Nowy dyrektor ds. informatyki w amerykańskim Departamencie ds. Weteranów (VA) powiedział, że agencja planuje skoncentrować się na wysiłkach związanych z transformacją cyfrową, polegać na większej liczbie aplikacji opartych na chmurze, kontynuować dążenie do telezdrowia i wzmocnić wewnętrzny personel IT.

Podczas czwartkowego okrągłego stołu medialnego VA CIO Kurt DelBene powiedział, że jego celem jest przekształcenie krajobrazu technologicznego agencji, aby zapewnić spójne, ujednolicone doświadczenie weteranom poprzez transformację cyfrową.

W 2018 r. VA rozpoczęło proces migracji swojego 40-letniego systemu architektury systemów informatycznych i technologii Veterans Health (VistA) do nowego systemu identyfikacji elektronicznej dokumentacji medycznej (EHR). (W grudniu Oracle ogłosiło plany zakupu Cernera za 28.300 mld USD.)

VistA EHR firmy VA zapewnia funkcje kliniczne, administracyjne i finansowe ponad 1,700 szpitalom i klinikom Veterans Health Administration. Vista składa się ze 180 aplikacji klinicznych, finansowych i administracyjnych zintegrowanych w jednej transakcyjnej bazie danych.

Nowy system Cerner Millennium EHR firmy VA to ustandaryzowana platforma, która przechowuje informacje zdrowotne i śledzi wszystkie aspekty opieki nad pacjentem. Powinna być w pełni gotowa do 2028 r.

Nowy system EHR połączy placówki medyczne VA z uczestniczącymi w nich Departamentem Obrony Stanów Zjednoczonych, Strażą Przybrzeżną i środowiskowymi świadczeniodawcami opieki zdrowotnej, umożliwiając lekarzom łatwiejszy dostęp do pełnej historii medycznej weterana pacjenta w jednym miejscu. Wdrożeniem nowego systemu zarządza Biuro Integracji Programu Modernizacji Elektronicznej Dokumentacji Medycznej VA (EHRM).

W 2020 r. rozpoczęto wdrażanie nowego EHR na Zachodnim Wybrzeżu wraz z pilotażem w Centrum Medycznym Mann-Grandstaff VA w Spokane w stanie Waszyngton. Natychmiast wpadł w kłopoty; Obawy i zakłócenia dotyczące bezpieczeństwa pacjentów skłoniły agencję do wstrzymania na pewien czas wdrożeń.

Problemy z nową EHR podają również w wątpliwość wykonalność oryginalnej dziesięcioletniej osi czasu.

„Systemy elektronicznej dokumentacji medycznej są trudne do wdrożenia. Nie sądzę, by ktokolwiek w branży tego nie powiedział”, powiedział DelBene, który objął stanowisko CIO w grudniu. „Myślę, że moglibyśmy zrobić lepiej, upewniając się, że wszyscy są przeszkoleni, na pokładzie iw pełni świadomi, jak działa system.

„Myślę, że na początku mieliśmy problemy z infrastrukturą. Myślę więc, że nasz ogólny poziom przygotowania mógł być wyższy” – powiedział DelBene. „Myślę też, że jasne kryteria tego, co powinniśmy spełnić przed jego uruchomieniem, mogły być bardziej szczegółowe”.

Opierając się na lekcjach wyciągniętych z pilota Spokane, VA jest lepiej przygotowany do kolejnego wdrożenia w centrum medycznym agencji w Walla Walla w stanie Waszyngton, powiedział. „Wykonaliśmy znacznie lepszą robotę, jeśli chodzi o ustalanie tych kryteriów”.

Mimo to, przedstawicielka Cathy McMorris Rodgers (R-WA) w tym miesiącu wezwała VA do opóźnienia wdrożenia EHR Cernera w Walla Walla. „Ponad rok po uruchomieniu systemu Mann-Grandstaff większość wpływu na produktywność, bezpieczeństwo pacjentów i morale pozostaje nierozwiązana” – powiedział Rogers w oświadczeniu. „Podczas gdy awarie systemu nieco się poprawiły, podstawowe problemy nie zostały rozwiązane, zwłaszcza w farmacji. Weterani w moim okręgu nadal borykają się z spóźnionymi i nieprawidłowymi receptami, a także z wąskimi gardłami w skierowaniu do specjalistów lub opieki środowiskowej.

„W sumie przejście na modernizację elektronicznej dokumentacji medycznej (EHRM) zawsze utrudnia życie weteranom i dostawcom sprzętu medycznego, a nie ułatwia, a dopóki te problemy nie zostaną rozwiązane, jego dalsze wdrażanie musi być spóźnione” – powiedział.

DelBene powiedziała, że ​​jej agencja będzie nadal wspierać Vista w przejściu na nową EHR. Na przykład VA migruje dane z Vista do dostawców chmury, takich jak AWS, aby zapewnić ciągłą wydajność.

W zeszłym tygodniu DelBene powiedział prawodawcom, że chce poprowadzić ogólnoagencyjną transformację cyfrową, aby zmodernizować systemy IT i ulepszyć wewnętrzne oferty rozwoju oprogramowania, w tym low-code i no-code. DelBene powiedział, że VA musi skoncentrować się na tym, jak rozwijać oprogramowanie i usługi w ramach ciężkiego outsourcingu dla zewnętrznych wykonawców.

W przeszłości VA mogła zbytnio polegać na zewnętrznych wykonawcach bez silnego zestawu standardów weryfikacji tych dostawców i ich śledzenia, powiedział DelBene, były dyrektor wykonawczy Microsoft i starszy doradca Healthcare.gov. Jak nauczył się Microsoft, VA stworzy standardy zarządzania pracą wykonawców, aby wzmocnić swój wewnętrzny personel IT.

„Powinniśmy wiedzieć, kiedy zatrudnić zewnętrznego wykonawcę, a co można zrobić we własnym zakresie” – powiedział.

DelBene powiedział, że zawsze będzie polegać na wykonawcach, ponieważ mogą oni być tańsi niż pracownicy pełnoetatowi. Chce jednak również wzmocnić personel IT VA, zatrudniając więcej programistów i techników.

DelBene kieruje obecnie około 16,000 XNUMX pracowników rządowych i kontraktowych, którzy pomagają zapewnić opiekę zdrowotną i świadczenia ponad dziewięciu milionom weteranów.

VA pracowała nad połączeniem się z dwiema głównymi wymianami informacji zdrowotnych (HIE), w których lekarze, pielęgniarki, farmaceuci, inni świadczeniodawcy opieki zdrowotnej i pacjenci mogą bezpiecznie uzyskiwać dostęp do informacji zdrowotnych i dzielić się nimi. Giełda Informacji Zdrowotnych Weteranów (VHIE) uruchomiona w 2020 r.; łączy się z dwoma HIE sektora prywatnego: eHealth Exchange i CommonWell. Za pośrednictwem tej sieci HIE 60% do 65% prywatnych systemów opieki zdrowotnej może wymieniać dane z VA, według specjalnego doradcy Neila C. Evansa, MD, VA CIO.

VA chce również dalej promować telemedycynę. „Widzieliśmy niesamowity wzrost. Przed pandemią mieliśmy 40 000 wizyt miesięcznie, a teraz mamy 40 000 wizyt telezdrowia dziennie” – powiedział DelBene. „Szansa dla telezdrowia na przekształcenie doświadczenia weteranów, zwłaszcza na obszarach wiejskich, jest ogromna”.

Według VA CTO Charlesa Worthingtona podczas pandemii ponad 230,000 XNUMX weteranów mogło zaplanować szczepienia przeciwko COVID za pośrednictwem wiadomości tekstowych. W tym roku VA rozpoczęło miękką premierę nowej flagowej aplikacji mobilnej, „która zyskuje dobrą przyczepność i recenzje od weteranów”, powiedział.

Według Todda Simpsona, zastępcy asystenta sekretarza VA DevSecOps, VA zwiększyła również czterokrotnie przepustowość sieci, aby wesprzeć inicjatywę telezdrowia podczas pandemii.

Od 2019 roku agencja również zmierza w kierunku chmury. Oczekuje, że do 50 r. będzie mieć około 2024% wszystkich aplikacji w chmurze.

Ponieważ oprogramowanie EHR staje się standardem branżowym, nie wszystkie urzędy zdrowia w pełni przeszły na cyfrowe prowadzenie dokumentacji. Według Neila C. Evansa, MD, specjalnego doradcy VA CIO, w VA faks nadal jest ważną częścią wymiany informacji w opiece zdrowotnej.

Nowy system EHR to „sposób na wprowadzenie faksu do starszej technologii” – powiedział Evans.

Prawa autorskie © 2022 IDG Communications, Inc.

Udostępnij to