Jak Apple Car może stać się przyszłym samochodem jako usługą

Jak Apple Car może stać się przyszłym samochodem jako usługą

Usługi Apple to źródło przychodów, które napędza przyszłość firmy. Oczywiste jest, że Apple zamierza budować na usługach, które już świadczy, a firma, która dała nam iPoda, wyraźnie rozumie, że dzisiejsi konsumenci cyfrowi domagają się dostępu, a nie własności. Wszyscy są w tangu subskrypcyjnym w Cupertino.

Nowoczesne pojazdy za miesięczną opłatą

Dlatego uważam, że subskrypcje będą kluczowym elementem strategii firmy dla Apple Car.Niezależnie od spekulacji wokół tego projektu wiemy, że Apple ma tysiące ludzi pracujących nad tym i wątpię, by zapłacono im za utratę pogody . Rezultaty tych wysiłków mogą nie być tym, na co liczymy, ale z pewnością są.

Co rozumiem przez abonament samochodowy?

Oglądaj muzykę Apple; abonenci mają dostęp do 100 milionów utworów na swoich urządzeniach Apple, a firma, która zaaranżowała drogę od własności do dostępu na iPodzie, może zrobić coś podobnego z samochodami.

Subskrypcja samochodu jest trochę jak leasing samochodu, a trochę jak wspólne korzystanie z samochodu. Za regularną opłatą miesięczną możesz skorzystać z wybranego przez siebie samochodu.

Co to jest?

W przeciwieństwie do leasingu nie jesteś związany (zwykle) trzyletnią umową i w przeciwieństwie do wynajmu lub wspólnego korzystania z samochodu, jesteś właścicielem samochodu, którym jeździsz (w granicach określonych limitów kilometrów). Po zakończeniu abonamentu samochodowego zwracasz go, poddajesz recyklingowi lub odnawiasz, a także bierzesz inny pojazd lub przechodzisz na współdzielenie samochodu, jeśli Twoje potrzeby w zakresie mobilności uległy zmianie.

Istniejące programy subskrypcji samochodów zazwyczaj oferują subskrybentom dodatkowe korzyści, takie jak konserwacja, a w dowolnym momencie można przejść na nowy samochód. Boston Consulting szacuje, że subskrypcje samochodów w Europie i Stanach Zjednoczonych mogą osiągnąć 40 miliardów euro do 2030 r., co stanowi do 15% sprzedaży nowych samochodów. I tak jak Kyte obecnie pozwala na subskrypcję Tesli za około 1,000 euro miesięcznie, Apple może zaoferować Ci Apple Car.

Wyobraź sobie, co się stanie, jeśli zarejestruje się tylko 1% z 1,000 miliarda klientów. Dziesięć milionów ludzi zarabiających XNUMX euro miesięcznie to wielki biznes. Mogą nawet oferować bezpłatną subskrypcję Apple One w każdym pojeździe.

Apple sprzeda Ci też pojazd, który wątpię, czy będzie tani. I myślę, że jest bardzo prawdopodobne, że będzie wspierać programy współdzielenia samochodów, albo za pośrednictwem własnego serwisu, istniejącej usługi, albo w połączeniu z przynajmniej niektórymi z wielu takich programów, które są obecnie własnością głównych producentów samochodów.

Istniejący producenci samochodów z pewnością badają subskrypcję samochodową.

Producenci samochodów widzą napis na ścianie

Volkswagen niedawno nabył Europcar Rentals i zamierza udostępnić pojazdy autonomiczne za pośrednictwem tej usługi po 2025 roku. Christian Dahlheim, dyrektor generalny Volkswagen Financial Services, wyjaśnił: „Spodziewamy się, że większość ludzi będzie nadal preferować indywidualną mobilność w 2030 roku, ale będzie to bardziej użytkowania, a mniej o własności pojazdów.

Teraz nie wiemy, czy Apple będzie współpracować z producentami samochodów i nie wiemy, czy pokaże własny pojazd, chociaż wszyscy tak myślimy. Jednak, aby sprostać potrzebom zmieniającej się infrastruktury mobilności, ma sens, że jeśli chcesz dostać się z punktu A do B, możesz to zrobić w samochodzie Apple Car.Możesz mieć go na własność, wynająć lub wykupić abonament.

Apple może nawet nie potrzebować samochodu. Może licencjonować producentów samochodów na wszystkie najnowocześniejsze nowe technologie, nad którymi pracowali, wzmacniając umowę o dostęp do CarPlay i rozkładając udział w przychodach na dostarczanie i pozyskiwanie treści w samochodzie.

BMW wycofało się z decyzji o pobieraniu od kierowców subskrypcji za korzystanie z CarPlay w swoich pojazdach, ale nie lekceważ znaczenia prób sprzedaży ulepszeń w samochodach jako dodatkowych opcji cenowych w taki sam sposób, w jaki sprzedają listwy do pojazdów .

Usługi subskrypcyjne zostaną rozszerzone o odblokowanie oprogramowania dla istniejących funkcji sprzętowych. Capgemini szacuje, że do 20 r. ponad 2030% przychodów branży motoryzacyjnej będzie pochodzić z oprogramowania.

impreza satelitarna

To powiedziawszy, nigdy nie widziałem Apple jako dodatkowej opcji, ani nie sądzę, że firma postrzega siebie w ten sposób. Co sprawia, że ​​znacznie bardziej prawdopodobne jest, że będziesz chciał mieć własną markę we własnym pojeździe. (Dobrze pomyśleć, że te pojazdy prawdopodobnie będą miały międzynarodowy satelitarny system alarmowy, aby znaleźć pomoc, jeśli zgubią się na pustyni lub po wypadku w odległym miejscu. Nic dziwnego, że Elon Space X próbował zrujnować Global Star Party firmy Apple) .

Jednocześnie wszyscy producenci samochodów zdają sobie sprawę, że po prostu nie są w stanie wymienić każdego pojazdu na drodze. Cele w zakresie zmian klimatu i niedobory surowców oznaczają, że masowa wymiana na poziomie indywidualnym po prostu nie nastąpi. Przejście na pojazdy elektroniczne będzie ostatecznie charakteryzować się niedoborem, a w tym modelu sens ma dostęp, a nie własność.

W tym miejscu większość ludzi publikuje statystyki, że samochody, z których już korzystamy, są zaparkowane przez 95% czasu, co oznacza, że ​​tak naprawdę musimy wymienić tylko 5% używanych pojazdów, aby osiągnąć ten sam poziom mobilności. (A może możemy przyjąć pracę zdalną i przesunięte godziny pracy.)

Czy konsumenci ufają pojazdom elektrycznym?

Jeśli chodzi o akceptację pojazdów elektrycznych (EV), jeszcze nas tam nie ma. Wszyscy znamy problem ze stacjami ładowania w niektórych gospodarkach: albo jest ich za mało, albo nieodłączna infrastruktura dystrybucji energii nie jest jeszcze przystosowana do obsługi zbyt wielu. Usługi subskrypcji samochodów pozwalają konsumentom wypróbować pojazdy elektryczne przez pewien czas. Według MyCarDirect konsumenci, którzy próbują pojazdu elektrycznego, nie wracają do pojazdów napędzanych paliwami kopalnymi. Pracownicy Apple czytają te same statystyki, co ja i prawdopodobnie mają dostęp do mnóstwa dodatkowych danych, takich jak to, gdzie ludzie jeżdżą, jak jeżdżą i kiedy chcą jeździć. Dane dotyczące mobilności firmy Apple były bardzo ujawniające w udostępnianych informacjach.

Zaangażowanie Apple w ochronę środowiska, które wydaje się wykraczać poza zwykłe greenwashing, również ma do odegrania pewną rolę. Wiemy, że firma chce zbudować system produkcji w obiegu zamkniętym dla swoich produktów. Kluczową częścią tego jest zapewnienie, że stare systemy zostaną zwrócone producentowi, co jest integralną częścią programu ubezpieczenia motoryzacyjnego.

Dostęp do pojazdów zaprojektowanych od podstaw tak, aby jak najbardziej nadawały się do recyklingu, zasilane energią odnawialną i były dostępne jako usługa, z pewnością brzmi jak oferta, która spodoba się naszym wysoce świadomym i wysoce zmotywowanym konsumentom.

Myślę, że Apple również myśli tak samo. To plan, który pozwala dotrzeć do nowych konsumentów, robić to, co jest dobre dla planety i zarabiać na tym miliardy dolarów. To bardzo przypomina styl Apple. A co jeszcze lepsze, mamy co najmniej trzy lata na spekulacje na ten temat.

Śledź mnie na Twitterze lub dołącz do mnie w AppleHolic's bar & grill i grupach dyskusyjnych Apple na MeWe.

Prawa autorskie © 2022 IDG Communications, Inc.