1639005931 669 FAA ustanawia nowe ograniczenia lotów 5G

Trwająca walka Federalnej Administracji Lotnictwa z Verizon i AT&T o niezwykle szybkie wdrożenie pasma C 5G na lotniskach w końcu się kończy: w piątek FAA ogłosiła porozumienie w sprawie nowych kroków, które pozwolą jeszcze większej liczbie wież 5G działać bezprzewodowo. .

W ciągu roku, odkąd Verizon i AT&T zapłaciły prawie 70 miliardów euro za średnie pasmo 5G (T-Mobile 600 MHz 5G nie w paśmie C), częściowe pasmo zapewniające wyższą niezawodność i szybkość niż oryginalne wdrożenia 5G Verizon i AT&T: FAA, Stany Zjednoczone, Departament Transportu, a ostatnio główne linie lotnicze zgłosiły obawy dotyczące potencjalnego bezpieczeństwa, co prowadzi do wielokrotnych opóźnień we wdrażaniu.

Wniosek był taki, czy wieże pasma C 5G w pobliżu lotnisk mogą zakłócać działanie niektórych przyrządów lotniczych, a mianowicie wysokościomierzy, które informują pilotów, jak wysoko znajdują się nad ziemią.

AT&T i Verizon argumentowały, że jest to bezpieczne i że linie lotnicze, lotniska i FAA miały miesiące na rozwiązanie tych problemów i wszelkich potencjalnych przeszkód technicznych. Zgodzili się również na kilka środków łagodzących, od zmniejszenia mocy transmisji wszystkich wież 5G po zawieszenie niektórych wież wokół lotnisk. Ten najnowszy ruch nastąpił, gdy dwaj operatorzy komórkowi w końcu aktywowali usługę 5G C-Band. Verizon nazywa swoją wersję „5G Ultra Wideband” (AT&T nazywa ją po prostu „C-Band”). TechRadar wybrał się na nową usługę Verizon na początku tego tygodnia, ale nie latał na żadne lotniska, na których najnowsza wersja 5G mogła nie być dostępna.

Teraz jednak przynajmniej niektóre z tych wież w paśmie C 5G będą zasilane.

„FAA docenia silną komunikację i podejście do współpracy z firmami bezprzewodowymi, które dostarczyły dokładniejszych danych na temat dokładnej lokalizacji nadajników bezprzewodowych i wsparły głębszą analizę interakcji sygnałów pasma C 5G z wrażliwymi instrumentami bezprzewodowymi. w oświadczeniu wydanym w piątek.

Dane lokalizacyjne pozwoliły FAA ustalić, że „możliwe jest bezpieczne i dokładniejsze mapowanie rozmiaru i kształtu obszarów wokół lotnisk, na których sygnały 5G są słabsze, zmniejszając w ten sposób obszary, w których operatorzy bezprzewodowi zgłaszają aktywację swoich anten.

Współpraca oznacza, że ​​AT&T i Verizon zasilą więcej wież. Ale FAA dodała, że ​​nadal współpracuje z operatorami śmigłowców i resztą branży lotniczej, aby zapewnić im możliwość bezpiecznego działania w strefach transmisji 5G.

Jeśli chodzi o konsumentów, jeśli masz telefon 5G, prawdopodobnie obsługuje on już Band C 5G. Klienci Verizon mogą zauważyć mały „UW” obok 5G, gdy go mają. Możesz także przetestować swoje prędkości za pomocą Speedtest.net.

TechRadar skontaktował się z przewoźnikami w celu uzyskania komentarza i zaktualizuje ten post wraz z ich odpowiedzią.

Udostępnij to