Aby odzyskać ludzi, Facebook pozwala ograniczonej liczbie użytkowników na posiadanie do pięciu różnych profili w ramach nowego testu.

Wstępne raporty pochodzą z Bloomberg (otwiera się w nowej karcie), gdzie mówi, że test jest dostępny tylko dla niektórych użytkowników w wybranych krajach, w tym w Stanach Zjednoczonych. Profil na koncie powinien służyć jako rdzeń z dołączonym prawdziwym imieniem i nazwiskiem użytkownika. Cztery dodatkowe profile nie będą musiały używać prawdziwego imienia i nazwiska Twojej osoby, ponieważ mogą one mieć własną unikalną nazwę użytkownika. Ponadto wszystkie mają unikalny kanał informacyjny. Należy również zauważyć, że wiele kont nie jest jeszcze dozwolonych na Facebooku. Profile są traktowane inaczej niż konta.

Skontaktowaliśmy się z Meta, aby uzyskać więcej informacji, a rzecznik odpowiedział, szczegółowo opisując test. Powiedzieli, że „pomaga ludziom spersonalizować ich doświadczenia w oparciu o ich zainteresowania i relacje”.

Nacisk kładziony jest na lepszą organizację, ponieważ użytkownicy mogą tworzyć różne profile do różnych celów. Na przykład możesz mieć profil do pracy, rodziny, społeczności graczy, grupy rowerowej lub planowania wakacji. Dzięki tym różnym profilom Meta ma również nadzieję na zmniejszenie bałaganu na koncie.

Rzecznik szczegółowo omówił bezpieczeństwo kont i standardy społeczności. Jeśli złamiesz zasady w jednym profilu, wpłynie to na resztę. Załóżmy, że podszywasz się pod kogoś. Może to skutkować usunięciem tego konkretnego profilu lub zablokowaniem całego konta. Facebook wdrożył system liczenia strajków (otwiera się w nowej karcie), aby określić, które profile są zbanowane. Nazwy użytkowników powinny zawsze być zgodne ze standardami społeczności i nie mogą zawierać cyfr ani znaków specjalnych.

Jeśli chodzi o dostępność, nadal nie jest ona znana, ponieważ Meta „może w przyszłości szerzej wdrożyć tę funkcję”. Poprosiliśmy również rzecznika o pełną listę krajów, w których przeprowadzany jest test z wieloma profilami. Rzecznik powiedział tylko, że nie mają żadnych informacji, którymi mogliby się podzielić.

Analiza: stagnacja bazy użytkowników

Popularność Facebooka spada z powodu serii błędów. W rzeczywistości platforma odnotowała spadek liczby użytkowników w lutym, kiedy Facebook odnotował pierwszy spadek dziennej liczby użytkowników. Wzrósł z 1930 miliarda użytkowników do 1929 miliona użytkowników dziennie. Choć spadek może wydawać się śmiesznie mały, wciąż odchodzi milion osób. Ważne jest również, aby pamiętać, że Facebook również nie wygrywa z nastolatkami. Wydaje się, że młodsi użytkownicy preferują Snapchat i TikTok.

Co więcej, nie można zignorować wielu wycieków danych z Facebooka, które nadszarpnęły reputację firmy. Platforma próbowała poprawić bezpieczeństwo użytkowników za pomocą Facebook Protect i uwierzytelniania dwuskładnikowego (otwiera się w nowej karcie). Jednak nie każda zmiana na świecie ma znaczenie, jeśli giganta technologicznego, takiego jak Meta, można nakłonić do zrzucenia poufnych danych użytkownika na hakerów.

Powodzenia dla Facebooka w odzyskaniu zaufania użytkowników. Ciekawe będzie sprawdzenie, czy funkcja wielu kont wystarczy, aby ludzie wracali.

Jeśli jesteś ciekawy, jak wzmocnić swoją ochronę online, TechRadar ma listę najlepszych pakietów bezpieczeństwa internetowego na 2022 rok.

Udostępnij to