Robienie zdjęć na iOS zawsze było stosunkowo prostą sprawą, po prostu za pomocą aplikacji Apple Camera. Ale zewnętrzni programiści poszli o krok dalej, aby ulepszyć aparat iPhone'a dla Ciebie i zdjęcia, które robisz każdego dnia.

To właśnie robi Obscura od czasu jej premiery w 2015 roku. Opracowana przez zespół Obscura złożony z Bena Rice'a McCarthy'ego, Adama K. Schmidta i Sary Lovic, trzecia wersja aplikacji uruchomiona w tym tygodniu (17 lutego) za 9 €.99 / 9.99 EUR / 10,99 USD.

Ta nowa wersja oferuje ulepszony widok galerii, przechwytywanie wideo, udoskonalone układy do sterowania ustawieniami ekspozycji oraz wiele obiektywów dla modeli iPhone'a i obsługę sterowników. Dzięki temu każdy, kto ma kontroler Xbox lub PlayStation, może zrobić zdjęcie za pomocą Obscura 3.

Po użyciu aktualizacji przez miesiąc jest to znaczne ulepszenie w stosunku do Obscury 2. Nowy widok galerii umieszcza Twoje albumy na pierwszym miejscu i w centrum, dając Ci szybki przegląd tego, co chcesz wybrać.

Istnieje również opcja oceniania zdjęć, a nie tylko kciuk w górę lub w dół, jak w aplikacji Zdjęcia Apple. Tutaj możesz zrobić wybór zdjęć, podać różne lokalizacje na przykład miejsca ślubu i opisać je w kolejności. To znacznie ułatwia zamawianie określonych zdjęć, ponieważ może pomóc w wyborze określonych miejsc lub produktów w tych ważnych sytuacjach.

(Zdjęcie: LaComparacion)

To właśnie gesty pomagają Obscura 3 zabłysnąć, zwłaszcza gest ekspozycji. Podczas robienia zdjęcia możesz dotknąć ikony ekspozycji w lewym dolnym rogu aplikacji, aby zmienić jasność lub ciemność obrazu. Ale jeśli użyjesz kciuka do przesuwania ikony w górę iw dół, możesz dokładniej wybrać punkt ekspozycji.

Te małe uwagi można znaleźć w aplikacji w tej trzeciej wersji. Chociaż obecnie nie można zmienić domyślnej aplikacji aparatu w systemie iOS, Obscura 3 wyjaśnia, dlaczego ta opcja powinna być dostępna dla profesjonalnych użytkowników.

Rozmowa z twórcą Obscura

Rozmawiając z McCarthy po wydaniu Obscury 3, zapytałem, czy pandemia zainspirowała rozwój nowej aktualizacji, jeśli chodzi o funkcje i o co prosili użytkownicy. "Niezbyt. W idealnym świecie wybralibyśmy się w podróż do ekscytującego miejsca, aby zrobić niesamowite zdjęcia marketingowe lasów deszczowych lub lodowców” – wyjaśnia McCarthy. Nie różniło się to aż tak bardzo od Obscury 2″.

Przy każdej większej aktualizacji aplikacji zawsze pojawia się pytanie, jaki był główny cel nowej wersji. Pytamy McCarthy, jaki jest tym razem cel Obscury. „Czy mam prawo powiedzieć wszystko? Ponieważ naprawdę wyrzuciliśmy wszystko i zaczęliśmy od zera” — kontynuuje McCarthy. „Istnieją pewne oczywiste zmiany, takie jak nowy interfejs aparatu, ale wszystko zostało przepisane i ulepszone, jak gest zamknięcia aparatu, potok przechwytywania zdjęć, filtry obsługujące kolor P3, mogłem pracować przez cały dzień.

„Gdybym miał wybrać tylko jeden, prawdopodobnie powiedziałbym, że widok szczegółowy obrazu” — ujawnia McCarthy. „Tam jest niesamowita ilość złożoności. Szczerze mówiąc, w Obscura 2 było to dość głupie. Teraz ma lepszą obsługę plików RAW, danych o głębi, wideo (po raz pierwszy!) i jest znacznie płynniejszy, jeśli chodzi o obsługę zmian w bibliotece podczas przeglądania. Funkcje sortowania są również świetne, jeśli zależy Ci na uporządkowaniu biblioteki.

Funkcja ostrości w Obscura 3

(Zdjęcie: LaComparacion)

Chcieliśmy wspomnieć o pokrętle ekspozycji, które według nas było bardzo intuicyjne, ponieważ pozwalało wpuszczać określone ilości światła. Zapytaliśmy McCarthy, jak to się stało i dlaczego nadchodzi ta aktualizacja.

„Koncepcyjnie pokrętła ekspozycji i ostrości zostały zaplanowane od samego początku. Właściwie zbudowałem bardzo szczątkową ich wersję w Obscura 1, ale nie była świetna” – mówi McCarthy.

„Pobawiliśmy się trochę funkcjami. Czy tarcza powinna pokazywać wartości wokół pierścienia? Czy czułość powinna się zmieniać w miarę rozszerzania się? Jak wrażliwa musi być dotykowa informacja zwrotna? Ale wszystko, co dodaliśmy, sprawiło, że było mniej intuicyjne i bardziej irytujące. W końcu im prościej, tym bardziej naturalnie i jakbym używał fizycznego aparatu.

Ponieważ nowy widok galerii jest ważną cechą Obscury 3, zapytaliśmy McCarthy'ego, czy byłaby opcja otwarcia aplikacji i wyświetlenia galerii w pierwszej kolejności.

„Myślałem, że będzie to opcja dla następnej wersji iPada, która jest bardzo dobra do przeglądania i edycji zdjęć, ale tak naprawdę nie brałem tego pod uwagę w przypadku telefonu” — mówi McCarthy. . „Ale jeśli i tak tworzymy tę funkcję, nie rozumiem, dlaczego nie mielibyśmy jej dodać do telefonu”.

Tryb wideo w orientacji poziomej Obscura 3

(Zdjęcie: LaComparacion)

Zakupy w aplikacji lub IAP to sposoby, w jakie użytkownicy kupują więcej funkcji aplikacji. W poprzednich wersjach Obscury pozwalało to na zakup dodatkowych filtrów, ale tym razem dla Obscury 3 nie ma IAP.

Zapytaliśmy McCarthy, dlaczego i czy IAP dostaną swoją należność, zwłaszcza w przypadku aplikacji fotograficznych.

„Było kilka powodów tej decyzji, korzystnej zarówno dla nas, jak i dla użytkownika. Po pierwsze, chcieliśmy uniknąć poczucia sprzedaży dodatkowej, zwłaszcza gdy użytkownik robi zdjęcia” — wyjaśnia McCarthy.

Po drugie, interfejs API StoreKit był również trudny w użyciu w przeszłości i był źródłem większej liczby e-maili wsparcia niż jakakolwiek inna część aplikacji. I po trzecie, posiadanie IAP dla filtrów wymagało umieszczenia przykładowych zdjęć na stronach produktów, a te znacznie zwiększyły rozmiar pobierania Obscury (O2 wynosił około 70 MB, a O3 zmniejszył się do około 5 MB, chociaż przykładowe zdjęcia nie są jedynym czynnikiem).

Widok galerii pokazuje również obietnicę dla innych platform Apple, takich jak macOS, system operacyjny, który nie ma aplikacji Obscura. Zastanawialiśmy się, czy to było coś do rozważenia.

„Zdecydowanie nie składam teraz żadnych obietnic, ale próbowałem zbudować go dla Maca za pomocą Catalyst i ogólnie działa bezproblemowo” – ujawnia McCarthy. „Prawdziwym zadaniem byłoby sprawienie, by było wygodniej w systemie macOS, więc myślę, że będziemy musieli sprawdzić, czy znajdziemy na to czas”.

(* 3 *)

(Zdjęcie: LaComparacion)

Jedną z niesamowitych funkcji była integracja obsługi kontrolera w Obscura 3. W razie potrzeby możesz użyć kontrolera Dual Sense, aby zrobić zdjęcie. Zapytaliśmy, czy zawsze było to planowane i czy są jakieś inne plany, aby to rozszerzyć w przyszłości.

„Pracując nad aplikacją towarzyszącą Apple Watch, przyszło mi do głowy, że byłoby miło, gdyby istniała alternatywa dla osób, które jej nie mają. Miałem też zapasowy kontroler PS4 (teoretycznie do grania w więcej gier na iOS, choć rzadko go używam) i pomyślałem, że może to być przyzwoita alternatywa” – ujawnia McCarthy.

„Obecnie nie ma wielu funkcji, ale mamy wiele pomysłów na ulepszenie tej funkcji, która po prostu nie została wydana”.

Wreszcie, widżety są nadal szeroko stosowane na urządzeniach iPhone i iPad, gdzie można umieszczać niewielkie informacje na ekranie głównym bez uruchamiania aplikacji. W przypadku Obscury wydaje się to naturalne dopasowanie, zwłaszcza w przypadku stopniowanych zdjęć i skrótów do uruchamiania różnych trybów aplikacji.

Zapytaliśmy McCarthy'ego, czy właśnie to rozważali. "Absolutnie. Gdy tylko chaos dobiegnie końca, zaczniemy pracować nad widżetami, a mamy już kilka zaplanowanych” — kontynuuje McCarthy. A ponieważ możemy nigdy nie zobaczyć opcji ustawienia domyślnych aplikacji aparatu innych firm, powinniśmy wykorzystać każdą możliwą okazję.

Udostępnij to