Zamierzone zakończenie Mass Effect 3 bardzo różniło się od zakończenia, które uczyniło ją ostateczną grą, mało przypominające mocno krytykowane zakończenie.
Mówiąc o Mass Effect i innych grach BioWare w wątku Reddit AMA (otwiera się w nowej zakładce) (zapytaj mnie o cokolwiek), pisarz Drew Karpshyn podzielił się kilkoma szczegółami na temat oryginalnego finału serii. Karpyshyn pracował jako główny scenarzysta Mass Effect i współprowadził Mass Effect 2 i został zapytany, jak zakończyliby serię, gdyby zostali w Game 3.
„Mieliśmy zaplanowanych kilka bardzo szorstkich pomysłów” – powiedzieli. „Zasadniczo chodziło o zwabienie Harvesterów przez masywne przekaźniki, a następnie wysadzenie całej sieci, aby je wykończyć… ale także zniszczenie/uszkodzenie przekaźników i odizolowanie każdej galaktycznej społeczności od innych.
„Ale wciąż mieliśmy wiele szczegółów do dopracowania i były pewne problemy z tą opcją… na przykład to, co będziemy robić w następnej serii gier”.
(*3*)Lepsze zakończenie?
(Zdjęcie: EA)
To bardzo różni się od zakończenia ostatecznej wersji Mass Effect 3. Przekaźniki masy (międzygalaktyczny system transportu, który pozwala statkom kosmicznym na natychmiastowy skok w kosmos) nie eksplodują, a żniwiarzy nie pociąga ich śmierć. Ostrzeżenie, przed nami spoilery.
Zamiast tego komandor Shepard spotyka niemowlę Catalyst i staje przed trzema dyskretnymi wyborami: Zniszcz Żniwiarzy i całe syntetyczne życie we wszechświecie jednym ostatecznym destrukcyjnym wybuchem; połącz się ze Żniwiarzami w ostatecznej ofierze; lub wskocz w wielką zieloną wiązkę, aby połączyć całe życie organiczne i syntetyczne, pozostawiając wszechświat w harmonii.
Zakończenie było źródłem konsternacji wśród fanów od czasu wydania Mass Effect 3 ponad dekadę temu. To usunęło większość agencji graczy, za którą seria była ceniona, dając graczowi trzy wyraźnie dyskretne opcje, które miały niewielki wpływ na jego wcześniejsze decyzje. Podczas gdy rozmiar zniszczeń i liczba członków drużyny, którzy przeżyli ostatecznie, zależały od „Całkowitej siły militarnej”, którą zgromadziłeś przed ostateczną misją, większe, bardziej znaczące wybory, których dokonałeś do tej pory, wydawały się nieistotne.
Zakończenie opisane przez Karpshyna wydaje się bardziej ukierunkowane, a gracze nieuchronnie niszczą Harvestery za pomocą ogromnych drużyn tagów. Ale nawet to mogło pozostawić więcej miejsca dla agencji graczy, ponieważ wcześniejsze wybory graczy wpływają na ostateczny stan wszechświata gry, po tym, jak został on rozbity na pojedyncze kawałki przez zniszczenie przekaźników naziemnych.
To nie jest pierwszy ostateczny prototyp Mass Effect krążący po Internecie. Były reżyser animacji BioWare, Dave Wilkinson, powiedział People Make Games w zeszłym roku, że zakończenie Mass Effect 3 było w pewnym momencie bezpośrednio związane z systemem moralności Paragon-Renegade, jednak zostało podzielone na trzy oddzielne wydania, podobne do wersji ostatecznej.
Może Mass Effect 5 w końcu da nam możliwość wysadzenia w powietrze potężnych przekaźników.