

  • Przezroczystość: Kilka stanów w Stanach Zjednoczonych, a także w Wielkiej Brytanii przyjęło lub uchwali przepisy zobowiązujące firmy do ujawniania lub publikowania ich skali wynagrodzeń. Lepsza przejrzystość wynagrodzeń mogłaby pomóc zlikwidować różnice w wynagrodzeniach między niedostatecznie reprezentowanymi kandydatami a ich białymi odpowiednikami płci męskiej.
  • Kapitał: Masowe zwolnienia w nieproporcjonalny sposób dotknęły pracowników HR i zespoły DEI, grożąc cofnięciem wieloletnich postępów w kierunku bardziej sprawiedliwych kultur firmowych i praktyk zatrudniania.
  • Wydajność: Nieskuteczne procesy rekrutacyjne od dawna zagrażają wysiłkom rekrutacyjnym. Potoki zatrudniania firm i marka pracodawcy są nadal zagrożone w 2023 r.

Prawa autorskie © 2022 IDG Communications, Inc.

Udostępnij to