Zgodnie z oficjalnym wpisem na blogu, Epic Games tworzy nowe studio, aby tworzyć „oryginalne doświadczenia niezależne”, których celem jest „przesuwanie granic grafiki i tworzenia gier”.

Nowe studio składa się z programistów z Plastic, małego zespołu znanego z tworzenia niezależnych eksperymentalnych dem, które prezentują nowe pomysły i techniki rozwoju.(*5*)

Nie ma żadnych szczegółów na temat nowych projektów zespołu w ramach Epic ani tego, co czyni je „eksperymentami” w porównaniu z tradycyjnymi grami.(*5*)

Jednak wpis na blogu wskazuje na kilka ofert pracy dla nowego studia, w tym Tech Animator, UI Programmer, Lead Engine Programmer, GPU Programmer i Producer.(*5*)

Opisy stanowisk podkreślają doświadczenie Plastic w tworzeniu ambitnych graficznie gier, wykorzystując „najnowocześniejsze postępy technologiczne” i pytają kandydatów, którzy chcą „przesunąć Unreal Engine 5 do granic”.(*5* )

Poprzednie gry Plastic obejmowały platformówkę Bound, grę przygodową Datura oraz samozwańczą interaktywną sztukę cyfrową Linger in Shadows.(*5*)

„Są niesamowitą grupą talentów, którzy stworzyli definiujące gatunek doświadczenia na czele postępu technologicznego, przesuwając granice sprzętu w piękny artystyczny sposób” – powiedział dyrektor Epic Games Hector Sanchez o Plastic.(* 5*)

Analiza: wiele pięknych zdjęć

Una bailarina abstracta saltando en el aire.(*5*)(Źródło zdjęcia: Sony)

Ramy zapowiedzi Epic sugerują, że nowe studio skupi się na tworzeniu gier, które są przede wszystkim imponujące graficznie. Lista pracy, koncentracja na kandydatach zorientowanych technicznie i wyraźna ambicja wprowadzania innowacji za pomocą Unreal Engine sprawiają, że wydaje się, że studio spędzi więcej czasu na eksperymentowaniu z wewnętrzną technologią Epic niż na tworzeniu zabawnych gier dla graczy.(*5*)

Oczywiście w ogóle nie będzie chodziło o tworzenie gier, ale o „doświadczenia”. Chociaż znaczenie tego terminu jest niejasne i prawdopodobnie było, jest uderzająco podobne do terminologii Epic użytej w zeszłym roku w ich tytule The Matrix Awakens: An Unreal Engine 5 Experience. To była nie tyle gra, co demo techniczne, które prezentowało najbardziej ambitne i zaawansowane funkcje Unreal Engine 5, aby wzbudzić emocje wokół platformy.(*5*)

To nowe studio mogłoby zrobić coś podobnego, a skupienie się na postępach technologicznych w niezależnych wydaniach z pewnością dodaje wagi temu pomysłowi. Okaże się jednak, jak bardzo ich doświadczenia będą przypominać link do Matrixa. Plastic może pasować do sceny demonstracyjnej, ale jest też twórcą gier.(*5*)

Jeszcze w tym roku mogliśmy się spodziewać pierwszych owoców ich pracy. Mimo że został wydany we wczesnym dostępie w połowie 2021 roku, oczekuje się, że Unreal Engine 5 zostanie wydany w całości w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Czy jest lepszy sposób, aby nowe studio mogło się pochwalić swoimi rzeczami, niż niesamowite „doświadczenie” towarzyszące premierze.(*5*)

Udostępnij to