Amerykańska Federalna Komisja Łączności (FCC) zaproponowała nowe zasady, które pomogą rozwiązać problem fałszywych wiadomości tekstowych, w tym wykorzystanie tej samej technologii, która jest używana do obsługi standardów uwierzytelniania tożsamości internetowej.
Regulator twierdzi, że kampanie „robotekstu” stają się coraz bardziej problematyczne, sygnalizując wzrost skarg ze strony amerykańskiej opinii publicznej.
Oznacza to, że złośliwi aktorzy używają pozornie autentycznych wiadomości SMS, aby zebrać informacje w celu kradzieży tożsamości lub danych logowania, które mogą zostać wykorzystane do innych rodzajów nieuczciwych działań.
Fałszywe wiadomości w Stanach Zjednoczonych
Wiele wiadomości podszywa się pod komunikaty firm kurierskich, banków i służby zdrowia, z których wszystkie obsługują dane wrażliwe.
Propozycje FCC wymagałyby od operatorów komórkowych blokowania takich wiadomości tekstowych na poziomie sieci, jeśli wydają się pochodzić z nieprawidłowego, nieprzypisanego lub nieprzypisanego numeru.
Oprócz poprawki technologicznej FCC zaleca również zwiększoną edukację konsumentów, wzywając opinię publiczną, aby nie odpowiadała ani nie klikała linków w podejrzanej komunikacji oraz zgłaszania incydentu w celu wzmocnienia ochrony na poziomie sieci.
„Amerykanie mają dość fałszywych wiadomości tekstowych i musimy użyć każdego dostępnego nam narzędzia, aby to naprawić” – powiedziała przewodnicząca FCC Jessica Rosenworcel.
„W ostatnim czasie oszukańcze wiadomości tekstowe stały się coraz większym zagrożeniem dla portfeli i prywatności konsumentów. Można zrobić więcej, aby rozwiązać ten narastający problem, a dziś oficjalnie podejmujemy wysiłki, aby poważnie, kompleksowo i świeżym spojrzeniem przyjrzeć się naszym zasadom dotyczącym niechcianego robotexu.
W Wielkiej Brytanii Vodafone odnotował 76% spadek liczby fałszywych wiadomości tekstowych (otwiera się w nowej karcie) po zainstalowaniu nowej zapory SMS.