Jak rozpoznać fałszywe recenzje Amazon podczas Prime Day

Jak rozpoznać fałszywe recenzje Amazon podczas Prime Day

Z Amazon Prime Day wiąże się wiele emocji i oczywiście wiele świetnych ofert.

Jednak w Internecie sprawy nigdy nie są takie proste, gdzie źli aktorzy są zawsze gotowi i czekają, by skorzystać z okazji, by szybko zarobić.

Fałszywe recenzje, niezależnie od tego, czy są to fałszywe recenzje w Apple App Store, czy niebezpieczne rozszerzenia w Google Chrome Store(Otwiera się w nowej karcie), utrudniają konsumentom rozpoznanie prawdy przy podejmowaniu decyzji o zakupie.

Nie oznacza to, że wszystkie recenzje klientów są fałszywe – wielu użytkowników poświęca czas na legalne wyrażanie swoich opinii – ale kiedy przychodzi czas na wydanie oszczędności na ofertę Prime Day, ważne jest, aby pamiętać, że nie zawsze jest tak, jak się wydaje. .

Amazon walczy z fałszywymi recenzjami

Amazon nie jest obcy wypychaniu recenzji (gdzie pozytywne recenzje są publikowane jako przysługa lub w zamian za nieuczciwie uzyskane zyski) i znajduje się w centrum uwagi mediów na ten temat.

Te sfałszowane pamiętniki przybierają różne formy; od małych operacji obejmujących fałszywe recenzje od rodziny i przyjaciół po duże operacje z firmami zajmującymi się masową sprzedażą fałszywych recenzji Amazon. Wcześniej Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA) musiał nawet brać pod uwagę fałszywe grupy recenzentów na portalach społecznościowych (otwiera się w nowej karcie).

Sprawy stały się jeszcze bardziej zagmatwane, gdy Amazon wprowadził globalne oceny w sekcji recenzji produktów, która zawierała recenzje z całego świata. W niektórych krajach dostępny produkt ma bardzo różne specyfikacje, aw niektórych przypadkach zupełnie inne.

Ponadto, wraz z usunięciem sekcji komentarzy i dodaniem recenzji jednym kliknięciem, weryfikacja ważności recenzji klientów staje się coraz trudniejsza.

Przykład potencjalnie fałszywej recenzji słuchawek bezprzewodowych wystawionych na Amazon

Chociaż nie możemy powiedzieć na pewno, że to fałszywka, ta recenzja, na którą natknęliśmy się podczas zakupu słuchawek bezprzewodowych, jest przykładem tego, jak fałszywe recenzje mogą być bardzo niejasne bez komentowania konkretnego elementu produktu. (Źródło zdjęcia: przyszłość)

Amazon rutynowo usuwa oszukańcze recenzje, a nawet zamknął swój chiński rynek (otwiera się w nowej karcie) po monitorowaniu i wyzwaniach związanych z rozwojem. Można jednak śmiało powiedzieć, że ma przed sobą gigantyczne zadanie, z postem na blogu Amazon z 2021 r. (Otwiera się w nowej karcie) stwierdzającym, że ma ponad 300 milionów aktywnych klientów i ponad 1,9 miliona partnerów biznesowych na całym świecie .

Według publikacji w 2020 r. Amazon wstrzymał „ponad 200 milionów recenzji podejrzanych o fałszywe, zanim zobaczył je klient”, a ponad 99% egzekwowania recenzji wynikało z proaktywnego wykrywania.

Rzecznik Amazona opisał TechRadar zestaw zasad firmy (otwiera się w nowej karcie) dla recenzentów i partnerów handlowych, wyrażając swoje zaangażowanie w „zawieszanie, blokowanie i ściganie tych, którzy naruszają te zasady”.

Rzecznik dodał do tego, mówiąc, że Amazon korzysta z „potężnych narzędzi uczenia maszynowego i przeszkolonych badaczy, aby co tydzień analizować ponad 10 milionów recenzji przesłanych w celu powstrzymania obraźliwych recenzji przed ich publikacją”.

„Dodatkowo w dalszym ciągu monitorujemy wszystkie istniejące recenzje pod kątem oznak nadużyć i podejmujemy natychmiastowe działania, jeśli znajdziemy problem. Aktywnie współpracujemy również z portalami społecznościowymi, aby zgłaszać złe osoby, które kultywują obraźliwe recenzje poza naszym sklepem”.

Jak rozpoznać fałszywe recenzje

Podczas gdy Amazon nadal pracuje za kulisami, aby zminimalizować wpływ fałszywych recenzji, wydaje się, że są tutaj, aby pozostać w każdym zakątku Internetu. Istnieje jednak wiele rzeczy, które możesz zrobić, aby się chronić.

Istnieją czerwone flagi, które są łatwe do zauważenia; nadmiernie promocyjny język, powtarzające się recenzje, recenzje zupełnie innego produktu itp. Mimo to podjęcie decyzji może zająć trochę czasu, zwłaszcza szybki wybór w Prime Day.

Rozmawialiśmy z Saudem Khalifą, dyrektorem generalnym i założycielem FakeSpot(Otwiera się w nowej karcie) oraz Tommym Noonanem, założycielem ReviewMeta(Otwiera się w nowej karcie), aby dowiedzieć się więcej o problemach związanych z fałszywymi recenzjami.

Podczas gdy Noonan zauważył, że dane ReviewMeta nie wykazały żadnych zmian w odsetku publikowanych fałszywych recenzji, narzędzie FakeSpot firmy Khalifa odnotowało napływ fałszywych recenzji podczas blokady w 2020 roku.

Amazon nie jest w stanie sprawdzić, czy wszystkie produkty i recenzje są zgodne z prawem

Tommy Noonan, założyciel ReviewMeta

Podczas gdy wcześniej stanowiły one średnio 25-30% wszystkich globalnych recenzji, w czerwcu/lipcu 2020 r. według danych FakeSpot osiągnęły 40-45%, czyli liczbę, której Khalifa nigdy wcześniej nie widział.

Mówi, że problem wynika z liczby sprzedawców, którzy korzystają z witryny jako „usługi parkingowego”, twierdząc, że „Amazon nie jest w stanie zweryfikować, czy każdy produkt i recenzja jest legalna, czy nie”.

Jak wskazuje niedawny post na blogu Amazon, grupy mediów społecznościowych odgrywają dużą rolę na dzisiejszym rynku fałszywych recenzji.

Noonan twierdzi, że sprzedawcy z tych grup będą płacić członkom za zakup i recenzowanie produktów: „Recenzenci kupują produkt za własne pieniądze, dlatego recenzje zawsze są oznaczone plakietką „Zweryfikowany kupujący”.

ReviewMeta przedstawia raport na temat Sony WF-1000XM4

Przetestowaliśmy ReviewMeta na bezprzewodowych słuchawkach Sony WF-1000XM4 (Otwiera się w nowej karcie), a wyniki były dość obiecujące (Źródło zdjęcia: Future)

Ponadto, jak mówi Noonan, wielu sprzedawców zachęca do recenzji, oferując oferty pakietowe. „Będą używać sztuczek, takich jak wstępne sprawdzanie opinii klientów przed poproszeniem o recenzję, a nawet proszenie ludzi o zmianę recenzji na 5 gwiazdek przed otrzymaniem gratisu.

„Jest to sprzeczne z ToS Amazon, ale osobiście widzę taką ocenę w przypadku około 35% moich zakupów na Amazon”.

Kupon na fałszywe recenzje Amazon

Fałszywy kupon marki Amazon, który otrzymaliśmy w paczce kilka dni po napisaniu tego artykułu (Źródło zdjęcia: Future)

Oprócz powierzchownych informacji, które konsument może uzyskać po szybkim spojrzeniu na reklamę, istnieje znacznie więcej szczegółowych informacji, które mogą pomóc w podjęciu świadomej decyzji.

Noonan zwraca uwagę na niezweryfikowane zakupy, „łatwych do oceny” recenzentów, którzy dają 5 gwiazdek wszystkiemu, partie recenzji następujących po sobie oraz rodzaj języka użytego w recenzjach jako wskaźniki autentyczności weryfikuje firma ReviewMeta.

Oprócz problemów z jakością, które mogą pojawić się w przypadku wycieku tanich produktów na Amazon, istnieją uzasadnione obawy dotyczące tego, w jaki sposób fałszywe recenzje mogą również maskować podrabiane produkty.

Khalifa zauważa, że ​​na stronie dostępne są podróbki wszystkiego, od produktów Apple, przez sprzęt do gier, po komponenty marek takich jak Nvidia i AMD, które można kupić hurtowo na stronach takich jak Alibaba i Aliexpress.

Posługując się przykładem komponentów, mówi: „Wiele osób zadaje nam pytania, gdy przyznajemy takim ofertom ocenę F. Dzieje się tak dlatego, że wiadomo, że w tych ofertach sprzedawane są podróbki i ukrywane są fałszywe recenzje.

„Czytasz recenzje, kupujesz produkt i nie spodziewasz się, że to podróbka, ale jest to podstępny problem, który pojawia się dopiero wtedy, gdy komponent się przegrzeje”.

Na szczęście narzędzia takie jak ReviewMeta i FakeSpot zapewniają klientom szybszy i wydajniejszy sposób na bezpieczne zakupy w Amazon w Prime Day.

Czytasz recenzje, kupujesz produkt i nie oczekujesz, że to podróbka.

Saud Khalifa, założyciel FakeSpot

ReviewMeta pozwala użytkownikom kopiować i wklejać dowolny adres URL produktu Amazon na ReviewMeta.com, aby otrzymać pełną analizę recenzji.

Noonan mówi: „Korzystamy z algorytmów i analityki danych, aby przeglądać setki milionów recenzji i pomagać w identyfikowaniu podejrzanych wzorców w recenzjach”.

FakeSpot oferuje również witrynę z podobną funkcją, a także wtyczkę do przeglądarki Chrome lub Firefox oraz aplikację, która zwiększa podróż kupującego podczas zakupów online dzięki pakietowi funkcji.

Pierwszym z nich jest ocena recenzji FakeSpot, która wykorzystuje system ocen AF do oceny wiarygodności i wiarygodności recenzji. Następne w kolejności jest FakeSpot Guard, narzędzie, które wyróżnia sprzedawców zajmujących się podrabianymi towarami, które zostało dodane w 2020 r. po tym, jak zespół wykrył gwałtowny wzrost liczby podrabianych towarów. Wreszcie funkcja Polecane, która zapewnia użytkownikom najważniejsze informacje o recenzjach.

FakeSpot donosi o Sony WF-1000XM4

Testowaliśmy dokładnie ten sam produkt na FakeSpot, aby porównać wyniki, które były równie pozytywne. (Źródło zdjęcia: Przyszłość)

Amazon Prime Day to ekscytujący czas na zdobycie świetnej oferty, więc upewnij się, że otrzymujesz naprawdę dobrą ofertę.

Niezależnie od tego, czy pozostajesz sceptyczny i sam wyszukujesz recenzje, czy korzystasz z narzędzi, które wykonują pracę za Ciebie, ochrona przed oszukańczymi taktykami promocyjnymi online jest ważniejsza niż kiedykolwiek.

Jeśli zobaczysz recenzję, którą uważasz za fałszywą, ważne jest, aby zgłosić ją firmie Amazon, klikając link „Zgłoś nadużycie” znajdujący się pod recenzją.

Poza Amazon zawsze możesz przeczytać recenzje na stronach takich jak nasza i nadrobić zaległości w tym, co uważamy za najlepsze oferty w Amazon Prime Day.