Pewne Affinity, studio gier, które pomogło opracować kilka tytułów Halo, w tym Halo Infinite, podobno pracuje nad nową grą w stylu Monster Hunter na Xbox.

Po raz pierwszy zgłoszony przez reportera GamesBeat, Jeffa Grubba i osobno potwierdzony przez Windows Central, niezapowiedziany tytuł o nazwie kodowej Project Luck jest rozwijany od połowy 2020 roku i ma zostać wydany w 2024 roku.

Grubb zasugerował, aby Microsoft wydał licencję na projekt, aby urozmaicić swoją ofertę tytułów Game Pass i wykorzystać sukces serii Monster Hunter w ostatnich latach.

„Pracują z Certain Affinity nad grą w stylu Monster Hunter, klonem Monster Hunter” – powiedział Grubb. „Widzą, że ten styl gry odnosi sukces, a Microsoft mówi:„ Hej, powinniśmy spróbować stworzyć jedną, czy ktoś ją wymyśli?” – dodał.

„Chcą większej różnorodności rodzajów gier, które umieszczają w Game Pass, a to jest tego przykład. Mówią: „Prawdopodobnie nie będziemy w stanie zdobyć Monster Huntera na Game Pass, to byłoby dość drogie, ale naprawdę chcemy gry takiej jak ta, ponieważ widzimy potencjał, aby się rozwijała i była wielką rzeczą przez długi czas czas." długoterminowe wsparcie” – powiedział Grubb.

Chociaż nie cieszy się takim uznaniem jak Bungie czy 343 Industries, Certain Affinity ma długą historię zaangażowania w serię Halo, szczególnie w jej elementy dla wielu graczy. Kilku z jej członków założycieli pracowało w Bungie podczas dni Halo studia, a prezes Max Hoberman pracował jako lider gry wieloosobowej w Halo 2.

Niektóre Affinity stworzyły pakiety map do Halo: Reach, opracowały różne tryby gry i mapy do Halo 4, zaktualizowały Halo 2 do kolekcji Master Chief i przyczyniły się do wieloosobowej strony Halo Infinite. Pomógł także opracować Left 4 Dead i ponowne uruchomienie Doom 2016.

W zeszłym roku studio ogłosiło, że rozpoczęło prace nad oryginalnym tytułem IP, który Hoberman określił jako „najambitniejszy tytuł studia do tej pory”. Ten niezapowiedziany projekt może być grą, którą przygotowuje dla Microsoftu.

Analiza: Game Pass dla każdego gracza

Spartanin z Halo Infinite biegający z flagą

(Zdjęcie: 343 Industries)

Bardziej interesująca jest wiadomość, że trwają prace nad kolejną potencjalną ekskluzywną konsolą Xbox, ale Grubb komentuje, dlaczego Microsoft oświetlił projekt w stylu Monster Huntera. Sugeruje to, że Microsoft nie ściga już ekskluzywnych tytułów Xbox, aby konkurować z Sony, lub koniecznie próbuje wskoczyć do następnego wielkiego szaleństwa w grach, ale bardziej interesuje się wzmocnieniem oferty Game Pass, aby zmaksymalizować atrakcyjność usługi subskrypcji.

Jest to zgodne z ostatnimi komentarzami szefa Xbox, Phila Spencera, który reklamował usługi subskrypcji, takie jak Xbox Game Pass, jako przyszłość branży i powiedział, że „nieuniknione” jest, że PlayStation stworzy w pewnym momencie własną konkurencyjną usługę. W związku z tym uważa, że ​​teraz zadaniem Microsoftu jest wprowadzanie innowacji i ulepszanie usługi tak bardzo, jak to możliwe, aby była konkurencyjna wobec nadchodzących alternatyw.

Jednym ze sposobów, w jaki Microsoft może to zrobić, jest upewnienie się, że usługa jest przeznaczona dla wszystkich typów graczy. Jeśli seria taka jak Monster Hunter osiąga szczyt popularności, a Microsoft nie może zabezpieczyć tytułów w ramach Game Pass, czy jest lepszy sposób na uchwycenie części tej popularności niż stworzenie własnej alternatywnej gry odpowiedniej dla tych samych odbiorców.

Jeśli Microsoft jest tak skoncentrowany na Game Pass, jak sugeruje Spencer, powinniśmy spodziewać się podobnych decyzji deweloperskich w przyszłości.

Dzisiejsze najlepsze oferty Monster Hunter Rise

Były deweloper Halo stworzyłby grę kooperacyjną

Udostępnij to