Wiele lat temu CD Projekt RED, twórca Cyberpunka 2077, ogłosił, że tworzy grę wieloosobową osadzoną w tym samym świecie science-fiction. RPG ukazało się dwa lata temu, ale wciąż nie ma śladu spin-offu dla wielu graczy, deweloper w końcu wyjaśnił, dlaczego i cóż, powód jest dość oczywisty, gdy go usłyszysz.

„Priorytetem było zapewnienie podstawowego doświadczenia ludziom w bardzo dobrej formie” – powiedział Eurogamer kierownik kampanii Cyberpunk 2077, Phipp Weber (otwiera się w nowej karcie). „Chcieliśmy robić wiele rzeczy w tym samym czasie i po prostu musieliśmy się skupić i powiedzieć:„ Dobra, co jest ważne? ”

Deweloper skupił się na tworzeniu poprawek i aktualizacji dla Cyberpunka 2077 i odłożył multiplayer na dalszy plan. Jak z powrotem w tle.

(Zdjęcie: CD Projekt Red)

wystarczająco dużo na twoim talerzu

Kiedy Cyberpunk 2077 został wydany pod koniec 2020 roku, ludzie wypowiadali się z niewłaściwych powodów. Nękany błędami, CD Projekt RED był tak zajęty naprawianiem najbardziej oczywistych problemów z istniejącą grą, że wszelkie pomysły na tryb wieloosobowy zostały odrzucone. Budowa buggy kosztowała ich drogo, a akcje firmy wkrótce potem gwałtownie spadły.

Kwestie techniczne, takie jak oszustwo na nieskończone pieniądze, wciąż są usuwane z gry, więc nie było niespodzianką, że Weber skomentował, że „zmiana priorytetów oznaczała, że ​​​​inne projekty badawczo-rozwojowe musiały odejść”.

To opóźnienie, jak dowiedzieliśmy się w zeszłym roku, przerodziło się w całkowite odwołanie.

Wówczas prezes Adam Kiciński doprecyzował stanowisko firmy w sprawie wejścia na scenę multiplayer. „Podkreślmy to tutaj: CD Projekt RED tworzy oparte na fabule gry RPG dla jednego gracza AAA, to się nie zmieni. To, co się zmienia, to nasza długoterminowa koncentracja na Internecie.

Znalazło to odzwierciedlenie w ogłoszeniu CD Projekt RED, że tylko jedna z pięciu nadchodzących gier Wiedźmin ma elementy multiplayer. Kiciński powiedział również, że „zamiast skupiać się przede wszystkim na świetnych doświadczeniach online lub jednej grze, pewnego dnia skupimy się na byciu online we wszystkich naszych franczyzach, [implementując] elementy sieciowe w naszych grach tam, gdzie mają one sens”.

Jednak nadal cierpliwie czekamy na to długo oczekiwane DLC do Cyberpunka, więc chociaż pewnego dnia będziemy mogli odkrywać Night City z naszymi przyjaciółmi, możesz mieć nadzieję, że nie nastąpi to w najbliższym czasie.

Udostępnij to