Wygląda na to, że Starfield łączy wiele cech z grą survivalową No Man's Sky z 2016 roku (na lepsze lub gorsze), przy czym obie oferują ogromne, proceduralnie generowane wszechświaty do eksploracji za pośrednictwem podróży międzygwiezdnych. Ale nadchodząca kosmiczna gra RPG firmy Bethesda ominie kluczową cechę powolnego sukcesu Hello Games: pilotowanie płynnego statku kosmicznego.

Po ujawnieniu pierwszego materiału z rozgrywki Starfield na Xbox i Bethesda Showcase, szef studia Todd Howard rozmawiał z IGN (otwiera się w nowej karcie) na temat gry.Podczas czatu Howard powiedział, że zespół próbował wdrożyć wiele pomysłów. poprosił o grę, ale możliwość lotu statkiem kosmicznym z powierzchni planety w kosmos pozostała na podłodze krojowni.

„Ludzie pytali: „Czy możesz polecieć statkiem bezpośrednio na planetę?” – powiedział Howard. rzeczywistość."

Następnie wyjaśnił, że czas potrzebny na stworzenie takiej funkcji nie jest uzasadniony. Opuszczenie go pozwoliło zespołowi skoncentrować swoje zasoby na innych aspektach gry.

„Jeśli próbujesz spędzić dużo czasu na projektowaniu przerwy, tak jak to przejście, po prostu spędzasz dużo czasu [na czymś], to naprawdę nie jest tak ważne dla gracza” – powiedział Howard.

„Więc upewnijmy się, że jest fajnie, gdy jesteś na powierzchni i fajnie, gdy jesteś w kosmosie, i żeby te rzeczywistości wyglądały i grały tak dobrze, jak to tylko możliwe”.

Awarie na planecie

Un barco en Starfield

(Źródło zdjęcia: Bethesda Softworks)

To, że Starfield nie pozwala ci wskoczyć do statku kosmicznego i ręcznie wystartować na ostatniej granicy, rozczaruje niektórych fanów. Gra miała dorównać zakresem innych kosmicznych gier przygodowych wydanych w ostatnich latach.

W szczególności No Man's Sky otrzymało wysokie uznanie za zanurzenie gracza w jego rozległym wszechświecie z minimalnymi przerwami w rozgrywce. Kiedy natkniesz się na planetę w kosmosie, możesz pilotować swój statek przez jej atmosferę, zanim wypłyniesz nad nią. powierzchni i zainicjowanie procedury lądowania w celu zniżania. Żadnych przerywników ani ekranów ładowania; gracz zachowuje pełną kontrolę.

Zobaczymy, jak odbędzie się lądowanie statku kosmicznego w Starfield. Howard nie zastanawiał się, czy będzie to system na szynach, czy są manewry lądowania, które musisz kontrolować, czy też jest to całkowicie poza twoją kontrolą, ponieważ gra przeskakuje do widoku z boku planety za pomocą ładunku. ekran.

Jednak pilotowanie statków kosmicznych nie będzie całkowicie nieobecne w grze. Film przedstawiający rozgrywkę (otwiera się w nowej zakładce) wydany podczas Summer Game Fest przedstawiał starcia statków kosmicznych Starfielda, które pozwalają wysadzać w powietrze wrogie statki kosmiczne podczas poruszania się po rozległej przestrzeni. .

W innym miejscu wywiadu Howard przedstawił aktualizację Fallouta 5.

Udostępnij to