Po wydaniu wydajność The Callisto Protocol była główną przyczyną mieszanych recenzji graczy i krytyków, a większość recenzji na Steamie podkreślała problemy z wydajnością od pierwszego dnia.
Podczas gdy byliśmy pod wrażeniem tego, co zobaczyliśmy podczas premiery gry, według niektórych źródeł, takich jak Eurogamer(Otwiera się w nowej karcie), te problemy doprowadziły niektórych graczy do przekonania, że The Callisto Protocol wydaje się prawie niegrywalny na PC. dowolny system. W przypadku graczy Xbox Series X problemy są niewielkie, ale nadal zauważalne i wpływają na ogólne wrażenia z protokołu Callisto.
Jednym z głównych problemów jest to, że shadery nie są prekompilowane, co zapewnia, że za każdym razem, gdy renderowane jest coś nowego, mogą wystąpić poważne spadki liczby klatek na sekundę i zacinanie się obrazu, niezależnie od procesora, ale problem może być jeszcze gorszy na starszych, mniej wydajnych modelach.
W przypadku Xboksa Series X problemy z wydajnością są jednak problemem, ale największym zarzutem jest brak jednej funkcji: odbić ray tracingu, co odbiera realizm rozgrywki.Wszystkie systemy oferują wybór trybów wydajności, wydajność Callisto Protocol na Xbox Series X i PC wymagają aktualizacji łatki.
Wydajność na PS5 wydaje się być znacznie lepsza, co może być spowodowane tym, że sądząc po napisach końcowych dla The Callisto Protocol, w tworzeniu gry pomagało ponad 150 programistów ze studia PlayStation Visual Arts. To studio Sony koncentruje się na przechwytywaniu ruchu i filmach i jest kompatybilne z innymi studiami. Może to oznaczać, że protokół Callisto jest lepiej zoptymalizowany na PS5 niż na PC i Xboksie.
Jesteśmy świadomi, że niektórzy użytkownicy mają problemy z jąkaniem się na PC. W ciągu kilku godzin pojawi się poprawka poprawiająca wydajność, a wiele dodatkowych aktualizacji jest w drodze. 2 grudnia 2022 r
Zobacz więcej
Dzień po premierze deweloper Striking Distance Studios wydał aktualizację łatki, aby rozwiązać kilka problemów z wydajnością komputerów PC zgłoszonych przez graczy i obiecał kilka kolejnych aktualizacji. Poprawka miała na celu rozwiązanie problemów spowodowanych jąkaniem.
Pierwotnie zgłoszony przez Forbes(Otwiera się w nowej karcie), ostatnia poprawka pomogła naprawić niektóre z bardziej widocznych problemów z jąkaniem, ale nadal występują częste mikro-jąkania, które nie są tak znaczące, ale psują wrażenia. Stringking Distance mówi, że w przyszłych aktualizacjach nastąpi poprawa wydajności na PC i Xbox Series X, ale harmonogram nie został jeszcze opublikowany, aby oczekiwać dalszych aktualizacji.