Odejście Instagrama od jego rdzenia fotograficznego stworzyło miejsce na łatwe w użyciu aplikacje do udostępniania zdjęć, takie jak Glass, a teraz ten nowy konkurent wprowadził na iPada wspaniałe wrażenia przypominające magazyny.

Szkło 2.0 jest teraz dostępne dla iPadów z systemem iPadOS 14.0 lub nowszym, ale nadal będziesz musiał zapłacić miesięczną subskrypcję 4.49 USD / 4.99 USD lub 24.99 USD / 29.99 USD za dostęp. Istnieje jednak dwutygodniowy bezpłatny okres próbny, który możesz wypróbować.

Jak odkryliśmy w naszym ekskluzywnym wywiadzie z twórcami Glass, ta składka członkowska jest po części wynikiem decyzji deweloperów o rezygnacji z inwestycji venture capital w celu stworzenia zrównoważonej społeczności.

Biorąc pod uwagę to, co stało się z Instagramem i tak wieloma innymi pretendentami do jego fotograficznego tronu, wydaje się to mądrym posunięciem, a pojawienie się jednej aplikacji na iPada w szczególności wspiera ideę przestrzeni do współdzielenia zorientowanej na przestrzeń.

Większy ekran zapewnia lepszy widok starannie wykonanych ujęć, a wielu fotografów używa iPadów w ramach pracy edycyjnej w terenie za pomocą aplikacji takich jak Lightroom. Co ciekawe, Instagram nigdy nie wypuścił dedykowanej aplikacji na iPada, a w zeszłym roku powiedział, że jest mało prawdopodobne, aby pojawiła się w najbliższym czasie.

Od czasu swojej premiery sześć miesięcy temu, Glass dodało nowe funkcje, w tym kategorie i polubienia zdjęć, ale nie stoi za tym żaden algorytm do porządkowania Twojego kanału. Zamiast tego otrzymujesz kanał osi czasu, który według Instagrama powróci do swojej aplikacji w 2022 roku.

Zespół Glass opublikuje również internetową wersję swojej aplikacji, aby konkurować z Flickr, a wersja beta ma pojawić się w marcu lub kwietniu.

Recenzja: droga, ale wyrafinowana alternatywa dla Instagrama

(Źródło zdjęcia: szkło)

Nasze pierwsze doświadczenie z aplikacją iPad Glass polega na tym, że jest ona nieco błędna, ponieważ aplikacja jest podatna na awarie na naszym iPadzie Air. Ale jesteśmy pewni, że te zmarszczki zostaną usunięte, a aplikacja z pewnością ma potencjał na większym ekranie tabletów Apple.

Niestety, nie pracujemy jeszcze nad wersją na Androida, a producent Glass twierdzi, że obecnie koncentruje się na wydaniu Glass for Web w nadchodzących miesiącach. Ale jeśli jesteś fanatykiem iOS i fotografem, zdecydowanie warto sprawdzić bezpłatną wersję próbną.

Obecnie istnieje luka między Instagramem, o którym wcześniej twierdziliśmy, że jest przełamany dla fotografów, a doświadczonymi platformami, takimi jak Flickr, który jest duży w społeczności, ale brakuje mu polerowania Glass.

Nie ma wątpliwości, że opłata abonamentowa w wysokości 4,49 EUR / 4,99 EUR miesięcznie lub 24,99 EUR / 29,99 EUR jest dość wysoka i może być zniechęcająca dla każdego, którego saldo bankowe cierpi z powodu śmierci tysiąca subskrypcji.

Ale drugą stroną medalu jest to, że szkło bez reklam jest opracowywane przez mały zespół entuzjastów fotografii, którzy chcą uniknąć pułapek e-commerce, które przejęły Instagram z jego fotograficznego dziedzictwa.

Udostępnij to