Ten sprytny patent Sony może oznaczać koniec irytujących timerów poza klawiaturą, jeśli przejdzie test.

Czy kiedykolwiek musiałeś upuścić kontroler podczas grania w jedną z ulubionych gier FPS, aby otworzyć drzwi, tylko po to, by wrócić i znaleźć swoją postać martwą na ziemi, okrutnie zamordowaną przez ukrytego wroga? Co by było, gdyby kontroler mógł wstrzymać grę, po prostu puszczając?

Tego właśnie szukają twórcy patentu na metodę wykrywania bezczynności kontrolera (otwiera się w nowej karcie). Patent, złożony w Sony w 2021 roku i opublikowany 3 listopada tego roku, sugeruje użycie kombinacji istniejącej technologii czujnika ruchu i informacji o zasilaniu z kamery, aby dodać funkcjonalność kontrolera bezprzewodowego DualSense, który autonomicznie wstrzymywałby gry, gdy gracz dostosuje swoje PS5 kontroler. na dół.

PlayStation 5 con su mando junto a un televisor

(Zdjęcie: przyszłość)

Zachowaj kontrolę

Po tym, jak wiadomość o tej funkcji pojawiła się na dużym forum gier (otwiera się w nowej karcie), użytkownicy PS5 poświęcili czas na rozważenie zalet i wad.

„Więc zmieniam pozycję, aby wygodnie się ułożyć, a gra losowo się zatrzymuje? Nie, dziękuję” – mówi jeden z użytkowników, podczas gdy inny zauważa, że ​​Sony dobrze by zrobiło, gdyby wydłużyła żywotność baterii, najpierw bateria kontrolera DualSense, zanim poświęci czas na opracowanie innych funkcji.

Gdyby patent został zatwierdzony, nie tylko stałby się jednym z prawie 36 000 patentów przyznanych przez Sony na całym świecie (otwiera w nowej karcie), ale mógłby całkowicie zmienić systemy pauzy w grach.

Patent wyjaśnia, że ​​w tej chwili „kiedy użytkownik pobiera… kontroler, gra nie wie, czy użytkownik jest medialny, czy po prostu nie odpowiada”. Spowoduje to uruchomienie długiego licznika czasu AFK, który zwykle rozpoczyna się w momencie bezczynności w grze. W przypadku niektórych gier może to potrwać do 20 minut i dopiero wtedy gra zarejestruje ją jako nową. nie być tam

Patent sugeruje również wykorzystanie istniejącej technologii czujników ruchu, aby dać kontrolerom autonomiczne poczucie, gdzie znajduje się użytkownik i kiedy odkładają kontroler, aby zrobić coś innego.

Informacje te należy jednak zweryfikować dodatkowymi danymi z mikrofonów, a nawet przekazów z kamer. „Informacje mowy można zaimplementować w sygnały akustyczne”, mówi patent, a „obrazy z kamery mogą być również rozpoznawane”.

Chociaż wszystko to zapewnia urządzeniu wystarczającą ilość danych do rejestrowania, gdy odłożysz kontroler, zamiast siedzieć i trzymać go przez chwilę, może to okazać się niepokojącym problemem bezpieczeństwa lub prywatności dla bardziej niechętnych do ryzyka graczy.

Ręka mężczyzny trzymającego czarny kontroler PS5 DualSense przed telewizorem z programem Ghost of Tsushima

(Źródło zdjęcia: zdjęcie Reeta Talreja na Unsplash)

Oczywiście możliwe?

Jeśli Sony zaakceptuje zgłoszenie, upłynie dużo czasu, zanim zostanie to naprawione w DualSense poprzez aktualizację oprogramowania układowego.

Podobnie jak w przypadku tego patentu na czujnik ruchu, wydanie zgłoszonego patentu może zająć do 18 miesięcy. Ponadto, przy dramatycznym spadku liczby zgłoszeń patentowych z prawie 12,000 2019 zgłoszeń w 2,421 r. do zaledwie 2021 w XNUMX r., Sony nadal nadrabia zaległości, udostępniając patenty zgłoszone przed pandemią COVID-XNUMX.

Wspaniale jest mieć kontroler przerwy, który chroni cię, gdy musisz zrobić sobie chwilową przerwę, ale nie powinniśmy się jeszcze zbytnio ekscytować.

Ponadto, jeśli nie istnieje sposób na zatrzymanie niewstrzymujących się gier, takich jak Elden Ring, bez potrzeby stosowania modów Elden Ring, fani kooperacyjnych gier online prawdopodobnie znajdą się w trudnej sytuacji, gdy ich wynos trafi w sam raz. . .

Udostępnij to