Intel chce oferować przystępne cenowo samojezdne samochody dla wszystkich do 2025 roku: oto jak to zrobić

Intel chce oferować przystępne cenowo samojezdne samochody dla wszystkich do 2025 roku: oto jak to zrobić
Mobileye, firma zajmująca się samochodami samojezdnymi, którą Intel nabył za 15 miliardów euro w 2017 r., przedstawiła swoje plany wprowadzenia pojazdów autonomicznych (AV) do powszechnego użytku dzięki nowej technologii czujników laserowych w celu obniżenia kosztów produkcji pojazdów. Przemawiając na targach CES 2021, firma ogłosiła, że ​​zintegrowała technologię LiDAR, czyli lasery mierzące głębokość i odległość, na krzemowym chipie Intela, oznaczającym jej projekty. Plany udostępnienia nabywcom detalicznym przystępnych cenowo samojezdnych samochodów do 2025 r. mogą stać się rzeczywistością. Amnon Shashua, prezes i dyrektor generalny firmy Mobileye, wyjaśnił, dlaczego spółka zależna firmy Intel jest tak pewna osiągnięcia swoich wzniosłych celów: „Wsparcie firmy Intel i trójca naszych celów oznacza, że ​​firma Mobileye może ewoluować w niespotykany dotąd sposób”. Powiedział Shashua. „Od samego początku każda część naszego plan został ukierunkowany na szybką skalowalność geograficzną i ekonomiczną, a dzisiejsze wiadomości pokazują, w jaki sposób nasze innowacje pozwalają nam realizować tę strategię.Izraelska firma posiada około 80% światowego rynku zaawansowanych systemów wizyjnych wspomagających kierowcę i obecnie koncentruje swoje wysiłki na temat funkcji w samochodach, które pomagają kierowcom poruszać się po martwych polach lub pozostawać na swoim pasie ruchu, partnerstwo z firmą Intel oraz niedawne postępy w LiDAR-on-a-chip oznaczają, że firma Mobileye może odejść od rozwoju technologii motoryzacyjnej opartej na kamerach i przejść do pełnego zestaw autonomicznych czujników do zbudowania we własnym zakresie, zmniejszając w ten sposób koszty produkcji i sprawiając, że pojazdy autonomiczne będą jak najbardziej dostępne dla rynku masowego. „Ostatecznym Świętym Graalem jest to, że każdy może wyjść i kupić samochód i mieć włączony zasięg tego samochodu”, powiedział Shashua w wywiadzie dla Bloomberga. „To marzenie, które może się spełnić do 2025 roku. Prowadzimy poważne rozmowy z kilkoma producentami samochodów, aby rozpocząć wdrażanie tego typu technologii.

Evento Mobileye

(Źródło zdjęcia: Intel/Mobileye) Intel przeżywa ostatnio ciężki okres. Gigant chipowy został oskarżony o pozostawanie w tyle za rywalami, takimi jak AMD i Apple, w zakresie innowacji procesorowych i był powstrzymywany przez liczne opóźnienia w produkcji jeszcze przed wybuchem pandemii Covid-19. . Ale ogłoszenie, że jej spółka zależna Mobileye dokonała przełomu w rozwoju audiowizualnym, uspokoi tych, którzy są entuzjastami ważnej roli, jaką firma odegra w przyszłości pojazdów autonomicznych.

Uwielbiam LiDAR

Wyzwanie polegające na zmniejszeniu rozmiaru i kosztów technologii LiDAR jest znane głównym graczom w branży AV. Na przykład firmy takie jak Aeva i Voyant Photonics, które jako pierwsze opracowały technologię wspomagającą dla Porsche, pracują nad własnymi metodami zagęszczania LiDAR do możliwie najmniejszych rozmiarów, aby zmieścić wiele czujników w jednym samochodzie (obecnie większość czujników LiDAR ma ok. wielkości dłoni). Ale partnerstwo Mobileye z Intelem oznacza, że ​​firma ma dostęp do zasobów produkcyjnych na dużą skalę, których nie mają inni programiści, co oznacza, że ​​będzie w stanie produkować nowe układy LiDAR, które pozwolą samochodom wykrywać zagrożenia na drodze z odległości 200 metrów. , według Shashua - masowo i (miejmy nadzieję) na czas. Ta wiadomość pojawia się w okresie szybkiego rozwoju branży audiowizualnej. Foxconn, główny dostawca produkcyjny dla Apple i Tesli, nawiązał współpracę z chińskim startupem Byton, aby pomóc w wyprodukowaniu pierwszego pojazdu elektrycznego firmy, M-Byte, który ma wprowadzić autonomiczną technologię do przystępnego cenowo pakietu. Tesla niedawno zasugerował również, że planuje oferować swoim klientom tryb pełnej jazdy autonomicznej (FSD) w ramach miesięcznej subskrypcji w 2021 r., co oznacza, że ​​kierowcy nie będą musieli wydawać dużych pieniędzy, aby uzyskać do niego dostęp. Innowacyjna technologia. Przełom Mobileye oznacza, że ​​Intel zdobył przyczółek na rynku motoryzacyjnym, ale przede wszystkim jest to ekscytujący rozwój dla kierowców, którzy chcą skorzystać z technologii, która od dawna utknęła w sferze science fiction, a ostatnio także w samochodach. Bogaty. Do 2025 roku samojezdne koła mogą przestać być przedmiotem pobożnych życzeń.