W poniedziałek gigant sprzedaży internetowej Amazon doświadczył wielu awarii, które rozpoczęły się około godziny 1:XNUMX czasu wschodniego.

Amazon mniej więcej naprawił awarie, ale trwały one około dwóch godzin. W tym czasie ludzie zgłosili ponad 11,000 XNUMX incydentów, które mieli z witryną, zgodnie z witryną śledzącą awarie Downdetector i zgłoszoną przez Reuters.

W grudniu 2021 r. potężna awaria zakłóciła usługi w chmurze Amazon, wpływając na wiele lokalizacji. Niektóre z nich obejmują sam Amazon, Netflix, Disney+, Robinhood i inne aplikacje. Inne usługi korzystające z AWS, takie jak kamery bezpieczeństwa Amazon's Ring, aplikacja do bankowości mobilnej Chime i producent robotów odkurzających iRobot, również doświadczyły awarii.

TechRadar skontaktował się z Amazon w celu skomentowania awarii, a my zaktualizujemy tę historię, gdy usłyszymy od firmy.

Analiza: ta usterka wskazuje na większy problem

Wydaje się, że w ostatnich latach te przerwy w działaniu witryny mają większy wpływ na konsumentów i ogólnie użytkowników witryny.

Wiele lat temu, gdy strona internetowa lub usługa uległa awarii, dotyczyło to tylko tej witryny lub usługi. Ale ponieważ większość Internetu jest własnością lub jest powiązana z jedną jednostką, taką jak Amazon Web Services (AWS), awaria może spowodować uszkodzenie wielu pozornie niepowiązanych witryn i aplikacji.

Awaria AWS w grudniu ubiegłego roku pokazała, jak paraliżująca może być awaria usługi w chmurze Amazon dla reszty Internetu, nawet na jeden dzień.

Jest to niewątpliwie poważny problem i będzie miał poważniejsze skutki, ponieważ giganci usług w chmurze, tacy jak Amazon, konsolidują większą część rynku w mniejszej liczbie punktów awarii.

Udostępnij to