Google ma nowy pomysł na śledzenie nas w sieci

Jeśli jest jedna rzecz, w której Google jest dobry, to śledzenie ludzi w sieci i wykorzystywanie uzyskanych połączeń do wyświetlania im reklam. W ten sposób firma wygenerowała 65.100 mld euro przychodów w samym tylko kwartale 2021 r., o 41% więcej niż w roku poprzednim.

Ale utrzymanie tej działalności jest trudne, a rządy na całym świecie, pod presją wielu konkurentów i wrogów Google, zaczynają sceptycznie patrzeć na stałą aktywność inwigilacyjną, aby wyświetlać nieco bardziej przydatne reklamy.

Pierwsza odpowiedź Google na FLoC (Federated Learning of Cohorts), kontrowersyjny projekt, który dążył do dalszego dostarczania reklamodawcom tego samego poziomu informacji, ale anonimowo, a przynajmniej taki był plan. Propozycja była częścią inicjatywy Google Privacy Sandbox.

motywy google

Nowy pomysł na nową firmę, szczegółowo omówiony w poście na blogu i na GitHubie, nazywa się Themes.

Zasadniczo plan polega na pogrupowaniu sieci na 300 tematów (rozwijanych w miarę rozwoju programu), a gdy użytkownicy uzyskują dostęp do któregokolwiek z tych tematów, ich identyfikator jest z nim powiązany. To dobry pomysł i może zadziałać.

Oczywiście wciąż jest wiele pytań dotyczących dokładnej implementacji, a niektórzy zwolennicy prywatności nie byli zbyt entuzjastycznie nastawieni. Peter Snyder, który pracuje dla skoncentrowanej na prywatności przeglądarki Brave, powiedział, że „korzeń to naleganie Google na udostępnianie informacji o zainteresowaniach i zachowaniach ludzi reklamodawcom, trackerom i innym osobom w sieci, które są wrogo nastawione do prywatności”.

Google twierdzi, że grupy są dość nieszkodliwe (takie jak podróże lub fitness) i nie będą opierać się na delikatnych, osobistych tematach. Same motywy są przechowywane przez trzy tygodnie, a następnie usuwane.

Tylko czas pokaże, jaka będzie odpowiedź na problemy, a Google musi jeszcze rozpocząć wdrażanie usługi, dając wyszukiwarkom więcej czasu na zorientowanie się, jak to działa oraz jakie są zalety i wady.

Udostępnij to