Chiński gigant technologiczny Baidu zaprezentował koncepcję robosamochodu o nazwie ROBO-01. Dzięki temu, spółka zależna firmy zajmująca się samochodami elektrycznymi, JIDU i chiński producent samochodów Geely, mają nadzieję, że poprowadzą drogę do świata w pełni autonomicznych samochodów.

ROBO-01, ogłoszony w środę przez Baidu, to elegancki, w pełni elektryczny hatchback z przednimi drzwiami w kształcie mewy, składaną kierownicą i silnym naciskiem na moc obliczeniową. Samochód będzie wykorzystywał platformę Baidu Apollo, z której korzysta wielu producentów samochodów w Chinach. Według firmy, z wykorzystaniem platformy przejechała prawie 17 milionów mil (27 milionów kilometrów) nadzorowanej autonomicznej jazdy za pośrednictwem zrobotyzowanej osi.

Samochód będzie wyposażony w chipy Nvidii Orin X, a także 31 czujników zewnętrznych, w tym LiDAR, radar milimetrowy, radar ultradźwiękowy i 12 kamer. Cały system, według Baidu, został gruntownie przetestowany i zweryfikowany przy użyciu technologii symulowanego pojazdu JIDU o nazwie JIDU SIMUCar.

Wnętrze samochodu koncepcyjnego Baidu (Źródło zdjęcia: Baidu)

Baidu wyposażył również samochód w układ Snapdragon Automotive Cockpit Platform 8295 czwartej generacji firmy Qualcomm, który umożliwia dużemu ekranowi zamontowanemu w desce rozdzielczej samochodu wyświetlanie obrazów 3D na potrzeby nawigacji, gier i scenariuszy „biura online”. Według producenta, „podobny do człowieka” asystent głosowy znajduje się również w samochodzie i zapewnia informacje zwrotne w trybie offline w ciągu milisekund.

Według dyrektora generalnego Xia Yiping via Wired (otwiera się w nowej karcie), moc obliczeniowa algorytmów treningowych napędzających technologię autonomicznego prowadzenia Baidu jest porównywalna z mocą niestandardowego superkomputera Tesli o nazwie Autopilot (bez słów, ale o tym, jak ten pojazd elektryczny ma się do Tesli z przodu driving range). Yiping powiedział również magazynowi, że przejście od tworzenia oprogramowania do tworzenia sprzętu wynikało z chęci połączenia tych dwóch pomysłów.

JIDU planuje wypuścić na jesień model produkcyjny o ograniczonej liczbie funkcji, który będzie „w 90% podobny” do renderów koncepcyjnych, a firma zaprezentuje drugą wersję projektu koncepcyjnego na tegorocznym Guangzhou Auto Show.

Koncepcje są świetne, ale jesteśmy nieco bardziej podekscytowani pojazdami elektrycznymi, które możemy dziś kupić.

Udostępnij to