Mówi się, że Meta anulowała rozwój swojego starego rywala Apple Watch: smartwatcha, który byłby wyposażony w dwie kamery.

Według Bloomberga, Meta postanowiła skupić się na smartwatchu i innych urządzeniach na rękę. Jest to najprawdopodobniej kolejny ruch Meta, który ma skonsolidować swoje wysiłki na rzecz stworzenia metawersu, jednocześnie próbując obniżyć w tym roku wydatki o około 3 miliardy euro.

Smartwatch Meta mógł być pierwszym dla firmy, ale z tego, co słyszeliśmy, nie byłby to leniwy klon Apple Watch. Jasne, ujawnione raporty i prototyp sugerują, że miałby funkcje fitness, obsługę odtwarzania muzyki i usługi przesyłania wiadomości, których można się spodziewać, ale zawierałby również dwa aparaty.

W najdogodniejszej lokalizacji znajdowałby się pod tarczą zegara, najprawdopodobniej używany do połączeń wideo, aby użytkownik mógł widzieć i być widzianym przez każdego, kto mówi. Drugi aparat miał znacznie mniej sensu; zostałby umieszczony pod aparatem przed nadgarstkiem noszącego.

O ile nie masz niesamowitej jakości obrazu lub nie znajdujesz się w bardzo specyficznej sytuacji, nie rozumiemy, dlaczego ktokolwiek miałby zawracać sobie głowę włączaniem i wyłączaniem zegarka, a nie tylko wyciągać smartfon, którego prawdopodobnie używa.

Najwyraźniej ten aparat powodował również problemy z innymi funkcjami zegarka, takimi jak elektromiografia, system zdolny do tłumaczenia sygnałów nerwowych z nadgarstka na polecenia cyfrowe.

Mimo że zegarek został spisany na straty, oczekuje się, że przetrwa dzięki elektromiografii.

Zamiast być dedykowanym smartwatchem, Meta prawdopodobnie stworzy kontroler oparty na elektromiografii dla swoich następnych zestawów VR: zestawów takich jak Project Cambria i Meta Quest 3. Powiedział to w zeszłym roku w poście na blogu (otwiera się w nowej karcie).

Takie urządzenie prawdopodobnie rywalizowałoby z kontrolerami Valve Index, które oferują znacznie bardziej realistyczne ruchy rąk niż dostępne w Quest 2.

Kontrolery Valve Index oferują znacznie bardziej realistyczny ruch, ale nie są idealne. (Źródło zdjęcia: Przyszłość)

Ale opcje ułatwień dostępu, które taki kontroler może przynieść, są znacznie ciekawsze.

Osoby po amputacji lub osoby, które z jakiegokolwiek powodu nie mogą poruszać rękami lub ramionami, nie mogą wejść do wirtualnej rzeczywistości, jaka obecnie istnieje ze względu na konstrukcję kontrolerów. Może się to zmienić w przypadku kontrolera opartego na elektromiografii.

Jak wyjaśniła Meta w tym samym wpisie na blogu powyżej, ostatecznym celem jest umożliwienie „po prostu odczucia intencji poruszenia palcem”. W prawdziwym świecie nie będziesz musiał ruszać ręką, po prostu musisz o tym pomyśleć. Naukowcy zastosowali już to samo podejście, aby zapewnić osobom po amputacji kontrolę nad ramionami i rękami robotów.

W tej chwili technologia jest zbyt duża na rynek masowy, ale naukowcy wykazali, że pomysł jest zdecydowanie możliwy.

Więc prawdopodobnie będziemy trochę czekać na kontroler nadgarstka Meta, ale kiedy w końcu się pojawi, może zrewolucjonizować sposób, w jaki możemy korzystać z VR.

Udostępnij to