Instagram aktualizuje funkcję statusu konta, aby lepiej informować konta firm i twórców, dlaczego niektóre z ich postów są usuwane, ponieważ ma to na celu większą przejrzystość dla użytkowników.
Te konta będą teraz wiedzieć, które z ich postów „kwalifikują się do polecania” przez algorytm Instagrama osobom, które nie obserwują w innych sekcjach platformy. Obejmuje to miejsca takie jak strona eksploracji, rolki i rekomendacje w kanale. Z drugiej strony Instagram poinformuje również konta, dlaczego ich treści nie są polecane, wyjaśniając, w jaki sposób na przykład naruszają wytyczne społeczności, zgodnie z zapowiedzią (otwiera się w nowej karcie). Informacje te można znaleźć również na stronie twórców Instagrama – otwiera się w nowej karcie; jest po prostu bardziej z przodu i na środku niż wcześniej.
Po powiadomieniu twórcy mają możliwość edytowania lub usunięcia obraźliwego postu lub odwołania, jeśli uważają, że Instagram był nadgorliwy w oznaczaniu tych treści. Zespół weryfikacyjny dokładnie przeanalizuje tę wiadomość, zanim wróci z nową decyzją. Jeśli brzmi to znajomo, dzieje się tak dlatego, że zwykłe konta mogły odwoływać się od oznaczonych treści od czasu opublikowania wyciągu z konta w październiku 2021 r.
W ramach przyszłej aktualizacji sugerujemy rozszerzenie stanu konta na inne funkcje, takie jak funkcja wyszukiwania, oraz poinformowanie twórców o tym, jak lepiej docierać do osób, które nie subskrybują.
Nie jest jasne, kiedy i gdzie zostanie opublikowana aktualizacja statusu konta. Oznacza to, że wdrażane są nowe funkcje. Zapytaliśmy Instagram, czy mogliby wyjaśnić okno uruchamiania i czy mogliby podać nam więcej informacji na temat przyszłych dodatków do statusu konta. Zaktualizujemy tę historię, jeśli otrzymamy odpowiedź.
Wyjaśnienie algorytmu.
W ogłoszeniu Instagram mówi, że rozumie, jak frustrujące może być dla kont, aby dowiedzieć się, dlaczego nie osiągają takiego zaangażowania, jak kiedyś. Właśnie o to chodzi w tej aktualizacji: aby wyjaśnić wszelkie niejasności. Algorytmy mediów społecznościowych są częstym źródłem frustracji wielu twórców treści. Sposób działania tych algorytmów jest dobrze strzeżoną tajemnicą. Na przykład, jeśli spędzasz wystarczająco dużo czasu w YouTube, w końcu natkniesz się na twórcę, który narzeka, że trudno jest zrozumieć, co jest polecane, a co usuwane.
W ciągu ostatniego roku pojawiły się podejścia innych firm w celu rozwiązania tego problemu. Przede wszystkim Unia Europejska uchwaliła ustawę o usługach cyfrowych, która wymaga od gigantów technologicznych, takich jak Meta, ujawnienia, jak działają ich algorytmy rekomendacji. Prawo to wejdzie jednak w życie dopiero w 2024 r., więc zastrzeżone narzędzia pozostaną ograniczone.
Ale są narzędzia innych firm. Sprawdź najlepsze narzędzia do zarządzania mediami społecznościowymi TechRadar, ostatnio zaktualizowane w 2022 r. To dobry sposób na terminowe udostępnianie treści, aby utrzymać wysokie zaangażowanie odbiorców.