Epic Games tworzy nowe studio, które przesuwa „granice grafiki” i Unreal Engine 5 do granic możliwości

Epic Games tworzy nowe studio, które przesuwa „granice grafiki” i Unreal Engine 5 do granic możliwości

Zgodnie z oficjalnym wpisem na blogu, Epic Games tworzy nowe studio do tworzenia „oryginalnych, niezależnych doświadczeń”, których celem jest „przesuwanie granic grafiki i tworzenia gier”.(*5*)

Nowe studio składa się z programistów z Plastic, małego zespołu znanego z tworzenia niezależnych eksperymentalnych dem, które prezentują nowe pomysły i techniki programowania.(*5*)

Nie ma żadnych szczegółów na temat tego, jakie będą nowe projekty zespołu w ramach Epic, ani co czyni je „eksperymentami” w porównaniu z tradycyjnymi grami.(*5*)

Jednak post na blogu wskazuje na kilka ofert pracy dla nowego studia, w tym animatora technicznego, programistę interfejsu użytkownika, głównego programistę silnika, programistę GPU i producenta.(*5*)

W opisach stanowisk podkreślono doświadczenie firmy Plastic w tworzeniu ambitnych graficznie gier, wykorzystując „najnowocześniejsze osiągnięcia technologiczne” i proszono kandydatów o gotowość „wypchnięcia Unreal Engine 5 do granic możliwości”.(*5* )

Poprzednie gry firmy Plastic obejmowały platformówkę Bound, grę przygodową Datura oraz samozwańczą interaktywną grę cyfrową Linger in Shadows.(*5*)

„To niesamowita grupa talentów, która stworzyła definiujące gatunek doświadczenia na czele postępu technologicznego, przesuwając granice sprzętu w piękny artystyczny sposób” — powiedział dyrektor Epic Games, Héctor Sánchez, o Plastic.(*5*)

Analiza: wiele pięknych zdjęć

Abstrakcyjna baletnica skacząca w powietrzu.(*5*)(Źródło zdjęcia: Sony)

Ramy zapowiedzi Epic sugerują, że nowe studio skupi się przede wszystkim na tworzeniu gier, które imponują graficznie. Lista stanowisk, skupienie się na kandydatach zorientowanych technicznie i wyraźna ambicja wprowadzania innowacji w Unreal Engine sprawiają, że wydaje się, że studio spędzi więcej czasu na eksperymentowaniu z technologią firmy Epic niż na tworzeniu zabawnych gier dla graczy.(*5*)

Oczywiście w ogóle nie będzie chodziło o tworzenie gier, a o „doświadczenia”. Chociaż znaczenie tego terminu nie jest jasne i prawdopodobnie tak było, jest uderzająco podobne do terminologii Epic użytej w zeszłym roku w tytule The Matrix Awakens: An Unreal Engine 5 Experience. To była nie tyle gra, co demo technologiczne prezentujące najbardziej ambitne i zaawansowane funkcje Unreal Engine 5, aby wzbudzić emocje wokół platformy.(*5*)

To nowe studio mogłoby zrobić coś podobnego, a skupienie się na postępie technologicznym poprzez niezależne wydania z pewnością dodaje wagi temu pomysłowi. Okaże się jednak, jak bardzo ich doświadczenia będą przypominać łącze z Matrixa. Plastik może pasować do sceny demonstracyjnej, ale jest także twórcą gier.(*5*)

Pierwszych owoców ich pracy mogliśmy spodziewać się jeszcze w tym roku. Chociaż został wydany we wczesnym dostępie w połowie 2021 roku, oczekuje się, że Unreal Engine 5 zostanie w pełni wydany w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Czy jest lepszy sposób, aby nowe studio mogło pochwalić się swoimi materiałami, niż niesamowite „doświadczenie” towarzyszące wydaniu.(*5*)