Epic Games i jej kanadyjska spółka zależna stoją w obliczu pozwu zbiorowego w związku z roszczeniami rodziców, że dzieci przestały jeść, spać i brać prysznic, aby grać w Fortnite.
Pozew (otwiera się w nowej karcie) twierdzi, że Epic Games „świadomie” opracował Fortnite jako „bardzo, bardzo uzależniający” i wyraża obawy dwojga rodziców z dziećmi w wieku 10 i 15 lat w momencie składania wniosku. Mówi się, że jedno z dzieci w roszczeniu miało ponad 7,700 godzin zabawy w ciągu dwóch lat.
Sprawa została pierwotnie wszczęta przeciwko Epic Games w 2019 roku, a firma prawnicza Calex Legal zwróciła się do kanadyjskiego sądu o zgodę na prowadzenie pozwu. Alessandra Esposito Chartrand, adwokat w Calex Legal, powiedziała wówczas ABC, że Epic Games „zatrudniło psychologów”, aby uczynić Fortnite „tak uzależniającym, jak to tylko możliwe”. Chartrand twierdził również, że Epic Games wiedziało, że Fortnite zostało stworzone tak, aby było jak najbardziej uzależniające i nie ostrzegło graczy o ryzyku uzależnienia od gry.
Od 2019 roku Sąd ocenia sporne roszczenia, aby sprawdzić, czy sprawa może być kontynuowana, czy nie. Zgoda została przyznana firmie Montreal CTV (otwiera się w nowej karcie), która poinformowała, że sędzia orzekł, że pozew nie był niepoważny ani wyraźnie „nieuzasadniony”.
bitwa w sądzie
(Źródło zdjęcia: Epic Games)
Od premiery w 2017 roku Fornite zarejestrował bazę graczy liczącą ponad 400 milionów zarejestrowanych graczy i co najmniej 83 miliony graczy miesięcznie, dzięki czemu tytuł szybko stał się jedną z najpopularniejszych gier online, zwłaszcza wśród młodszych graczy, z 60% ich zarejestrowani gracze, którzy w 18 r. będą mieli od 24 do 2021 lat, jak donosi BusinessofApps (otwiera się w nowej karcie).
W odpowiedzi na twierdzenia rzeczniczka Epic Games, Natalie Munoz, powiedziała ABC News (otwiera się w nowej karcie), że Fortnite ma „najnowocześniejszą kontrolę rodzicielską, która pozwala rodzicom monitorować ich cyfrowe doświadczenia”. Rodzice mogą również otrzymywać raporty dotyczące czasu gry, które śledzą czas spędzony w grze w każdym tygodniu, a młodsi użytkownicy mogą dokonywać zakupów w grze.
W ostatecznej odpowiedzi na zgłoszone roszczenia Epic Games powiedział, że planuje „walczyć z tym w sądzie”.
„Niedawne orzeczenie pozwala jedynie na kontynuację sprawy” – powiedział Muñoz ABC. „Uważamy, że dowody wykażą, że sprawa jest bezpodstawna”.