Różne platformy przesyłania strumieniowego wideo mają swoich zwolenników, ze sprzętem Roku i Apple TV, a także Chromecastem Google, które często otrzymują zielone światło od wymagających widzów. Ale Fire TV Sticks firmy Amazon (oraz Cube i telewizor) są również głównymi graczami na scenie strumieniowej i mają wyraźną zaletę integracji z niezwykle popularną Amazon Alexa we wszystkim, od wyszukiwania głosowego po przesyłanie strumieniowe.

TechRadar zestrzelił platformę Fire TV w poprzednich recenzjach, ponieważ ma nieco mylący i wypełniony reklamami interfejs. Kolejna skarga Fire TV: funkcja wyszukiwania ujawniła niepowiązane treści, a także agresywnie skierowała widzów do opcji zakupu w Amazon Prime Video. Amazon musiał być ostrożny, ponieważ właśnie wydał szereg ulepszeń mających na celu uproszczenie wyglądu interfejsu Fire TV przy jednoczesnej poprawie jego funkcji wyszukiwania.

„Ostatnie aktualizacje umieszczają Search and My Stuff na górze naszej strony głównej, dzięki czemu klienci mogą szybko znajdować treści i uzyskiwać dostęp do swoich list obserwowanych, wypożyczeń i zakupów” — powiedział Joshua Danovitz, dyrektor Fire.TVExperience.

Co to oznacza dla widzów, którzy polegają na Fire TV Stick, Cube lub telewizorze do strumieniowego przesyłania wideo? Należy pamiętać o kilku konkretnych zmianach:

  • Pasek nawigacyjny oparty na ikonach zastąpił pasek tekstowy używany wcześniej przez Fire TV. Nie tylko wygląda lepiej, ale także ułatwia dostęp do kluczowych funkcji, takich jak Start, Search i Live. Zaktualizowany pasek zapewnia również łatwy dostęp do ulubionych aplikacji użytkownika i osobistego profilu.
  • Wyszukiwanie i wyszukiwanie zostały połączone w ujednolicone miejsce docelowe wykrywania treści. Po kliknięciu ikony wyszukiwania lupy widzowie zostaną przeniesieni na stronę, na której mogą wyszukiwać filmy i programy telewizyjne, a także przeglądać polecane i zyskujące popularność kategorie treści.
  • Ciężki cel biblioteczny został zastąpiony zrelaksowanym My Stuff. W tym miejscu widzowie mogą uzyskać dostęp do swoich list obserwowanych oraz wypożyczonych i kupionych treści, a także wyszukiwać ostatnio wydane i regularnie używane aplikacje.

Skontaktowałem się z rzecznikiem Amazon, aby sprawdzić, czy aktualizacja Fire TV naprawiła nasze problemy z bałaganem reklamowym. Oto odpowiedź, którą otrzymałem:

„Reklama w Fire TV służy dwóm celom. Pierwszym z nich jest odkrywanie treści: pomaganie klientom w znajdowaniu nowych treści, których w innym przypadku mogliby nie zobaczyć. Drugi to treści wspierane reklamami, które pozwalają klientom cieszyć się większą ilością bezpłatnych treści”.

Stary interfejs Fire TV Amazona był zaśmiecony. (Źródło zdjęcia: Amazon)

Analiza: Czy Amazon Fire TV jest nastawiony na sukces?

Porównując zrzut ekranu nowego interfejsu Fire TV na górze tego artykułu z obrazem starszej wersji w dalszej części strony, jasne jest, że Amazon wprowadził kilka przemyślanych poprawek. Nowy interfejs użytkownika jest przejrzysty, uproszczony i atrakcyjny. Nie wydaje się również zaśmiecony własną treścią firmy, wspieraną reklamami lub w inny sposób, i pozostawia miejsce na oferty z usług przesyłania strumieniowego innych niż Amazon Prime Video.

Czy zaktualizowana funkcja wyszukiwania spełnia oczekiwania? To coś, czego nie możemy się doczekać, gdy następnym razem natkniemy się na streamer Fire TV, czy to w formie paska, kostki czy telewizora z płaskim ekranem.

Na razie powiedzmy, że Fire TV ma dużą konkurencję na froncie platformy streamingowej. Oferta sprzętu Roku i Apple TV oferuje w szczególności bardzo łatwy w użyciu, przejrzysty interfejs ekranowy do wybierania aplikacji i przeglądania treści. Oba mają również opcje wyszukiwania głosowego, które zawsze dają dobre wyniki. Nie jestem pewien, dlaczego ktoś miałby koniecznie wybrać Fire TV na te platformy, chyba że jest to wszechświat Amazon, który firma mocno promuje poprzez subskrypcję Amazon Prime, która zapewnia szybką wysyłkę bez opłat za produkty zakupione na stronie internetowej firmy. stronie internetowej, a następnie rozpocznij bezpłatne przesyłanie strumieniowe z Amazon Prime Video i Amazon Music.

Jedną wielką rzeczą w kijach strumieniowych Amazon jest wartość: za nieco poniżej 50 USD flagowy Fire TV Stick 4K Max jest konkurencyjny cenowo w stosunku do Streaming Stick 4K Roku i jest to względny lot w porównaniu z drogim urządzeniem Apple TV 4K do przesyłania strumieniowego od Apple. A Fire TV Stick 4K Max nie skąpi na zaawansowanych funkcjach, oferując obsługę Dolby Vision i HDR10 + wraz z szybkim procesorem i anteną Wi-Fi 6.

Integracja Alexy ze sprzętem Amazon zapewnia również wbudowaną przewagę nad Roku dla tych, którzy chcą angażować się w zautomatyzowane działania, takie jak oświetlenie, temperatura i sterowanie kamerami bezpieczeństwa za pośrednictwem inteligentnego pulpitu nawigacyjnego Fire TV Home. Kiedy to wszystko zsumujesz, sprzęt Fire TV oferuje wiele za niską cenę, a wysiłki firmy, aby interfejs użytkownika i wyszukiwanie były bardziej neutralne i spójne, mogą znacznie przyczynić się do uczynienia go gwiazdą.

Udostępnij to